קבוצת התקשורת פרטנר הפעילה היום (א') את ליבת רשת דור 5 והשיקה אותה תחת השם Private 5G.
החל מהיום, היא תחל בשדרוג כלל לקוחות הסלולר של פרטנר לרשת החדשה והמשודרגת (בזכות הליבה). הלקוחות יתחברו באופן אוטומטי, ללא עלות נוספת כשהם נשארים בחבילות הקיימות שלהם.
פלאפון לכאורה הקדימה את פרטנר בהשקת ליבת רשת דור 5, אבל פלאפון עדיין נמצאת בשלב הרשמה מוקדמת, בעוד שפרטנר כבר מחברת בפועל לרשת.
1 צפייה בגלריה
סניף פרטנר
סניף פרטנר
פרטנר
(יאיר שגיא)
השדרוג ייארך מספר שבועות: החל מהיום פרטנר תעביר מסות בכל יום, כדי שהרשת לא תקרוס.
ההבטחה של פרטנר היא ש"כלל הלקוחות יזכו ליהנות מיתרונות הרשת החדשה: יציבות, אבטחה והצפנה, רציפות, איכות גבוהה של שיחות קול ו-וידאו וקיבולת גבוהה. לקוחות המנויים לחבילות דור 5, ייהנו בנוסף ממהירות גלישה גבוהה יותר וחווית שירות טובה יותר בעת עומסים", רק שמי שמנוי לחבילות דור 5 היקרות יותר מהחבילות "הרגילות" של החברה - יקבל עדיפות ברשת ותנאים מועדפים. בכך היא בעצם מציעה את אותו שירות של פלאפון שגם היא למעשה תאפשר לכל לקוחותיה להתחבר לדור 5 ללא עלות (בתנאי שיש למנוי מכשיר סלולרי תומך) - אבל תיתן שירותים מיוחדים למי שמשלם אקסטרה.
כך, גם פרטנר תציע בהמשך השנה הצעות לעסקים באמצעות פריסה של הרשת - יכולת שמאפשרת הקצאה בלעדית של נתח מהרשת לטובת לקוח או שירות ייעודי, על בסיס מאפייניו, תוך מענה גמיש לצרכיו הספציפיים; וכן יכולות שיהוי נמוך (זמן תגובה מהיר יותר של אפליקציות) לגיימרים ולשירותי רפואה, חמ"לים, כלי רכב אוטונומיים ואינטרנט של הדברים. היא מן הסתם תגבה על זה פרמיה.
מפרטנר נמסר כי "בהשקעה של עשרות מיליונים, הקימה פרטנר ליבת רשת סלולר חדשה בטכנולוגיה המתקדמת ביותר הקיימת בעולם ובכך מצטרפת לחברות בינלאומיות בודדות שהוציאו לפועל מהלך דומה, ביניהן T-Mobile, AT&T, Verizon, Vodafone וענקיות תקשורת נוספות".