חיובים שגויים בשופר סל אונליין נוית זומר משה גוסיסנקי
(צילום: שמוליק דודפור)
למרות ניסיונות של חברת הסליקה Hyp לבטל את התשלומים העודפים בהם חויבו לקוחות שופרסל און ליין באמצעות דחייתם לחיוב בחודש הבא, חלק כן חויבו היום (חמישי) והסכום המנופח ירד מחשבונם.
אחד הלקוחות אמר ל-ynet: "מערכת התשלומים של שופרסל השתגעה, ירד לי היום מהחשבון לצד הסכום המקורי עוד מספר חיובים, ולא כולם בסכומים זהים. מדובר בסכום כולל של 10,000 שקלים, שכרגע נגרע מחשבוני. זאת הזיה, לא איזה טעות קטנה. דיברתי עם חברת האשראי אמרו לי שיטופל ואקבל החזר, אמרתי להם אתם מבינים לאיזה ברוך הכנסתם אותי? האמת שכבר בחודש קודם קיבלתי הודעה על שיבוש במועד החיוב אבל לא התייחסתי".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
3 צפייה בגלריה
ההודעה שקיבלו לקוחות החברה
ההודעה שקיבלו לקוחות החברה
ההודעה שקיבלו לקוחות החברה
(צילום מסך)
כאמור, שלשום התברר ללקוחות שופרסל און ליין, שבדקו את כרטיס האשראי שלהם, כי הם חויבו בחיובים כפולים, וגם הרבה מעבר לכך מסכום הקנייה המקורי בו רכשו מוצרים באתר החברה. באותו שלב החיובים הופיעו על הנייר בלבד, ועוד לא חויבו בפועל. אתמול היה נראה כי נמצא הפתרון בין חברת הסליקה של שופרסל, שהיא מקור התקלה, לבין חברות כרטיסי האשראי, לפיה התשלומים, המקוריים והכוזבים, יידחו לחודש הבא כדי לתת זמן לפתירה מוחלטת של הבעיה, אך, כאמור, חלק מהלקוחות כן חויב היום.
בחברת הסליקה אמרו היום כי כל שידורי ביטולי הכפילויות שודרו אתמול לחברות כרטיסי האשראי ואלו שחויבו יזוכו. ביחס לעובדה כי הלקוח התלונן שהסכומים העודפים לא היו זהים לגמרי לסכום הקניה המקורי אמרו כי יתכן שבגלל עדכוני סל הקניות או משקל ירקות ופירות שמתעדכן רק בביצוע המשלוח בפועל -הסכומים אינן זהים. יש לציין כי עד כה חברת הסליקה לא דיווחה לציבור מה מקור התקלה, וזאת למרות ששופרסל לא הייתה היחידה שנפגעה, אך היא הגדולה מכולם.
מחברת הסליקה Hyp נמסר: "חברת Hyp זיהתה תקלה לפיה התבצעו חיובים כפולים מול מספר בתי עסק, ביניהם שופרסל און ליין. התקלה טופלה באופן מיידי ו-Hyp פועלת על מנת לוודא מול כל חברות כרטיסי האשראי שכפל החיובים יבוטל ושהלקוחות לא יחויבו בפועל או יזוכו במידה וחויבו. להערכתנו, הלקוחות הרלוונטיים יראו את התיקון בימים הקרובים. Hyp מתנצלת על התקלה ופועלת שלא תשנה שוב".
3 צפייה בגלריה
(צילום מסך)
3 צפייה בגלריה
(צילום מסך)
כאמור, בימים האחרונים הצטברו עוד ועוד תלונות של לקוחות, שקנו באתר שופרסל אונליין וטוענים שחויבו כמה פעמים על אותה קנייה, מצטברות. אחד מהם הוא משה גוסטינסקי. בשיחה עם אולפן ynet, סיפר איך גילה שחויב כמה פעמים, והתרעם על כך שהוא לא מקבל מענה משירות הלקוחות של שופרסל. "גיליתי את זה מבדיקה אקראית של החשבון שלי, לא שמעתי על זה בתקשורת לפני. חיכיתי הבוקר לשעה 9:00, כי רק אז פותחים את שירות הלקוחות. חיכיתי מעל 40 דקות בטלפון ואף אחד לא ענה לי. בווטסאפ אמרו שמעבירים אותי לנציגה ולא העבירו. קניתי פעמיים החודש באונליין וגיליתי שיש לי 19 חיובים בסדר גודל של 5,000 שקל. מי שיראה את הכרטיס אשראי שלי יגיד שהבן אדם לא מפסיק לאכול כל היום".
גוסטינסקי, הוא, כאמור, לא היחיד שגילה בנוגע לחיובים העודפים. ברשתות החברתיות יש עשרות תגובות על הנושא. אחת מלקוחות שופרסל אונליין כתבה: "חייבו אותנו ב-14 אלף שקל. תבדקו את כרטיסי האשראי שלכם אם אתם מזמינים מהם אונליין. אנחנו עוד מחכים שיענו לנו עקב ריבוי פניות. האשראי שלנו עכשיו חסום ואני עם תינוק וזה לא הגיוני ככה גם בלי קשר. מזל שיש כמה כרטיסים". לקוח אחר הוסיף: "לכל מי שקונה בשופרסל אונליין, תבדקו את החיובים שלכם. קנייה אחת חייבו 4 פעמים. ביזיון".
בשופרסל טענו כבר אתמול שהאחריות לעניין היא על חברת התשלומים Hyp, שהיא חברה אחות לחברת כרטיסי האשראי מקס ומספקת שירותים לעוד מספר חברות קטנות שגם הן נפגעו מהתקלה אך אף אחת מהן לא בסדר גודל של שופרסל אונליין.
בהודעה ששלחה החברה אתמול ללקוחותיה שהתלוננו על החיובים, נמסר כי "שופרסל מבקשת להודיע ללקוחותיה כי לאור עדכון שקיבלנו מחברת התשלומים Hyp אשר מספקת שירותי תשלום לשופרסל ובתי עסק נוספים, בשל תקלה ארצית שקרתה אצלם נרשמו חיובים עתידיים כפולים בגין אותה עסקה לחלק מלקוחות שופרסל אונליין והשירותים הדיגיטליים. חיובים אלו לא בוצעו בפועל עד כה, וספק התשלומים פועל כעת שלא יבוצעו חיובים נוספים מעבר להזמנה המקורית. שופרסל פועלת לווידוא תיקון התקלה ע"י ספק התשלומים מול חברות כרטיסי האשראי, כך שבפועל לקוחות שופרסל לא יחויבו בכל חיוב מעבר לחיוב המקור. אנו מתנצלים על אי הנוחות".