בדומה לכל רשתות השיווק, גם רמי לוי רשמה עליות ברבעון השלישי של השנה, אולם פחות ממתחרותיה. ההכנסות של החברה עלו ב-4.7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, והסתכמו ב-1.96 מיליארד שקל. הרווח הנקי לרבעון הסתכם ב-66 מיליון שקל, עלייה של 67% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. החברה תחלק דיבידנד בסך 55 מיליון שקל. מתחילת השנה חילקה החברה לבעלי מניותיה דיבידנדים בסך 185 מיליון שקל.
בתשעת החודשים הראשונים של 2024 עלו ההכנסות ב-2.1% והסתכמו ב-5.5 מיליארד שקל. הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים עלה ב-3% ל-198 מיליון שקל לעומת 148 מיליון שקל אשתקד.
4 צפייה בגלריה
סניף רמי לוי
סניף רמי לוי
סניף רמי לוי
(צילום: אוראל כהן)
החברה מסבירה כי הצמיחה בהכנסות נבעה מעלייה בפדיון חנויות זהות בשיעור של 3.82% (בנטרול חנות בצפון). יש לציין כי בהשוואה למתחרים, הגידול בחנויות בזהות של רמי לוי נמוך. שופרסל רשמה גידול של 6%, ויקטורי 10.6%, קרפור 6.2% ויוחננוף גידול של 15.3%. הרשת מציינת כי בעקבות המלחמה נרשמה ירידה יזומה קלה, המשקפת שיפור לעומת הרבעון הקודם, בפעילות האינטרנט.
שיעור הרווח הגולמי ברבעון עמד על כ-23.6% לעומת כ-21.8%, והוא הנמוך ביותר מבין רשתות המזון. הרווח הגולמי של שופרסל עמד על 28.5%, ויקטורי 26.5% ויוחננוף 25.5%.
ברשת מסבירים את שיעור הרווח הגולמי הנמוך במחירים הזולים שהוא מציע ברשת במסגרת המוטו "הסל הזול במדינה". שיעור הרווח התפעולי ברבעון עמד על כ-4.5%, בהשוואה לשיעור של כ-3.4% ברבעון המקביל אשתקד.
4 צפייה בגלריה
יפית לוי-אטיאס עם אביה רמי לוי
יפית לוי-אטיאס עם אביה רמי לוי
יפית לוי-אטיאס עם אביה רמי לוי. מנכ"לים משותפים של הרשת
(צילום: אוראל כהן)
במקביל, החברה מאיצה את קצב פתיחת הסניפים: עד סוף 2025 רמי לוי שיווק השקמה צפויה לפתוח תשעה סניפי דיסקאונט נוספים, ועוד 15 סניפי פארם נוספים תחת מותג גוד-פארם.
רמי לוי, מנכ"ל רשת רמי לוי שיווק השקמה: "אנחנו מסכמים את הרבעון השלישי עם צמיחה בכל הפרמטרים, תוך שאנו מקפידים על יישום האסטרטגיה ששמה את הלקוח תמיד במרכז ואת טובתו לנגד עינינו, ובמיוחד בתקופה מורכבת זו בישראל. אנחנו גאים להיות הרשת היחידה שלא ניצלה את המצב המורכב להעלאות מחירים".

רווחי שיא ליוחננוף

מוקדם יותר היום, גם רשת יוחננוף פרסמה את דוחותיה בהם רשמה שיא ברווחים. ההכנסות ברבעון השלישי של שנת 2024 ברשת יוחננוף רשמו עלייה חדה של כ-18%, לכ-1.33 מיליארד שקל, לעומת כ-1.13 מיליארד שקל ברבעון המקביל. עיקר הגידול בהכנסות בתקופת הרבעון השלישי נבע מגידול של כ-49 מיליון שקל מחנויות חדשות שנפתחו. יוחננוף הודיעה על חלוקת דיבידנד בסך 20 מיליון שקל, לאחר שמתחילת השנה חילקה דיבידנדים בסך 55 מיליון שקל.
יוחננוף מפעילה 44 סניפים ועוד 18 סניפים יוקמו ב-4 השנים הקרובות. ברבעון השלישי נפתח סניף חדש בבית שאן. ההכנסות בחנויות זהות, בנטרול חנות בקו העימות (סניף קריית שמונה), צמחו ברבעון השלישי בכ-15.3% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. המנכ"ל איתן יוחננוף הצהיר כי "גדלנו בחנויות זהות יותר משאר הרשתות", ואכן המכירות בחנויות זהות בשופרסל עלו ב-6%, בויקטורי ב-10.7% ובקרפור ב-6.2%.
4 צפייה בגלריה
סניף יוחננוף
סניף יוחננוף
סניף יוחננוף
(צילום: גלעד מורג)
הרווח הנקי ברבעון השלישי של שנת 2024, בנטרול שערוך ההשקעה ב-A2Z (סטארטאפ העגלות החכמות הנסחרת בנאסד"ק, שיוחננוף מושקעת בו), הציג עלייה חדה של כ-78% והסתכם בכ-52 מיליון שקל, לעומת כ-29 מיליון שקל ברבעון המקביל.
שיעור הרווח הגולמי הסתכם ב-25.5% מסך המכירות, לעומת כ-25.4% ברבעון המקביל. מהחברה נמסר כי "הגידול ברווח הגולמי נובע כתוצאה משיפור בתנאי הסחר של החברה, וזאת על אף שהחברה המשיכה בהצגת מבצעי עומק משמעותיים ללקוחותיה, כמענה ליוקר המחייה".
לדברי יוחננוף המנכ"ל: "עליות המחירים ברשת היו פחותות משל המתחרים. הפסדנו כל השנה על העגבניות שנמכרו במהלך השנה, החל ב-2.9 שקל לק"ג - מחיר הפסד ולא עברנו את ה-10 שקלים. השקענו הרבה כסף למכור עגבניה, שבא לידי ביטוי ברווח הגולמי שנמוך משל המתחרים".
הרווח התפעולי לפני הכנסות (הוצאות) אחרות ברבעון השלישי של 2024 צמח בכ-52% והסתכם בכ-90 מיליון שקל, לעומת כ-59 מיליון שקל ברבעון המקביל. הגידול ברווח התפעולי נובע מגידול בהכנסות החברה לצד שיפור בשיעור הוצאות התפעול. שיעור הרווח התפעולי בפעילות הקמעונאית (ללא זול סטוק) עלה ל-6.5%, לעומת 5.1%. יש לציין כי מדובר בירידה לעומת הרבעון השני של 2024, אז עמד שיעור הרווח התפעולי על 7.3%.
ה-EBITDA ברבעון השלישי של שנת 2024 גדלה בכ-31% והסתכה בכ-147 מיליון שקל, לעומת כ-112 מיליון שקל ברבעון המקביל.
יוחננוף: "החברה ממשיכה במימוש האסטרטגיה של הרשת המביאה בפועל לשיפור תוצאות החברה ולהגדלת נתח השוק שלה, לצד שיפור היעילות התפעולית, אשר מביא להוזלת עלויות לצרכן. האסטרטגיה האמורה מסייעת במאבק ביוקר המחיה לטובת הצרכן, והדבר מתבטא בכל סקרי המחירים. אנו נמשיך להציג מבצעי עומק משמעותיים, המגלמים סל איכותי תוך שמירה על חוויית הקנייה הטובה ביותר, וגאים שקהל הצרכנים מצביע ברגליים".

זינוק של מעל 100% ברווח הנקי של טיב טעם

גם קבוצת טיב טעם, רשת המזון פרימיום הלא כשרה, מסכמת את הרבעון השלישי של שנת 2024 עם צמיחה ושיפור בכל הפרמטרים התפעוליים. הרווח הנקי עלה וגדל ב-102% ביחס לרבעון המקביל והסתכם ב-10 מיליון שקל. החברה הודיעה על חלוקת דיבידנד בסך 3 מיליון שקל.
ההכנסות ברבעון השלישי צמחו בכ-11.3% והסתכמו בכ-457 מיליון שקל, לעומת כ-420 מיליון שקל ברבעון המקביל. הפדיון בחנויות זהות עלה בכ-9.4% בהשוואה לרבעון המקביל. שיעור הרווח התפעולי לרבעון עמד על 4.5%, לעומת 3.8% ברבעון המקביל.
4 צפייה בגלריה
סניף של טיב טעם
סניף של טיב טעם
סניף של טיב טעם
(צילום: אביגיל עוזי)
ה-EBITDA גדלה בכ-15.8% והסתכמה בכ-49 מיליון שקל, לעומת כ-42 מיליון שקל ברבעון המקביל. מועדון הלקוחות גדל בכ-12% ביחס לרבעון המקביל וכולל כ-580 אלף חברים.
חגי שלום, המנכ"ל ובעל השליטה, מסר: "הקבוצה מציגה המשך צמיחה ברבעון השלישי, עם שיעור גידול דו-ספרתי במכירות בהשוואה לרבעון המקביל, תזרים מזומנים חזק והכפלה של הרווח הנקי. חשוב להדגיש שהשיפור בתוצאות הרבעון השלישי הינו חלקי עקב עיתוי חגי תשרי, אשר חלו השנה ברבעון הרביעי לעומת הרבעון השלישי בשנים 2022 ו-2023.
"תקופת החגים משמעותית למגזר הקמעונאות בקבוצה לעומת רשתות אחרות אשר סגורות במהלך החגים. הדבר יקבל ביטוי משמעותי בתוצאות הרבעון הרביעי, כיאה לרבעון שאליו התנקזו חגי תשרי. התחזיות לגבי השנה כולה יעמדו בציפיות ובהערכות שנתנו בתום שנת 2023, שהייתה חריגה במובן השלילי, בשל השקת המועדון החדש ובשל ההפיכה המשפטית". הוא הוסיף כי "הגידול במכירות הושפע, בין היתר, גם מהצלחת תכנית הנאמנות שהשקנו בסוף אוגוסט 2023. מועדון הלקוחות מונה, כיום, כ-580 אלף חברי מועדון והוא מתפתח ותורם מעבר לציפיות".