בעקבות חלוקת מכסות ליבוא דבש ללא מכס: שופרסל הודיעה היום (ג') שהיא מורידה את המחיר של הדבש המקומי שהיא מוכרת ל-19.90 שקל לק"ג או 18.90 שקל לחברי מועדון האשראי של הרשת. לטענתה, היא עושה זאת כדי להקל על הצרכנים ולתמוך בחקלאות ישראלית.
כל זאת בצל העובדה שמשרד הכלכלה מצא שהיא אחת הרשתות היקרות בסל לחג ושופרסל דיל היא היקרה מבין רשתות הדיסקאונט.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
4 צפייה בגלריה
הדבש של ויקטורי
הדבש של ויקטורי
הדבש של ויקטורי

מדובר בדבש של מכוורת עמק חפר, שבדרך כלל נמכר ב-54.9-39.9 לק"ג ברשתות. שימו לב שאפשר להוריד את המחיר של שופרסל עוד יותר באמצעות מטבעות מועדון או תווי קנייה לחג, אבל הנה עוד נקודת תורפה: המחיר הזה יינתן רק לצרכני שופרסל דיל ואונליין ולא לצרכני שופרסל שלי ואקספרס.
4 צפייה בגלריה
דבש שופרסל
דבש שופרסל
דבש שופרסל

יבוא זול מטורקיה

האם זה הדבש הכי זול מתוצרת הארץ שנמכר כרגע ברשתות? כנראה שכן. בעקבות ההקלה על היבוא (מכסות ללא 17 שקל מכס), רמי לוי מוכר דבש מיובא במחיר הנמוך ביותר: 15.9 שקל ל-900 גרם כלומר, 17.6 שקל לק"ג.
אפשר גם למצוא דבש מיובא תחת המותג שקדיה ברשתות ב-18.9 וגם ב-17.9 שקל במבצע ברשתות כמו מחסני השוק וסניפים מסוימים של אושר עד, כשכרגע הוא נמכר לרוב ב-41.9-35.9 שקל באושר עד, קשת טעמים וטיב טעם.
4 צפייה בגלריה
מחסני השוק
מחסני השוק
מחסני השוק

ויקטורי וחצי חינם מציעות מחיר נמוך לדבש הקטן והפופולרי

רשת ויקטורי תמכור 1 ק"ג דבש מטורקיה ב-19.90 שקל וצנצנת של 500 גרם דבש טורקי ב-9.90 שקל: בכך ויקטורי מציגה את המחיר הכי טוב לגודל בינוני עד קטן, שכן רוב הצרכנים לא קונים בכלל 1 ק"ג דבש.
רוב הצרכנים יקנו גדלים של 350-200 גרם עד 500 גרם. וכאן רוב המותגים מקומיים והמחירים לרוב גבוהים: ב-AM:PM מוכרים 200 גרם דבש יד מרדכי בבקבוק לחיץ ב-9.9, כלומר 42.5 שקל לק"ג. בשופרסל מוכרים 250 גרם ב-9.9 שקלים - 39.6 שקל לק"ג ובחצי חינם זול יותר - שם מוכרים 350 גרם לחיץ יד מרדכי ב-9.9 שקלים כלומר 28 שקל לק"ג - מחיר טוב למי שרוצה לתמוך בתוצרת הארץ.
זכרו שבדבש לא משתמשים רק בראש השנה לטבילת תפוח. אפשר להשתמש בדבש כל השנה לצריכה, במוזלי או בתה או בבישול ואפייה של תבשילים כמו עוף בדבש, רטבים לסלט, מזון אסייתי, עוגות ומרינדות. למי שמשתמש בדבש מעבר לראש השנה, כדאי בהחלט לקנות צנצנת של 1 ק"ג. שימו לב לשלם פחות מ-20 שקל לק"ג או פחות מ-28 שקל ומטה לק"ג לבקבוק קטן. מה שבטוח: מלחמה על פריט אחד לא מסמנת מהלך של הוזלה רבתי ולא מעידה על כלל הסל שהתייקר מאוד.
יו"ר ארגון מגדלי הדבורים, דורון לבנה מכפר ביל"ו, חושב שיבוא דבש זה צעד פופוליסטי שיגרום בטווח הרחוק להעלאת יוקר המחיה: "רשתות השיווק מייבאות בטירוף, ללא אבחנה מכל מדינה ומכל הבא ליד - פירות, ירקות, בשר, שמן זית ולא ראינו הורדת המחיר לצרכן! כעת גם מייבאים דבש, בעלות של 15 שקל לק"ג, מחיר שאינו הגיוני לייצור דבש טהור ובריא, על פי כל המדד הצרכני למחירי דבש ברחבי העולם.
"הדבש המיובא מגיע מארצות ניכר, בלי שהצרכן יודע כיצד וממה הינו מיוצר והאם עבר בדיקה, בעוד שבישראל, הדבוראים רודים דבש משובח, טהור, איכותי ובריא, תוך שהם מבצעים את התפקיד החשוב ביותר - הצבת כוורות להאבקת (הפריית) פריחת מטעי הפרי ושדות הירק. קשה להבין לעיתים את הקשר בין ירקות ופירות לדבורת הדבש, אך באין דבורים לא יהיה מזון מהצומח. אני קורא לצרכנים לרכוש רק דבש ישראלי טהור ובריא, מתוצרת מכוורות ישראל".