מה ניתן לעשות עם עליות המחירים? הכלכלן שלמה מעוז באולפן
(צילום: סטס קופולו)

עליית המחירים לא עזרה למכירות: סנו, שהקפיצה מחירים עוד לפני סוף 2021, רשמה ירידה של 12% במכירות של בינואר 2022 לעומת ינואר 2021, מ-135.8 מיליון שקל ל-119.9 מיליון שקל. כך לפי נתוני סטורנקסט, שמחוברת לרוב הקופות ברשתות השיווק והמרכולים בישראל.
סנו יצאה השבוע במבצעים עמוקים אך היא לא נסוגה מעליות המחירים, ומחירי המבצעים שלה הם לרוב גבוהים ממחירי המבצעים לפני ההתייקרויות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
פסטה אסם ומוצרי סנו
פסטה אסם ומוצרי סנו
פסטה אסם ומוצרי סנו
(צילום: מירב קריסטל)
"המבצעים שסנו יצאה בהם עכשיו זה לא מאהבת מרדכי. לא מסולידריות ולא בשבילנו", אמר ל-ynet אחד הקמעונאים. "הם הפסידו 12% מהמכירות אחרי שהם העלו את המחיר, כלומר הם אפילו לא החזירו את הכסף בהתייקרות הזאת. המבצעים האלה עכשיו הם כדי לאושש את המכירות של החברה, ולא בהכרח כהטבה לצרכנים.
"לעומת זאת, ספקים שלא העלו מחירים כמו שטראוס יורדים אמנם, כי בינואר 2021 היה סגר בעקבות הגל השלישי, אבל ב-2.5% בלבד. זאת ירידה מינורית".
גם אסם, שהודיעה על עליות מחירים ולבסוף חזרה בה, ירדה במכירות ינואר השנה מול ינואר בשנה שעברה ב-7%, מ-327 מיליון שקל ב-2021 ל-303.6 מיליון שקל ב-2022. מכירות פסטה אסם צללו ב-16% מ-10.7 מיליון שקל בחודש ל-8.9 מיליון שקל. גם פסטה ברילה בירידה של כ-10%.
מכירות כלל שוק מוצרי הצריכה ירדו בינואר ב-5.7% לעומת ינואר 2021 מ-4.316 מיליארד שקל ל-4.069 מיליארד שקל.