טינדר מפלה בני 29+? ישראלית בת 36 אשר עושה שימוש בפלטפורמת ההיכרויות המקוונות "טינדר" טוענת במסגרת בקשה לאישור תביעה ייצוגית שהוגשה היום (ה') לבית המשפט המחוזי בתל אביב כי חלק מהמשתמשים של טינדר מופלים על בסיס גיל. על פי הבקשה, הנזק הקבוצתי מוערך בכ-43 מיליון שקל ואילו נזקה האישי של המבקשת הינו 323 שקל.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הבקשה הוגשה כנגד Match Group Inc שהמבקשת טוענת כי למיטב ידיעתה מחזיקה בקבוצת חברות המפעילות אפליקציות ואתרים בתחום ההיכרויות המקוונות שאחת מהן מפעילה את טינדר, וכן כנגד Match Group LLC, שהיא זו שלמיטב ידיעת המבקשת רשומה מטעם כבעלת הדין של משתמשי טינדר בישראל.
2 צפייה בגלריה
היכרות בטינדר
היכרות בטינדר
טינדר
(צילום: Shutterstock)
המבקשת טוענת, באמצעות עו"ד רונן עדיני, כי החברות המפעילות את טינדר "מפלות לרעה את לקוחותיהן על בסיס גיל. הפליה זו מתרחשת בשירותים בתשלום שמשווקות המשיבות ללקוחותיהן, ובאה לידי ביטוי בכך שהן גובות מלקוחותיהן שגילם 29 ומעלה מחיר גבוה פי שניים בממוצע ביחס למשתמשים צעירים מהם שגילם מתחת ל-29, בעבור אותם השירותים בדיוק".
טינדר היא פלטפורמה פופולרית ביותר בקרב הציבור הישראלי וישראלים רבים עושים שימוש הן בשירותים החינמיים שלה והן בשירותים שהיא מציעה בתשלום.
שירותי התשלום של טינדר כוללים, על פי הבקשה, את "טינדר פלוס" שהושק בתחילת שנת 2015, "טינדר גולד" שהושק בקיץ 2017, ו-"טינדר פלטינום" שהושק בסוף שנת 2020. שירותים אלה, נטען, כוללים למשל שימוש בלתי מוגבל בתוכנה המאפשרת החלקה ימינה (לצורך ביצוע התאמות), יידוע המשתמש אילו משתמשים התעניינו בפרופיל שלו, אפשרות לבטל לייק שנעשה בשוגג, אפשרות להבליט את הפרופיל של המשתמש אצל משתמשים אחרים ועוד.

משתמשים בני 29 ומעלה ישלמו פי 2 ויותר

המבקשת מציינת במסגרת הבקשה כי היא משתמשת בשירותי הבסיס של טינדר מזה מספר שנים, והחל מחודש יולי 2021 גם בשירותי "טינדר גולד", בעלות של 314.90 שקל ל-6 חודשים, במטרה להגדיל את החשיפה לפרופיל המשתמש שלה ובכך להגדיל את סיכוייה למציאת בן זוג באמצעות טינדר.
אולם, לטענת המבקשת, מי שמתחת לגיל 29 שילם על אותו שירות סכום של 192 שקל בלבד ל-6 חודשים. המבקשת טוענת בבקשה כי מפרסומים שונים ומבדיקתה לגבי חבילות שונות שמציעה החברה, עולה כי ניתן להבחין בנקל כי בעבור שירותי טינדר פלוס (בכל סוגי החבילות), ייאלצו משתמשים שגילם 29 ומעלה לשלם פי שניים יותר ביחס למשתמשים שגילם מתחת ל-29.
עוד נטען כי גם בעבור שירותי טינדר גולד (בכל סוגי החבילות), ייאלצו משתמשים שגילם 29 ומעלה לשלם פי 2 יותר (ואף למעלה מכך), לעומת משתמשים צעירים יותר וכך גם בעבור שירותי טינדר פלטינום.
עו"ד רונן עדיניעורך הדין רונן עדיניצילום: שרון דרעי
"לסיכום, ברור כי המשיבות מבצעות, באופן עקבי וכעניין של מדיניות, הפליה אסורה בין לקוחותיהן מחמת גיל (גילנות), כך שלקוחות שגילם מעל 29 נאלצים לשלם מחיר גבוה בהרבה מהמחיר אותו משלמים משתמשים שגילם מתחת ל-29, בעבור אותם השירותים בדיוק", נטען במסגרת הבקשה.
במסגרת הבקשה נטען כי "התנהלותן המפלה של המשיבות נחשפה לאחרונה באופן פומבי, לאחר שפורסם כי המשיבות חתמו על הסדר פשרה במסגרת תביעה ייצוגית שהוגשה כנגדן במדינת קליפורניה, ארה"ב, שבה התחייבו המשיבות (בין היתר) לפצות את לקוחותיהן בקליפורניה, שגילם עולה על 29 וששילמו מחיר גבוה יותר מהלקוחות שגילם מתחת ל-29, בסכום המוערך בלמעלה מ-17 מיליון דולר, וכן התחייבו לחדול ממדיניות תמחור על בסיס גיל בקליפורניה".
במסגרת הבקשה נטען כי בהליך משפטי אחר שהתנהל נגד טינדר בארה"ב, טענת ההגנה של טינדר הייתה כי מודל המחירים שלה מתייחס ללקוחות צעירים (מתחת לגיל 30) כנטולי אמצעים כלכליים.
לבסוף, טוענת המבקשת כי "כתוצאה ממדיניות התמחור המפלה והשיטתית של המשיבות, נגרמו למבקשת ולחברי הקבוצה תחושות קשות של עלבון ובושה, פגיעה בכבוד העצמי, פגיעה ברגשות ובדימוי העצמי, רגשות נחיתות, רגשות שליליים ועוד". את המבקשת מייצגים עוה"ד רונן עדיני, צופית כהן וצבי היימן.
עד מועד פרסום הכתבה טרם התקבלה תגובת החברה.