צפו: "כל מי שלא הצליחו להגיע לעבודה יקבלו פיצוי מלא"
(צילום: רועי עידן)

עובדים שנעדרו מעבודתם בשל המתיחות הביטחונית וסגירת צירים מאז ה-2 באוגוסט, גם במרחק של 40 ק"מ מרצועת עזה, יקבלו שכר כרגיל, ומקומות העבודה שלהם יקבלו פיצוי מלא מהמדינה. על כך הודיע שר האוצר, אביגדור ליברמן, שקיים היום בצהריים (ב') פגישה עם ראשי רשויות שדרות, אשקלון ועוטף עזה בעיר שדרות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
שר האוצר הודיע בפגישה כי "תושבים שנעדרו מעבודתם בימים האחרונים, יקבלו פיצוי מהיום הראשון, ולא רק אלו שנמצאים במרחק של שבעה קילומטר. החלטנו שזה יהיה במרחק של 40 קילומטר. כל אלה שלא הצליחו להגיע למקום העבודה יקבלו פיצוי מלא. רשות המיסים פועלת באופן נמרץ. פתחנו מוקד מיוחד שעובד באשקלון וכל הנציגים של מס רכוש כבר ביקרו בכל המבנים שנפגעו".
1 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן פגישה עם ראשי רשויות בעוטף
אביגדור ליברמן פגישה עם ראשי רשויות בעוטף
מימין: שר החקלאות עודד פורר, שר האוצר אביגדור ליברמן ויו"ר ועדת הכספים אלכס קושניר בפגישה היום עם ראשי רשויות בעוטף
(צילום: רועי עידן)
בפגישה השתתפו שר החקלאות, יו"ר ועדת כספים, מנהל רשות המיסים, הממונה על התקציבים, החשב הכללי במשרד האוצר, מנכ"ל המשרד לפיתוח הנגב והגליל, מנכ"לית משרד החקלאות, ראש עיריית שדרות, ראש עיריית אשקלון, נשיא מכללת ספיר, וראשי מועצות בעוטף עזה.
לדברי ליברמן, "רק בחודש האחרון עוד 700 משפחות חדשות עברו לשדרות. מה שחשוב לציין שמעבר להחלטה ההמשכית כזאת או אחרת, בשנה האחרונה עוד לפני תחילת המבצע, מדינת ישראל ומשרד האוצר הוסיף תקציב בסדר גודל של כ-700 מיליון שקל, גם להמשך סלילת כביש 333 ו-232 וכמובן מתקן פסולת באשכול ולכל נושא המקלטים ומיגון הממ"דים באשקלון. כל הדברים האלה נמצאים כבר בעבודה, הכסף כבר יצא. וזאת לצד ההחלטה של שר החקלאות והנגב שנתן כ-2.5 מליון שקלים לילדי העוטף לפעילויות".
יצוין כי בימים האחרונים נמתחה ביקורת חריפה על הממשלה ובעיקר על משרד האוצר שהכספים למיגון בתים באשקלון טרם הועברו והעבודות מתעכבות.
בתגובה לביקורת אמר שר האוצר: "כרגע המהלך שהובלנו להעביר תקצוב של מאות מיליוני שקלים לטובת מיגון אשקלון, עומד בוועדת הכספים. אני מקווה שראשי הליכוד יתנו הסכמה להעביר את ההחלטה הזאת וברגע שהם יסכימו לא תהיה שום מגבלה משפטית, ומכיוון שהנושא נמצא בקונצנזוס נוכל לקדם אותו באופן מהיר ביותר".
עוד אמר ליברמן, כי "אחת ההחלטות שאנחנו רוצים להוביל עד סוף השנה זה את המשך החלטה 566 לחיזוק החוסן החברתי בשדרות והעוטף. החלטה נוספת שאנחנו רוצים לקדם היא להפוך את הפקולטה להנדסאים במכללת ספיר לפקולטה להנדסה. אנחנו נכנס לשיח עם המל״ג כדי להפוך אותה לפקולטה להנדסה במלוא ההיקף".

רוב הנזקים לרכוש: באשקלון

בתוך כך, עד שעות הצהריים 135 תביעות לצוותי מס רכוש שעברו מאתר פגיעה אחד לשני בערים ובישובים שבהם פגעו טילים שירה הג'יהאד האיסלמי. ברשות המיסים ציינו כי תושבים רבים של אזור הדרום נעדרו מביתם בימים האחרונים ורק עם שובם הם צפויים לדווח על הנזקים שנגרמו לרכושם. להערכת רשות המסים מדובר בעשרות מקרי נזקים נוספים. שתי משפחות שביתן נפגע פגיעה ישירה ולא היה ראוי למגורים הועברו על ידי מס רכוש לדיור חלופי. כמו כן, טרם דווחו וטופלו נזקים בחקלאות בשל הגבלות ביטחוניות שמנעו כניסה לאזור העוטף.
בראש הישובים שבהם ניזוק רכוש מצויה העיר אשקלון: ניזוקו בה 28 מבנים, 34 כלי רכב ועוד נגרמו ארבעה נזקים מסוגים אחרים ובסך הכל הגישו עד כה תושבי אשקלון 66 תביעות למס רכוש.
אחרי אשקלון מצויה שדרות עם 19 מבנים שנפגעו, 20 כלי רכב שניזוקו ועוד תביעה אחרת ובסך הכל הוגשו עד אתמול 40 תביעות.