השקל התחזק היום (חמישי) בצורה משמעותית, במה שהוגדר בשוק המט"ח "רוחות עסקה מתקרבת שמנשבות עכשיו". בבוקר זינק השקל בקרוב לאחוז מול הדולר והאירו, ושערו היציג נקבע בצהריים על 3.641 שקלים. האירו ירד גם הוא מול השקל ושערו היציג נקבע על 3.95.
אחרי קביעת השערים היציגים, התפרסם מדד המחירים לצרכן בארה"ב, שירד במפתיע ב-0.1% בחודש יוני (לעומת התחזיות שצפו עלייה של 0.1%), והביא את האינפלציה השנתית ל-3%. מדובר בירידה נוספת, אחרי שבחודש שעבר האטה האינפלציה ל-3.3%.
גם הבורסה בתל אביב ננעלה היום בעליות על רקע הדיווחים על עסקה ובעקבות נתוני האינפלציה בארה"ב: מדד ת"א 35 טיפס ב-1.4%, ת"א 125 התחזק ב-1.5%.
1 צפייה בגלריה
שקל דולר ואירו
שקל דולר ואירו
שקל דולר ואירו
(צילום: shutterstock)
עם זאת, בנוגע להתחזקות השקל בשוק המט"ח, גורמים המעורים בשוק טוענים שספקולנטים גורמים להתחזקות השקל, וכי התחזקות המטבעות הזרים צפויה דווקא בימים הקרובים בשל הצטיידות במט"ח של הנופשים שמספרם יילך ויגדל כאשר יסתיימו קייטנות החופש הגדול - ומספר היוצאים לחו"ל בחודש הקרוב יעלה.
ההתחזקות המשמעותית של השקל החלה בסביבות 8:30 הבוקר, מייד לאחר הדיווח של ה"וושינגטון פוסט" על כך שישראל וחמאס הסכימו לתוכנית ל"ממשל ביניים" שתתחיל בשלב ב' לעסקת חטופים והפסקת אש, שבו שני הצדדים לא ישלטו ברצועת עזה.
לפי הפרסום בטורו של הפרשן הבכיר של ה"וושינגטון פוסט", דיוויד איגנשיוס, מפי בכיר אמריקני - את הביטחון לרצועה יספקו כוחות שיאומנו על-ידי ארצות הברית, בגיבוי מדינות ערביות מתונות וקבוצה נוספת של כ-2,500 איש שמשתייכים לרשות הפלסטינית, שכבר "נבדקו על-ידי ישראל".
לפי הבכיר האמריקני, הושגה הסכמה למסגרת העסקה, והצדדים דנים כעת "בפרטי יישומה". למרות האופטימיות הזהירה, גורמים רשמיים הדגישו שהעסקה עדיין לא קרובה לחתימה, ו"ייקח זמן לעבוד על פרטיה המורכבים".
פורסם לראשונה: 09:37, 11.07.24