חברת סטארקיסט פודור צפויה לתרום אריזות/פחיות טונה בערך קמעונאי שלא יפחת מ-400 אלף שקל. המוצרים ייתרמו לצה"ל, בהתחשב במצב הביטחוני בו מצויה המדינה. כך עולה מהסדר פשרה במסגרת תובענה ייצוגית, שהוגש לפני מספר ימים לאישור השופטת מיכל עמית-אניסמן מבית המשפט המחוזי בתל אביב.
הבקשה לאישור התובענה הייצוגית משנת 2019 הוגשה בעקבות יצור ושיווק יחידות טונה על ידי חברת סטארקיסט פודור במשקלים מופחתים של 140 גרם ו-120 גרם במארזים שונים של 2 יחידות, 6 יחידות, 9 יחידות, 12 יחידות ויחידות בודדות. זאת, לאחר שייצרה במשך שנים, משנת 2002, יחידות טונה במשקל של 160 גרם. בעקבות זאת נטען כי סטארקיסט הפרה הוראות בנושא חובת היצרן ליידע את הצרכנים על הקטנת מוצריו.
1 צפייה בגלריה
(צילום: מירב קריסטל)
מנגד סטארקיסט הכחישה את טענות התובע, וטענה כי לא נפל רבב בפעולותיה. לפי החברה, משנת 2015 היא יידעה את הצרכנים במשך למעלה מ-3 שנים על הקטנת יחידות הטונה למשקל 140 גרם המצויות במארז של 6 יחידות. סטארקיסט טענה עוד כי היא פועלת על פי חוק הגנת הצרכן.
בסופו של יום הגיעו הצדדים במסגרת הליך גישור להסדר פשרה, מבלי שהצדדים מודים בטענות הצד שכנגד. במסגרת ההסדר נטען כי מתן תרומה בשווי של 400 אלף שקל לצה"ל מהווה תרומה משמעותית, חשובה ואמיתית. את המבקש מייצגים עו"ד רועי בכר ועו"ד מארי מזאוי אוזון ואת סטארקיסט מייצג עו"ד דני כביר מפירון.