רגע לפני ה-Prime Day, אחד הימים החשובים של אמזון בשנה, במהלכו יש מבצעי הנחה משמעותיים על מוצריה של ענקית קמעונאות האונליין, עובדים רבים בשבעה מרכזי הפצה שונים שלה ברחבי גרמניה מאיימים לשבות.
איגוד העובדים הגרמני, ורדי (Verdi), קרא לעובדים שחברים בו ומשתייכים לאמזון, לשבות במהלך משמרת הערב העמוסה ב-Prime Day בכדי לאלץ את אמזון לקבל את דרישותיהם להסכם שכר קיבוצי חדש.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
אמזון גרמניה
אמזון גרמניה
אמזון גרמניה
(צילום: AP)
"הקולגות שלנו, שנלחמים במשך שנים על הסכם שכר קיבוצי עם אמזון, ראויים לכבוד על האומץ שהם מפגינים בעימות מול המעסיק שלהם", אמרה סטפני נוזברגר, נציגת ורדי.
בוורדי, אחד מארגוני העובדים הגדולים בגרמניה, אמרו שלמרות שאמזון כן העלתה את שכר העובדים לאורך השנים, מי שזכאים לכך הם רק אלה שעובדים שעות נוספות, ובנוסף מי שעובד בחגים קיבל תגמול אקסטרה נמוך על כך, אם בכלל.
בנוגע לכוונה של העובדים לשבות, אמזון מסרה שהיא לא צופה שתהיה לכך השפעה על פעילותה. לגבי הטענה על שעות נוספות ותגמול בחגים, נמסר מטעם החברה: "אין דבר כזה שעות נוספות, זה שטויות. והעובדים בכל מקרה לא עובדים בחגים".
2 צפייה בגלריה
מרכז ההפצה של אמזון בריינברג
מרכז ההפצה של אמזון בריינברג
מרכז ההפצה של אמזון בריינברג
(צילום: AP)
על הכוונה לשביתה הגדולה בגרמניה, אמרו באמזון: "אלה שמבקרים אותנו דורשים את מה שכבר עשינו - בשנה שעברה הגדלנו את השכר ברחבי גרמניה ל-12 אירו ברוטו לשעה, והסתיו הזה אנחנו מעלים אותו שוב ל-12.5 אירו".
השביתה המתוכננת תתקיים במרכזי ההפצה באוגסבורג, לייפציג, קובלנץ, ריינברג, ורן, ושני מרכזים בבאד הרספלד.
דרך אגב, זאת לא הפעם הראשונה שוורדי מארגן שביתה של עובדי אמזון בגרמניה. רק בחודש אוקטובר האחרון העובדים המשתייכים לארגון העובדים השביתו את אותם שבעה מרכזי הפצה בגרמניה מאותן סיבות.