ימים ספורים לפני שההסכם החדש להעלאת שכר המאבטחים נכנס לתוקף (1 בספטמבר), שרת הכלכלה והתעשייה הודיעה היום (ב') על הרחבת ההסכם גם לשירותי המוקד והסיור. מדובר בתוספת של כ-3,000 עובדים שיהנו מעליית השכר שרק עכשיו תיכנס לתוקף, באיחור של שנתיים. הסכם המוקדים ייכנס לתוקפו בעוד 90 יום.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בכך, נחתמה לראשונה הרחבה להסכם קיבוצי חדש בשירותי "מוקדי הסיור" בין ההסתדרות לבין ארגון חברות המוקד. מטרת ההסכם להעניק לעובדי הסיור והמוקדים המבצעיים, שכר משופר, קרן השתלמות ושני מענקים ייחודיים.
1 צפייה בגלריה
מאבטח. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה
מאבטח. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה
מאבטח. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה
(צילום: מוטי קמחי)
ההסכם כולל קביעת שכר ענפי הגבוה משכר המינימום במשק ואשר עולה בהתאם לוותק, עד לגובה של 2.3% מעל שכר המינימום במשק. בנוסף, עובדים עם ותק של שנתיים ומעלה יקבלו הפרשות של המעסיק לקרן השתלמות, בגובה של 2.5%-7.5%. ככל שהוותק עולה, גובה הפרשת המעסיק עולה.
בנוסף, במסגרת ההסכם יוענק מענק היקף משרה בסוף כל רבעון, לעובדים שביצעו היקף עבודה רחב, וכן מענק מצוינות רבעוני.
שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי, אמרה כי "שירותי 'המוקד והסיור' פועלים 24/7 לצד עובדי השמירה, למען הביטחון וההגנה של אזרחי מדינת ישראל ואנו מחויבים לשיפור תנאי העסקתם. מדובר בהסכם המגן על זכויותיהם ולכן ראיתי כחובה לחתום לראשונה על הרחבתו לכלל העובדים בתחום. הסכם זה יאפשר לעובדי המוקדים והסיור שכר ראוי ותנאים סוציאליים נוספים, אשר ישפיעו על הגברת הביטחון לאזרחים".
יו"ר הסתדרות, ארנון בר-דוד, הוסיף כי "זהו יום של בשורה לאלפי עובדים בכל רחבי הארץ. עובדים מסורים שעובדים במשמרות לא שגרתיות יזכו לראשונה לתנאי שכר הולמים וזכויותיהם יעוגנו תוך שמירה על ביטחונם התעסוקתי".