דירקטוריון בנק הפועלים אישר היום (ראשון) את המלצת ועדת האיתור למנות את ידין ענתבי (53) למנכ"ל הבנק. ענתבי יחליף בתפקידו את דב קוטלר שהודיע בחודש מאי האחרון על פרישתו לאחר חמש שנות כהונה כמנכ"ל הבנק.
מינויו של ענתבי כמנכ"ל הבנק כפוף לאישור המפקח על הבנקים ומועד כניסתו לתפקיד יקבע בהמשך.
1 צפייה בגלריה
מנכ"ל בנק הפועלים ידין ענתבי
מנכ"ל בנק הפועלים ידין ענתבי
מנכ"ל בנק הפועלים ידין ענתבי
(צילום: ענבל מרמרי)
ענתבי מכהן כחבר הנהלה בבנק הפועלים משנת 2013. בתפקידו הראשון שימש כמנהל החטיבה הפיננסית (CFO), ומשנת 2018 ועד היום עומד ענתבי בראש חטיבת שווקים פיננסים ובנקאות בינ"ל של הבנק.
בעברו כיהן כממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון והמפקח על הביטוח במשרד האוצר בין השנים 2005-2009, וכן כמנכ"ל דש בית השקעות בין השנים 2011-2012.
ענתבי נשוי ואב לשתי בנות, בעל תואר ראשון בכלכלה וחשבונאות מהאוניברסיטה העברית, תואר מוסמך במנהל עסקים בהתמחות במימון ובנקאות מהאוניברסיטה העברית, והינו רואה חשבון מוסמך.
כאמור, קוטלר הודיע בתחילת חודש מאי על החלטתו לסיים את תפקידו. במכתב לעובדים כתב כי קיבל החלטה אישית לצאת לדרך חדשה, ואמר כי "נפלה בידי הזכות לנהל ציבור עובדים מחויב ומקצועי בתקופות רצופות אתגרים, ניהול משברים ומימוש הישגים. לשמחתי, הבנק מוכן היום לעליית המדרגה הבאה לאחר שבחמש השנים האחרונות ביצע צמיחה משמעותית בכל פרמטר ארגוני וכלכלי שהציב לעצמו. יש בבנק יכולות מקצועיות וניהוליות גבוהות שיאפשרו את הצלחתו גם בשנים הבאות. הנחנו תשתית אסטרטגית רחבה הכוללת אסטרטגיה סדורה שתוביל את הבנק עד לשנת 2026 ולאחריו עם תכנית שינוי ברורה להמשך הצלחתו.
"ההובלה בתוצאות העסקיות הושגה כתוצאה מהתרחבות עסקית משמעותית ואחראית, תוך שמירה על עלייה מתונה במבנה ההוצאות, שינוי בתרבות הארגונית, וכמובן המאמץ והמחויבות הרבה של העובדים. ב-7/10 התגליתם במלוא עוצמתכם. התגייסתם כאיש אחד לתרום מזמנכם ומיכולתכם במגוון פעילויות להמשך תפקוד החיים במדינה תוך המשך פעילות מלאה של הבנק". עוד הוסיף קוטלר כי "ההחלטה על הקמת קרן 'פועלים לתקומה', שהיא יוזמה מבורכת של יו"ר הבנק ראובן קרופיק, התקבלה שבוע לאחר מכן ב-12/10. החלטה זו תשפיע גם בעתיד על שיקום ותקומה של אזרחים רבים במדינת ישראל".