מאות דירות בשוק החופשי: חברות הנדל"ן בסט יזום ואמריקה ישראל להשקעות הודיעו אתמול (ד') כי זכו במכרז של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) לבנייה של 560 יחידות דיור בשכונת גבעת הכלניות החדשה בקריית אתא. מדובר במכרז המיועד לשוק החופשי, כאשר על הקרקע ישלמו החברות 320 מיליון שקל, כולל הוצאות פיתוח.
החברות זכו ב-6 מתוך 8 מתחמי בנייה שצפויים לכלול כ-30 בנייני מגורים בבנייה מרקמית בני 5-9 קומות ומגדלים בני 15 קומות. על פי הדיווח, החברות יהיו שותפות שוות ביזום הפרויקט ועל הביצוע תופקד בסט בנייה מקבוצת בסט. על התכנון הופקד אדריכל פרופ' גבי שוורץ, בעלי משרד שוורץ-בסנוסוף.
1 צפייה בגלריה
שכונת גבעת אלונים קריית אתא קרית אתא צמודי קרקע
שכונת גבעת אלונים קריית אתא קרית אתא צמודי קרקע
מתרחבת. קריית אתא
(צילום: גיל כהן)
מתחם גבעת הכלניות ממוקם בצפון-מזרח קריית אתא, מדרום לכביש 781 וממערב לכביש 79, בסמוך לשכונות גבעת הרקפות, גבעת טל וגבעת אלונים. בשכונה צפויות להיבנות בסך הכול 3,500 יחידות דיור בשטח כולל של כ-1,082 דונם וכן פארק, מבני ציבור וחינוך ושטחים ירוקים. על פי החברות, מחירי הדירות החדשות צפויות לנוע בין 1.7-1.8 מיליון שקל.
התוכנית להקמת השכונה החדשה אושרה כבר ב-2017 על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה חיפה, כעשור לאחר שהקרקע עברה שינוי ייעוד מייעוד חקלאי למגורים. ב-2010 היא קודמה על ידי רמ"י אולם נתקלה בהתנגדויות של בעלי זכויות פרטיים שהחזיקו בקרקע, עד שהוחלט לבצע הליך של איחוד וחלוקה על מנת לקדמה.
לדברי דני מור, מנכ"ל בסט יזום מקבוצת בסט, "שכונת גבעת כלניות תהנה מנגישות תחבורתית בסמוך לכבישים 79, 70 (צומת סומך בצפון), וכביש 6. השכונות החדשות הסובבות את גבעת כלניות – גבעת אלונים, גבעת טל וגבעת הרקפות – מאופיינות בסטנדרט תכנון גבוה ומביקושים ערים ומושכות משפחות צעירות".
דרור תורן, מנכ"ל אמריקה ישראל מגורים, הוסיף: "ערי הפריפריה משוועות לדירות חדשות ולאוכלוסייה צעירה וחדשה. בקריית אתא יש ביקושים גבוהים לדירות חדשות, אולם ההיצע הקיים נמוך וכולל מגוון דירות מועטות. הפרויקט יאפשר למשפחות ולמשפרי דיור מחיפה והסביבה אלטרנטיבה למגורים בסטנדרט גבוה של בינוי מדורג. אחרי תקופה ארוכה של שיווקים לרוכשי דירה ראשונה במסגרת מחיר למשתכן ומחיר מופחת, כעת רמ"י שיווקו קרקע שנותנת מענה גם למשפרי דיור".