חברת אולסייל.קום, שמפעילה את אתר הסחר הוותיק אולסייל, הגישה אתמול (שני) לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה דחופה לעיכוב הליכים ולכינוס אסיפות נושים לצורך אישור הסדר חוב.
מהבקשה שהגישה החברה עולה כי היא צברה התחייבויות של כ-18 מיליון שקל. החברה מבקשת מבית המשפט להוציא צו עיכוב הליכים כנגד החברה ובעל השליטה בה, יאיר שמש, למשך שלושה חודשים - תקופת הביניים שעד לאישור ההסדר המוצע. המשמעות היא כי לא ניתן יהיה להמשיך או לפתוח בהליך משפטי כנגד החברה ובעל השליטה שמש.
1 צפייה בגלריה
אולסייל
אולסייל
אתר אולסייל
(צילום מסך מתוך אתר אולסייל)
החברה מבקשת למנות במסגרת תיקון 4 (תיקון הבא להקל על חברות בעקבות הקורונה) מנהל הסדר, להבדיל מנאמן שמשתלט על החברה. במסגרת הבקשה נטען כי "עניינה של בקשה זו הוא במתן סעד לחברה הפועלת מזה למעלה מ-25 שנה, והייתה מבין החלוצות בתחום האי-קומרס בישראל. להערכתה של החברה, רק באמצעות מתן הסעד המשפטי תוכל החברה לגבש הסדר חוב ולהימנע מפתיחת הליכים על כל השלכותיו. הסדר החוב המוצע, ככל שיאושר, יאפשר לחברת אולסייל.קום לצמצם את נזקיה ככל שניתן ולמקסם את פירעון חובותיה לנושיה", נטען.
בבקשה נטען כי בבסיס ההסדר עומד הסכם רכישת פעילותה של החברה עם חברת לאסטפרייס. "במסגרת ההסכם, שכבר קיבל את אישור רשות התחרות וככל שיאושר במסגרת הליך זה ניתן יהיה להוציאו לפועל באופן מיידי, הרוכשת תרכוש את פעילות החברה, ובתמורה תשלם לחברה סך של 3 אחוזים ממחזור המכירות החודשי שלה, ולא פחות מסך של 750 אלף שקל בשנה. חלופה זאת של אישור הסדר חוב חלף פתיחת הליכים, היא האפשרות הטובה ביותר בעבור נושי החברה".

מתמחה בעיקר במוצרי חשמל ואלקטרוניקה

יש לציין כי ביוני פורסם כלכליסט כי ניופאן רוכשת את אתר הסחר אולסייל באמצעות אתר הסחר לאסט פרייס שבו היא מחזיקה 56 אחוזים מהמניות, לצד קבוצת ידיעות אחרונות, שמחזיקה 24 אחוזים, וחברת מלשי עם 20 אחוז מהמניות. יש לציין כי לפי הסכם המכירה, לאסטפרייס רוכשת אך ורק את זכויות אולסייל בפעילות הנמכרת ואין היא מקבלת על עצמה כל חוב או התחייבות של אולסייל. מנספחים שצורפו לבקשה עולה כי נטען שמכירות האתר בשנת 2023 עמדו על כ-50 מיליון שקל.
אולסייל הוא אחד מאתרי הסחר הראשונים והוותיקים בישראל המהווה פלטפורמה אינטרנטית לשיווק ומכירה של מגוון רחב של מוצרים דרך אתר האינטרנט שלה Olsale.co.il. החברה מתמחה בעיקר בתחום מוצרי החשמל והאלקטרוניקה, אך משווקת מוצרים רבים גם בקטגוריות נוספות כגון ריהוט, מוצרי טקסטיל ועוד.
במסגרת הבקשה נטען כי בעקבות המשבר הכלכלי שהחל בשנת 2022, והתעצם עקב המצב הביטחוני בשנה האחרונה, תחום החנויות הווירטואליות בשוק הישראלי נפגע באופן משמעותי. עד לאחרונה הועסקו בחברה 24 עובדים, אולם כעת מועסקים בה רק 7. החברה מדגישה כי אין חשש סביר כי הפעלתה בתקופת עיכוב ההליכים תפגע בנושים. "החברה תמשיך את פעילותה בכפוף לעיכוב ההליכים וצפויה לפעול ללא גרעון תזרימי עד לאישור ההסדר", נטען. את חברת לאסטפרייס מייצג משרד עו"ד צדוק ושות'.