חברת גבאי מניבים ופיתוח בע"מ, בעלת הנכס של סלינה כנרת, דיווחה היום (חמישי) כי סלינה ישראל הפרה את הסכם השכירות עמה בחוף מגדל בכנרת. לפי הדיווח, צ'קים של סלינה בגין דמי שכירות בסך של 540 אלף שקל על חודש אוגוסט, ועל כן היא פועלת לפנות את סלינה מהנכס.
גבאי מניבים הודיעה כי דרשה מסלינה ישראל לפנות את הנכס לאלתר, ואם הדרישה לא תיענה, תשקול נקיטת צעדים משפטיים נוספים, כולל הגשת תביעת פינוי. בנוסף לכך פתחה החברה בהליכי הוצאה לפועל נגד סלינה ישראל על סך של כ-583 אלף שקל, ובמסגרת ההליך, הוטלו אתמול צווי עיקול ברישום על זכויותיה ונכסיה של סלינה ישראל.
בנוסף, דיווחה גבאי מניבים כי סלינה ישראל אינה עומדת בתנאי ההלוואות שהועמדו לה למימון התאמות בנכס, אשר יתרתן עמדה על כ-8.8 מיליון שקל נכון ל-30 ביוני. צ'ק נוסף על סך כ-101 אלף שקל לפירעון ההלוואה לא כובד לאחרונה.
1 צפייה בגלריה
"מנתור" בית אורן
"מנתור" בית אורן
בר במלון סלינה
(צילום: מנתור)
בחודש שעבר חברת קולקטיב הסינגפורית, שמפעילה ריזורטים ומלונות בעיקר באסיה, רכשה את סלינה העולמית שרשומה בבריטניה לאחר שזו נקלעה לחדלות פירעון. מקורבים לחברת סלינה ישראל אמרו ל-ynet בימים האחרונים כי קיים חשש שהבעלים החדשים של סלינה העולמית אינם מגלים עניין בפעילות החברה בישראל. לדבריהם, פניות של סלינה ישראל לבעלים החדשים לא נענו, בטענה כי כעת יש מלחמה בישראל.
בסלינה ישראל, המצויה גם היא בקשיי תזרים וחובות, מודאגים כי ללא תמיכה פיננסית מחברת האם, לא יוכלו להמשיך לתפקד בקרוב, מה שעלול להוביל להחזרת כל אתרי החברה בישראל לבעליהם המקוריים. חברת הבת הישראלית מופעלת כיום על ידי הצוות המקצועי שנותר לאחר פרישתם של המייסדים רפי מוסרי ודניאל רודסבסקי.
גרי מורי, מי שעומד בראש חברת קולקטיב מסינגפור, הצהיר לאחרונה כי בכוונתו לוותר על כ-20 נכסים מתוך 100 המלונות וההוסטלים של סלינה ב-22 מדינות שנכללו בעסקת הרכישה. בראיון למגזין "הוטל אינווסטור טודיי", מורי פירט את המדינות שבמרכז התעניינותו, ביניהן מדינות באירופה ובמזרח כמו הודו וסרי לנקה, אך לא הזכיר את ישראל.
מורי הדגיש כי המשימה המרכזית שלו בתוכנית ההבראה היא להעלות את התפוסה במלונות סלינה לשעבר ל-70%, לעומת כ-50% כיום. בנוסף, הוא מתכנן לגייס 50 מיליון דולר לפירעון חובות לבעלי נכסים ושותפים של סלינה.