תל אביב: 172 דירות בדרך השלום

במסגרת פרויקט OLLEH תל אביב (שלב א') של אורון נדל"ן, ייהרסו 2 מבני רכבת ישנים ובהם 72 דירות ברחוב דרך השלום בתל אביב וייבנו 271 דירות חדשות ב־4 בניינים, שניים מהם יפנו לכיוון רח' עמישב בגבעתיים והשניים הנותרים - לכיוון דרך השלום. הבניינים החדשים יכללו גני ילדים בקומות הכניסה, חצר פרטית למתחם ובמרתף כל בניין יהיה מועדון לרווחת הדיירים. דירות התמורה יהיו מכל הסוגים: 5-3 חדרים, דירות גן ופנטהאוז, כאשר הבנייה צפויה להימשך 34 חודשים.
40 צפייה בגלריה
אחרי
אחרי
אחרי
(הדמיה: view point)

יזם וקבלן: חברת אורון נדל"ן
מיקום: דרך השלום 87-89 , ת"א
אדריכל: כנען שנהב אדריכלים ומשרד צפור ברק אדריכלים
עיצוב: דנה אוברזון
סטטוס: הפרויקט קיבל היתר דיפון וחפירה, ונערך לקבלת ההיתר המלא בקרוב
40 צפייה בגלריה
לפני
לפני
לפני
(צילום: יח"צ)

תל אביב: 309 דירות חדשות בנווה אליעזר

יוסי אברהמי ואלמוגים מקימים את פרויקט TOMORROW בשכונת נווה אליעזר בתל אביב - מתחם פינוי־בינוי, שבמסגרתו ייהרסו 96 יח"ד בארבעה בניינים, ובמקומן ייבנו 309 יח"ד בארבעה בניינים בני 9 קומות ומגדל נוסף בן 24 קומות, מתוכן 96 דירות תמורה ו־213 שיימכרו בשוק החופשי. הפרויקט מוקף פארקים - הפארק הלאומי, פארק אריאל שרון, פארק מנחם בגין ועוד. כמו כן תוקם בפרויקט שדרה ירוקה, שתקשר בין גינות האזור וישולב מסחר בקומת הקרקע של הבניינים.
40 צפייה בגלריה
אחרי
אחרי
אחרי
(הדמיה: סנאפשוט)

יפה סדן, סמנכ"לית השיווק והמכירות בקבוצת יוסי אברהמי: "במכרז של עזרה וביצרון לפרויקט זה החברה גברה על הצעות של כ־20 חברות מובילות, תוך עמידה בדרישות של תנאים פיננסיים, המלצות מלקוחות, יכולות ביצוע גבוהות, היסטוריה של ביצוע פרויקטים מורכבים, עמידה בלוחות זמנים ועוד. בסופו של דבר בחרו הדיירים ברוב גדול את קבוצת יוסי אברהמי".
יזם וקבלן: יוסי אברהמי ואלמוגים
מיקום: רחוב תקוע 11-33, שכונת נווה אליעזר, תל אביב
אדריכל: משרד אדריכלים D-BLK
סטטוס: הוגשה בקשה להיתר בנייה. הפרויקט קודם בשיתוף עיריית תל אביב־יפו, באמצעות חברה הבת "עזרה ובצרון". יש תב"ע מאושרת
40 צפייה בגלריה
לפני
לפני
לפני
(צילום: אורי חודי)

בת ים: קומפלקס מגורים בעירוב שימושים

קבוצת אלמוג החל בבנייתו של פרויקט ההתחדשות העירונית ANNA BY ALMOG בבת ים. במסגרת זו נהרסים שני בניינים עם 32 דירות ישנות, ובמקומן ייבנו 128 דירות חדשות. קומפלקס המגורים יכלול שדרת מסחר בשטח של כ־700 מ"ר, קומת מבני ציבור בשטח של כ־1,700 מ"ר ומעליהן יתנשאו שני מגדלי מגורים; בניין A בגובה 24 קומות ומגדל B בגובה 12 קומות. הדיירים הוותיקים, שבבעלותם הייתה דירה 3 חדרים בשטח של כ־65 מ"ר, יקבלו דירות תמורה בנות 4 חדרים, בשטח של כ־100 מ"ר עם מרפסת בשטח 12 מ"ר, חניה ומחסן.
40 צפייה בגלריה
אחרי
אחרי
אחרי
(צילום: olin)

הפרויקט מוקם בצומת הרחובות אנה פרנק והרב מימון, ויכלול כניסה נפרדת לכל בניין, לובאים מעוצבים וארבעה מרתפי חניה תת־קרקעיים.
תמהיל הדירות המוצעות לשיווק בפרויקט כולל 3-5 חדרים, דירות גן תלויות, מיני פנטהאוזים ופנטהאוזים.
המשנה למנכ"ל קבוצת אלמוג, עו"ד אמיר הלר, נשא דברים במעמד הריסת המבנה הישן שהתקיימה לפני כמה חודשים ואמר כי "זהו פרויקט אותו אנו מקדמים למעלה מעשור שמבטיח להביא לשינוי מהותי באיכות חיי הדיירים וחשוב מכך לדאוג לביטחונם האישי. עם הריסת הבניינים אנו רואים את החזון יוצא לפועל. בת ים עוברת בשנים האחרונות תהליכי התחדשות מואצים לצד שדרוג תשתיות כדוגמת הקו האדום של הרק"ל". בעלת דירה בבניין הישן אמרה באירוע ההריסה : "זו תחושה נפלאה לראות את הבנייה והשיקום של השכונה".
יזם וקבלן: אלמוג
מיקום: רחוב הרב מימון, פינת אנה פרנק, בת ים
אדריכל: אילן פיבקו
סטטוס: הבנייה החלה
40 צפייה בגלריה
לפני
לפני
לפני
(צילום: תצלומי אוויר)


תל אביב: 1,870 דירות על פארק בגין

פארק תל אביב - המתחם הצפוני, פרויקט התחדשות עירונית של חברת דוניץ־אלעד, נחשב למיזם משמעותי בדרום מזרח העיר, צמוד לפארק מנחם בגין. מדובר בכחצי מיליון מ"ר של מגורים, תעסוקה ומסחר, לצד שטחים פתוחים וירוקים. מהחברות היזמיות נמסר כי: "מדובר בפרויקט פינוי־בינוי של בנייה בלתי מוסדרת. עם זאת, רוב תושבי השכונה נכללים בהסדרי פיצוי שקבעה רשות מקרקעי ישראל, במסגרת מתווה חברתי של שכונת הארגזים".

40 צפייה בגלריה
אחרי
אחרי
אחרי
(הדמיה: 3DIVISION)

עוד על פי יזמי התוכנית, במתחם הצפוני מוקמים 7 מגדלים בני 22 עד 33 קומות לצד בנייה מרקמית בהיקף של כ־1,870 יח"ד למגורים סך הכל. כחלק מהבנייה במתחם מתוכננות גם 174 דירות להשכרה ארוכת טווח ועוד 300 יחידות המיועדות לדיור מוגן. בנוסף יקומו שטחי תעסוקה ומסחר לצד שטחים ציבוריים. שלב א' של הפרויקט יכלול כ־1,400 מ"ר מסחר ו־571 יח"ד ב־2 מגדלים ובבנייה מרקמית, מתוכן דירות תמורה לזכאי הפינוי בינוי ודיור להשכרה לטווח ארוך. שלב ב' יכלול 410 יח"ד וכ־1,000 מ"ר שטחי מסחר. שלב א' יחל במהלך 2024/25. במקביל יבוצעו עבודות פיתוח שכונתיות.
יזם וקבלן: דוניץ-אלעד
מיקום: סמוך לפארק מנחם בגין (פארק דרום), בעבר שכונת הארגזים, תל אביב
אדריכלים: משרד פרחי צפריר אדריכלים, משרד HQ אדריכלים ומשרד מילוסלבסקי אדריכלים
סטטוס: תב"ע מאושרת ותכנון להיתרי בנייה
40 צפייה בגלריה
לפני
לפני
לפני
(הדמיה: דוניץ-אלעד)


תל אביב: 66 דירות חדשות ברחוב אלתרמן

חברת מטרופוליס מקדמת פרויקט פינוי בינוי בנאות אפקה בתל אביב. מדובר בפרויקט ברחוב אלתרמן 10-12 שכבר קיבלת את היתר הבנייה. הריסת המבנים השינים צפויה לסוף חודש נובמבר ובמסגרתה 32 דירות ישנות ייהרסו לטובת בניית 66 דירות חדשות.
40 צפייה בגלריה
אחרי
אחרי
אחרי
(הדמיה: מטרופוליס)

הפרויקט כולל דירות 3-5 חדרים, דירות גן ופנטהאוזים ותאריך אכלוס משוער עומד על 36 חודשים מהריסה. מחברת מטרופוליס נמסר כי: "התחדשות עירונית מציבה אתגרים ייחודיים ומורכבים, כגון לוחות זמנים ארוכים, חוסר ודאות, שינויים רגולטוריים ומיסויים, אתגרי מימון וקשיי ביצוע באזורים מאוכלסים. מורכבויות אלה דורשות מומחיות מיוחדת, ידע מעמיק וניסיון נרחב. הטיפ המרכזי שלנו לדיירים הוא לבחור חברה עם ניסיון מוכח בהתמודדות מוצלחת עם אתגרים אלו, שאכלסה בהצלחה מספר משמעותי של יחידות דיור, ובעלת גב כלכלי איתן. חשוב לוודא שהיזם מציג יכולת אמיתית לנווט בין האתגרים השונים, מתקשר בשקיפות, ומחויב לכל בניין ולכל דייר. בסופו של דבר, התחדשות עירונית מוצלחת נשענת על יזם שרואה את התמונה הגדולה, אך גם מקפיד על כל פרט קטן בדרך".
יזם: מטרופוליס
קבלן: קונסטרוקטרה
מיקום: רחוב אלתרמן 10-12 תל אביב
אדריכל: סטודיו תשובה
סטטוס: הריסה צפויה סוף נובמבר 202
40 צפייה בגלריה
לפני
לפני
לפני
(צילום: יח"צ)


גבעתיים: 333 דירות חדשות במתחם ההסתדרות

לאחרונה קיבלו דיירי המתחם שבין הרחובות ההסתדרות, כ"ג והמאבק בגבעתיים הודעות פינוי. זה השלב המהווה את נקודת הציון המשמעותית ביותר בפרויקט, שסוגרת מעגל של שנים בדרך להגשמת החלום. במסגרת הפרויקט - שתוכנן על ידי משרד רותי הרשקוביץ אדריכלים והמעצבת דנה אוברזון - ייהרסו 117 דירות ובמקומן ייבנו 333 דירות בשלושה מגדלי מגורים בני 24 קומות, שיכללו גם כ־1,000 מ"ר שטחי מסחר הפונים לרחוב המאבק. דירות התמורה יהיו בנות 5-4 חדרים, בשטח של 120-105 מ"ר, וכן מרפסת שמש, חניה תת־קרקעית ומחסן. עוד יכלול הפרויקט גני ילדים, חדר כושר, מועדון ילדים וחדר קולנוע, רופטופ בקומה הרביעית, מתקני ילדים וכושר, גינה קהילתית ועוד. האכלוס צפוי בעוד כארבע שנים.
40 צפייה בגלריה
אחרי
אחרי
אחרי
(הדמיה: 3DIVISION)

"במתחם ההסתדרות נבחרנו על ידי הדיירים לפני כעשור, והתחלנו להחתים על הסכמים סביב שנת 2016", מספר קובי אילוז, סמנכ"ל התחדשות עירונית ב-ICR ומוסיף, "מדובר במתחם שכלול בתב"ע מתארית לכל האזור שאושרה בשנת 2018. לאחר מכן קידמנו ואישרנו תב"ע מפורטת ומיד פעלנו להוציא היתרי בנייה". לדבריו, שלושה מרכיבים מהותיים יביאו להשלמת פרויקט התחדשות עירונית בהצלחה: בחירת יזם עם ניסיון מתאים וחוסן פיננסי, בחירת יועצים בעלי ניסיון בהוצאת פרויקטים לפועל ביעילות ובמהירות, ובחירת נציגות דיירים חזקה, שתדע לקבל החלטות במהירות ולפתור אתגרים בדרך. אילוז מסכם ומוסיף כי הטיפ הכי חשוב בסופו של דבר הוא: סבלנות.
יזם: ICR ישראל קנדה ראם מגורים
מיקום: בין הרחובות ההסתדרות, כ"ג והמאבק, גבעתיים
אדריכל: רותי הרשקוביץ אדריכלים
סטטוס: הפרויקט בשיווק לקראת פינוי והריסה. פינוי הדיירים צפוי בנובמבר 2024
40 צפייה בגלריה
לפני
לפני
לפני
(צילום: באדיבות ICR)


בת ים: 267 דירות חדשות על ציר יוספטל

פרויקט פינוי־בינוי GARDEN TOWERS של חברת אורון נדל"ן בבת ים, על ציר יוספטל המרכזי. במסגרת זו ייהרסו 72 דירות ישנות, ובמקומן ייבנו שני מגדלים בני 29 ו־30 קומות עם 267 יח"ד חדשות. הדירות החדשות מתוכננות בתמהיל מגוון - 3, 4, 5 חדרים ודירות מיוחדות (גן ופנטהאוז), כאשר לכל הדירות חניה ומרפסות שמש בשטח שנע בין 17 מ"ר ל־25 מ"ר.
40 צפייה בגלריה
אחרי
אחרי
אחרי
(צילום: אורון נדל"ן גארדן טאוורס)

מהחברה היזמית נמסר כי: "הפרויקט נהנה מאקו-סיסטם קהילתי, הכולל חללים משותפים, בהם חדר כושר, משחקייה לילדים וחללי עבודה משותפים לרווחת הדיירים". עוד נמסר כי הבנייה צפויה להימשך 46 חודשים, והאכלוס המשוער צפוי בסוף חודש יולי 2028.
היזם והקבלן: חברת אורון נדל"ן
מיקום: צומת הרחובות חשמונאים ויוספטל, בת ים
אדרריכל: גיל שנהב
סטטוס: הפרויקט קיבל היתר בנייה לאחרונה, וצפוי להתחיל בפינוי הדיירים והריסת המבנים בחודשים הקרובים
40 צפייה בגלריה
לפני
לפני
לפני
(צילום: אורון נדל"ן)

רמת גן: 3 מגדלים מול הפארק הלאומי

פרויקט ההתחדשות העירונית NEW בשכונת נווה יהושע שברמת גן נבנה ברחוב הררי, בסמיכות לשכונת רמת חן, הפארק הלאומי, הספארי ותחנת הרכבת הקלה העתידית של הקו הסגול. במסגרת הפרויקט ייבנו שלושה מגדלי מגורים על שטח של כ־6 דונמים. כל מגדל יכלול לובי ושטחים משותפים לרווחת הדיירים, לרבות חדר כושר, חדרי עבודה, חללי אירועים וגינות עם נוף לפארק. הפרויקט נמצא בביצוע בשלב חפירה ודיפון.
40 צפייה בגלריה
אחרי
אחרי
אחרי
(צילום: מריוס כץ)

עד כה נהרסו שני בניינים בני שתי קומות על עמודים, שנבנו בשנות ה־50, ובמקומם יוקמו שלושה מגדלים בני 21 קומות, הכוללים 240 דירות חדשות, 60 מתוכן דירות תמורה לבעלי הדירות הותיקים.
מהחברה היזמית נמסר כי בעלי הדירות שפונו, יקבלו דירות בגדלים הנעים בין 115-85 מ"ר. בבניין חניון תת־קרקעי ושדרה ירוקה. אדריכל הפרויקט הוא משרד דן בלנדר אדריכלים.
הבנייה מתוכננת להימשך כשלוש שנים, והאכלוס צפוי ביוני 2027.
ייזום: ענב
קבלן: אל-הר
מיקום: הררי 14-4 רמת גן
אדריכלות: רן בלנדר אדריכלים
סטטוס: בביצוע, בשלב חפירה ודיפון
40 צפייה בגלריה
לפני
לפני
לפני
(צילום: ליאת מנדל)

רמת השרון: 435 דירות ברחוב השחל

התחדשות עירונית ברמת השרון הוותיקה. ברחוב השחל הסמוך לשכונת נווה מגן, יוצא לדרך פרויקט נווה מגן החדשה של דוניץ-אלעד.
מדובר בפרויקט פינוי־בינוי נרחב, הנפרס על שטח של כ־42,500 מ"ר, שבמסגרתו ייהרסו 9 בניינים עם 112 יח"ד ועוד מבנים ישנים וסככות הפזורות במתחם, ובמקומם ייבנו 7 בנייני מגורים בני 21-9 קומות, ובהם 435 דירות. תמהיל הדירות מתוכנן לכלול 5-3 חדרים, דירות פנטהאוז ודירות גן.
40 צפייה בגלריה
אחרי
אחרי
אחרי
(צילום: אלכס לובימוב)

לצד זאת יפותחו שטחים ציבוריים ירוקים, הכוללים שבילי הליכה ומבני ציבור באחריות עיריית רמת השרון.
מהחברות היזמיות נמסר: "בשלב א' פונו 24 דיירים מדירותיהם הישנות לטובת הקמתם של 2 בניינים חדשים בני 21 קומות ובהם 164 דירות. הדיירים הוותיקים מקבלים תוספת של 40 מ"ר לדירה הקיימת, מרפסת חניה ומחסן". עוד נמסר, כי: "משך הבנייה מוערך בכ־3.5 שנים, כשהאכלוס צפוי בשנת 2026". את הפרויקט תכנן משרד ארכוד אדריכלים.
יזם וקבלן: דוניץ-אלעד
מיקום: רחוב השחל, רמת השרון
אדריכל: ארכוד אדריכלים
סטטוס: תב"ע מאושרת, בשלבי ביצוע חפירה ודיפון
40 צפייה בגלריה
לפני
לפני
לפני
(צילום: אוראל כהן)

תל אביב: 183 דירות חדשות בלב העיר

במרכז תל אביב-יפו, ברובע 3 בין הרחובות הר נבו ויהושוע בן נון, מתקדם פרויקט פינוי בינוי של החברות תדהר, אקרו נדל"ן וקיו נדל"ן. מדובר בפרויקט בשם "מתחם באזל" במסגרתו נהרסו 102 דירות ישנות ב־5 מבנים. הפרויקט החדש יכלול שלושה בנייני מגורים בני 7 קומות שיכללו 183 דירות חדשות סך הכל. שיווק הדירות החדשות החל. בעלי הזכויות יזכו לדירה חדשה בפרויקט עם תוספת שטח של 9 מ"ר. בנוסף , לכל דירה מרפסת חנייה ומחסן. אכלוס הפרויקט צפוי במהלך שנת 2028.
40 צפייה בגלריה
אחרי
אחרי
אחרי
(הדמיה: אנדו סטודיו)

מהחברות היזמיות נמסר כי: "אנו נרגשים להוציא לדרך את הפרויקט הממוקם בלבו של אחד האזורים המבוקשים בצפון הישן. שילוב הכוחות של שלושת החברות השותפות יביא להקמת פרויקט מגורים איכותי ומתקדם". עוד נמסר כי בפרויקט ייבנו דירות 2,3,4,5 חדרים ופנטהאוזים.
יזם: תדהר, אקרו נדל"ן וקיו נדל"ן
קבלן: תדהר
מיקום: בין הרחובות הר נבו ויהושוע בן נון
אדריכל: משרד האדריכלים MY Architects
סטטוס: הריסת המבנים הישנים החלה
40 צפייה בגלריה
לפני
לפני
לפני
(צילום: דרור סיתכהל)

כפר סבא: 151 דירות חדשות במרכז העיר

מתחם גאולה במרכז העיר כפר סבא עובר פינוי-בינוי, הכולל הריסה של 48 דירות ובנייה של 151 יח"ד חדשות. מדובר בפרויקט עירוב שימושים עם תמהיל בניינים משתנה - מגדל בן 15 קומות ושני בניינים נוספים בני 8 קומות כל אחד, כולל שטחי מסחר, משרדים ומבני ציבור. 48 בעלי הדירות הוותיקים יקבלו כ-40 מ"ר תוספת לשטחי הדירה, מרפסת בשטח 15 מ"ר, חניה ומחסן. אכלוס הדירות צפוי בעוד כ-42 חודשים, ומחיר הדירות שישווקו יעמוד על כ־33-30 אלף שקל למ"ר.
40 צפייה בגלריה
אחרי
אחרי
אחרי
(הדמייה: ארקאפקט)

דויד קבסו, סמנכ"ל פיתוח עסקי ואחראי על תחום ההתחדשות העירונית בחברת ינוב מספר: "התחלנו בקידום הפרויקט לפני כ־10 שנים במסלול של תמ"א 38/2, ובשנים האחרונות הוא הוסב לפינוי־בינוי עקב דרישת העירייה ושינוי המדיניות התכנונית בעיר. צלחנו אתגרים בהתנהלות מול הדיירים באשר לעסקה החדשה, ואנו סבורים שהתוצאה חיובית לכולם. למרות שמחלקות התכנון של היזם ושל העירייה נאלצו לעבוד 'שעות נוספות' ואף שנים נוספות בתכנון המחודש, הבנו את היתרונות של פרויקט פינוי־בינוי על פני תמ"א 38, בכך שהוא מייצר לדיירים תמהיל מגוון של בניינים ודירות לבחירתם ומוסיף שטחי מסחר, חינוך ותעסוקה בעירוב שימושים קלאסי, שהיטיב עם כל הצדדים לעסקה".
היזם והקבלן: ינוב
מיקום: רחוב גאולה, כפר סבא
אדריכל: משרד עומר אדריכלים
סטטוס: הפרויקט נמצא בשלב הכנה להיתר בנייה
40 צפייה בגלריה
לפני
לפני
לפני
(צילום: דוד ישראל)

ירושלים: 425 דירות חדשות בקריית יובל

פרויקט פינוי-בינוי יוצא לדרך ברחוב הנטקה שבשכונת קריית יובל. 138 דירות ישנות ייהרסו ובמקומן ייבנו 289 יח"ד ב־4 מגדלים בני 23 קומות וכן שטחי מסחר בשטח של 1,037 מ"ר. דירות התמורה, שימוקמו בקומה גבוהה מזו שפונתה, יהיו בשטח של בין 70 מ"ר ל־100 מ"ר ויכללו מרפסת שמש. לכל דירה יוצמדו חניה ומחסן. הפרויקט, שצפוי להתאכלס בעוד 5 שנים, ייהנה משדרת מסחר, חדרי כושר ויוגה, חדר ישיבות, לאונג' דיירים, בית כנסת, מועדון ילדים, אזור אירוח ופינות ישיבה, מתקני ילדים וכושר, גינה קהילתית ועוד. גיא איגרא אדריכלים אמונים על התכנון האדריכלי, ועל עיצוב הפנים חתומה דנה אוברזון.
40 צפייה בגלריה
אחרי
אחרי
אחרי
(הדמייה: 3DIVISION)

קובי אילוז, סמנכ"ל התחדשות עירונית ב־ICR: "מתחם הנטקה מביא בשורה לשכונה. נכנסנו למתחם סביב 2013 והתחלנו בתהליך חתימת ההסכמים ב־2016. הפרויקט ידע לא מעט אתגרים בדרך, אבל באמצעות חשיבה יצירתית ושיתוף פעולה הגענו ל־100% חתימות ללא צורך בתביעות סרבנים. אישרנו תב"ע והוצאנו היתרים בזמנים קצרים יחסית, ולאחר שהדיירים הוותיקים בחרו את דירותיהם, יצאנו לשיווק פריסייל. בקרוב נצא לשיווק לקהל הרחב".
יזם: ICR ישראל קנדה ראם מגורים
מיקום: רחוב הנטקה 78-84, שכונת קריית היובל בירושלים
אדריכל: גיא איגרא אדריכלים
סטטוס: יש היתר חפירה ודיפון, ובחודש וחצי הקרובים יתקבל היתר בנייה מלא. פינוי הדיירים צפוי ברבעון ראשון של 2025
40 צפייה בגלריה
לפני
לפני
לפני
(צילום: יוני צ'רניאבסקי)

גבעת שמואל: 367 דירות חדשות בבן גוריון

פרויקט "שער העיר" של חברת אזורים בגבעת שמואל ממוקם ברחוב בן גוריון בעיר. במסגרת הפרויקט ייהרסו 112 דירות ישנות ב־9 בנייני רכבת ישנים, ובמקומן ייבנו 367 דירות חדשות ב־3 בניינים חדשים. התוכנית קובעת בנייה של שני בנייני מגורים בני 25 קומות ובניין נוסף בן 30 קומות. עוד מאפשרת התוכנית בנייה של 3,500 מ"ר שטחי מסחר, מועדון דיירים, חדר כושר, מוסדות חינוך, מרחבים ירוקים וכיכר גדולה ומרכזית.
40 צפייה בגלריה
אחרי
אחרי
אחרי
(צילום: 3DIVISION)

שם היזם: אזורים
שם הקבלן: עץ השקד
מיקום: רחוב בן גוריון, גבעת שמואל
אדריכל: טיטו ואומן אדריכלים
סטטוס: השלב הראשון בביצוע.
הצפי שבחצי השנה הקרובה יחל פינוי השלב השני ותחילת עבודות
40 צפייה בגלריה
לפני
לפני
לפני
(צילום: יח"צ)

ירושלים: 450 דירות בתלפיות

בשכונת תלפיות, סמוך לאזור התעשייה, ממערב לדרך חברון, יוצא לדרך "קרסו ניה" - פרויקט פינוי־בינוי של חברת קרסו נדל"ן. במסגרת הפרויקט ייהרסו 136 דירות ישנות, ויוקמו כ־450 יח"ד בארבעה מגדלים, הכוללים קומת מסחר ושטחי ציבור. 129 מתוך כלל הדירות שייבנו יהיו דירות התמורה ו־308 ישווקו בשוק החופשי. הפרויקט צפוי להסתיים כחמש שנים מתחילת העבודה.
40 צפייה בגלריה
אחרי
אחרי
אחרי
(הדמיה: 3DIVISION)

ירון צוברי משנה למנכ"ל קרסו, מספר על מיזם ההתחדשות העירונית של החברה בבירה: "מדובר במתחם גדול ומשמעותי שהחברה מקדמת יחד עם בעלי הזכויות". צוברי מספר על ההתמודדות עם מיזמי התחדשות עירונית בירושלים: "במהלך השנים התמודדנו עם אתגרים רבים, כולל פינוי גני ילדים ציבוריים, איתור שטח חלופי ושכירת דירות, שיפוצן ואבזורן בהתאם לתקנים". צוברי מסכים ואומר כי: "התוצאה הסופית חיובית, ובחודשים הקרובים נתחיל בבניית המתחמים החדשים שישפרו משמעותית את איכות החיים של בעלי הזכויות".
יזם: קרסו נדל"ן
קבלן: דניה סיבוס
מיקום: דרך חברון-תלפיות-התנופה, ירושלים
אדריכל: הוק אדריכלים
סטטוס: לאחר קבלת היתר בנייה, ולפני הודעת פינוי לדיירים
40 צפייה בגלריה
לפני
לפני
לפני
(צילום: לילי ונטורה)


ירושלים: 454 דירות בקריית מנחם

חברת קרסו נדל"ן מקדמת את פרויקט "קרסו בוטניק", מיזם פינוי־בינוי ברחוב קולומביה שבשכונת קריית מנחם בבירה. במקום שני בניינים ישנים עם 100 יחידות דיור ומרכז מסחרי קטן שייהרסו, יוקמו 5 בניינים עם 454 יחידות דיור, חניון תת־קרקעי ואשכול גנים, לצד מסחר ומבני ציבור. מהחברה נמסר כי 101 יח"ד הן דירות תמורה, ו־353 דירות יימכרו בשוק החופשי. הפרויקט צפוי להסתיים כחמש שנים מתחילת העבודה.
40 צפייה בגלריה
אחרי
אחרי
אחרי
(הדמיה: 3DIVISION)

היזם: קרסו נדל"ן
קבלן: אלקטרה בנייה
מיקום: רחוב קולומביה, קריית מנחם, ירושלים
אדריכל: ביטמן בן־צור אדריכלים
סטטוס: לאחר קבלת היתר בנייה, לפני הודעת פינוי לדיירים
40 צפייה בגלריה
לפני
לפני
לפני
(צילום: משרד אדריכלים ביטמן בן-צור)

קריית מלאכי: 195 דירות בשני מגדלים

קריית מלאכי מצטרפת לתנופת ההתחדשות העירונית ברחבי הארץ: קבוצת MyTown, בשותפות חברת זיו ישראל, מוציאה לדרך במרכז העיר פרויקט פינוי־בינוי של בנייני רכבת ישנים ובהם 40 דירות, שייהרסו לטובת 2 מגדלים בני 23 קומות ובהם 195 יח"ד, לצד 12 אלף מ"ר של משרדים, מסחר וחניות. מהיזמים נמסר כי דירות התמורה יהיו גדולות בכ־15 מ"ר מהדירה הישנה, ויכללו מרפסת שמש בגודל של 12 מ"ר וחניה תת־קרקעית. הבנייה צפויה להימשך כארבע שנים והאכלוס מתוכנן לרבעון הראשון של 2029.
40 צפייה בגלריה
אחרי
אחרי
אחרי
(הדמיה: איבולב מדיה)

בחברה מציינים: "מדובר בפרויקט הפינוי־בינוי הראשון בעיר, שעבר החלטת ועדה וקיבל היתר חפירה ודיפון. קבוצת MyTown נכנסה לפרויקט כשותפה לפני כשנה וחצי וזאת לאחר שהיזם המקורי רכש את הקרקע עם המבנים הקיימים בשנת 2009. אנו בונים את העתיד העירוני של מרכז קריית מלאכי, לצד שיפור משמעותי באיכות החיים של הדיירים הוותיקים. בסיוע הגורמים העירוניים הובלנו מהלך של שיפור התכנון והתאמתו למרקם העירוני ולצורכי התושבים. אנו רואים בפרויקט שליחות ומחכים לביצוע ההריסה והוצאתו מהכוח אל הפועל".
היזם: קבוצת MyTown בשותפות חברת זיו ישראל
מיקום: בצומת הרחובות ז'בוטינסקי ובן גוריון, קריית מלאכי
אדריכל: משרד so אדריכלים
סטטוס: התקבל היתר חפירה ודיפון, היתר מלא צפוי להתקבל בספטמבר
40 צפייה בגלריה
לפני
לפני
לפני
(צילום: איבולב מדיה)

בית שמש: 542 דירות מול הרי ירושלים

החברות רותם שני וב.ד מקדמות פרויקט פינוי בינוי בבית שמש ברחוב הסביון בשכונת גבעת שרת. במסגרת המיזם ייהרסו 72 דירות בארבעה מבנים ישנים ובמקומם ייבנו חמישה בניינים – שלושה מגדלים בני 26 קומות ו־2 בניינים בני 9 קומות, שכוללים יחד 542 דירות חדשות.
היצע הדירות בפרויקט יכלול 6-3 חדרים עם מרפסות רחבות. בעלי הדירות הוותיקים יקבלו בפרויקט דירות תמורה הכוללות ממ"ד, מרפסות וחניה.
40 צפייה בגלריה
אחרי
אחרי
אחרי
(הדמיה the craft)

בבניינים החדשים ייבנו גם חדר כושר, ג'ימבורי לילדים ומתחם אירועים. המרחב המשותף יציע מתקני משחק לילדים מתחת לבית, פארק ירוק, גינה קהילתית, אמפי לבילויים משותפים, עמדות עבודה, אזורי סוכה והתכנסות, מתקני כושר באוויר הפתוח וקומת מסחר.
מהחברות היזמיות נמסר כי: "בשטח הציבורי יקום מבנה ציבור, שיכלול - בכפוף להחלטת העירייה - גן ילדים או מעון יום, מועדון קהילתי, ספרייה, בית כנסת. המרחב הציבורי כולו מתוכנן כדי לאפשר תשתית לצמיחת קהילה חדשה".
עוד נמסר, כי הבנייה אמורה להימשך כ־4.5 שנים, והפרויקט עתיד להתאכלס בתחילת 2029. משרד האדריכלים גיורא גור תכנן את הפרויקט.
היזם: רותם שני וב.ד.
מיקום: הסביון 2-8, שכונת גבעת שרת, בית שמש
אדריכלות: משרד אדריכלים גיורא גור
סטטוס: החל שיווק הדירות הפינוי יחול סביב סוף 2024
40 צפייה בגלריה
לפני
לפני
לפני
(צילום: שרון ענבי)

ירושלים: למעלה מאלף דירות חדשות בקטמונים

פרויקט משמעותי בבירה. החברות אפריקה התחדשות עירונית וקדמת היובל מקדמות פרויקט פינוי בינוי ברחוב בר יוחאי 5-15 בשכונת הקטמונים. נכון להיום, שלב ראשון של הפרויקט כבר התקדם להריסה כאשר 76 דירות ישנות נהרסו ובמקומן ייבנו 217 דירות חדשות. בהמשך מתכננת להרוס החברה את שאר המבנים הישנים כאשר הפרויקט כולו צפוי לכלול הריסה של 376 דירות סך הכל ובניית 1,050 דירות חדשות. אכלוס הפרויקט מתוכנן במהלך 2029. עוד כולל הפרויקט גם בית כנסת, מעונות יום לילדים, ושטחי מסחר. בקומת הרחוב תוכנן מפלס קהילתי המיועד לפעילויות משותפות.
40 צפייה בגלריה
אחרי
אחרי
אחרי
(הדמיה ישר אדריכלים)

מהחברות היזמיות נמסר כי: "הפרויקט כולל הגדלה ניכרת בשטח דירות התמורה אפשרות למגורים בקומות גבוהות במבנה החדש לצד נגישות תחבורתית המתבטאת בקרבה לשתי תחנות רכבת קלה במרחק הליכה. אדריכלות הפרויקט עתידה להפוך אותו לציון דרך בולט בנוף העירוני של העיר". על תכנון הפרויקט הופקד האדריכל אבנר ישר.
יזם: אפריקה התחדשות עירונית וקדמת היובל
מיקום: רחוב בר יוחאי 5-15 בשכונת הקטמונים בירושלים
אדריכל: אבנר ישר
סטטוס: המבנים הישנים בשלב הראשון נהרסו
40 צפייה בגלריה
לפני
לפני
לפני
(צילום: אלטרנטיבה 1 דוד ששון)

אשדוד: 532 דירות חדשות במקום קניון

דירות מקום קניון: פרויקט פינוי בינוי של מתחם קניון לב אשדוד הוותיק יצא לדרך. המתחם נהרס, ובמקומו מקימה קבוצת צרפתי שמעון פרויקט מעורב שימושים, שיכלול ארבעה מגדלי מגורים עם 532 יח"ד, וכ־15 אלף מ"ר שטחי מסחר, תעסוקה, מרפאות, משרדים, מרכז קהילתי ומסחר מלווה רחוב. "הקניון ממוקם בלב העיר, ברובע ה' שעובר כיום תנופת התחדשות עירונית מקיפה" כך נמסר מהחברה, "הרובע הוותיק מאופיין בנגישות גבוהה וחיבור לצירי תנועה ראשיים של העיר.
40 צפייה בגלריה
אחרי
אחרי
אחרי
(הדמיה: קיקה בראז אדריכלים)

בכוונתנו לבנות במקום פרויקט מגורים המשלב שימושי תעסוקה ומסחר, בעל מאפייני תכנון ייחודיים, בדומה למרכזי ערים גדולות דוגמת תל אביב". רגע לפני ההריסה החברה קיימה במתחם הקניון מיצג פופ־אפ גרפיטי בשם "בונים חיים חדשים", שבו עשרות אומנים מהדרום ומכל הארץ הנציחו את 7 באוקטובר. אלפי מבקרים פקדו את התערוכה. על תכנון הפרויקט הופקד משרד קיקה ברא"ז אדריכלים.
שם היזם והקבלן: צרפתי שמעון
מיקום: מתחם קניון לב אשדוד, רובע ה', רחוב יהודה הלוי, אשדוד
אדריכל: קיקה ברא"ז אדריכלים
סטטוס: ההריסה החלה בסוף יולי 2024
40 צפייה בגלריה
לפני
לפני
לפני
(צילום: Ruslan Paul Photography)

יבנה: 273 דירות חדשות במרכז העיר

פרויקט פינוי בינוי במרכז העיר יבנה במסגרתו ייהרסו 4 בניינים ישנים שהוקמו בשנות ה־60 של המאה הקודמת. החברות אלמוגים ו־W GROUP המקדמות את הפרויקט הרסו 64 דירות ישנות על שדרות דואני בעיר בין שדרות ירושלים לשדרות העצמאות ויבנו במקומן 273 דירות חדשות בנות 4 ו־5 חדרים, מיני פנטהאוזים ופנטהאוזים. מתוך כלל הדירות החדשות, 209 דירות יצאו למכירה לקבל הרחב.
40 צפייה בגלריה
אחרי
אחרי
אחרי
(צילום: evolve medua)

הפרויקט החדש, אלומה שמו, כולל 3 מגדלי מגורים בגובה 24 קומות ו־1,000 מ"ר מסחר בו מתוכננים להיבנות חנויות נוחות, בתי קפה ומסעדות שימוקמו במפלס הרחוב לכיוון שדרות דואני. מהיזמים נמסר כי: "כל דירה חדשה קיבלה תוספת של 30% על שטח הדירה הקיימת, כולל ממ"ד, 12 מ"ר מרפסת, חניה תת־קרקעית ומחסן פרטי. שיווק הדירות בפרויקט החדש החל. בחודש יוני האחרון הושלמה הריסת המבנים הישנים והבנייה של המבנים החדשים החלה".
יזם: אלמוגים וחברת W GROUP
קבלן: אלמוגים
מיקום: שדרות דואני, יבנה
אדריכל: מילוסלבסקי אדריכלים
סטטוס: המבנים הישנים נהרסו ובניית הפרויקט החלה
40 צפייה בגלריה
לפני
לפני
לפני
(צילום: עמי לאור)