‏32 נוסעים הגישו בתחילת החודש לבית משפט השלום בתל אביב תביעה בסך כ-414 אלף שקל ‏נגד חברת ‏התעופה בלו בירד (‏Airways‏ ‏Bluebird‏) בגין ביטול טיסה אשר תוכננה להמריא מכרתים ‏לישראל. ‏
בלו בירד היא חברת תעופה יוונית הנמצאת בבעלות ישראלית. החברה היא מן הבודדות ‏שהמשיכה לטוס ‏מישראל ואליה בתקופת ימי הלחימה של מלחמת חרבות הברזל, וישראלים ‏רבים טסו באמצעותה ליעדים ‏שונים.
1 צפייה בגלריה
מטוס בלו בירד
מטוס בלו בירד
בואינג 737 של בלו בירד נוחת בנתב"ג
(צילום: shutterstock)
התביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד דורון רוזנברג, עוסקת בטיסה חזרה מכרתים שנרכשה במסגרת כרטיסי ‏טיסה הלוך ושוב בקו תל אביב-כרתים, שנרכשו בסכום ממוצע של כ-2,000 שקל לכרטיס. ‏על פי התביעה, ‏הנוסעים התבקשו להגיע לשדה התעופה בהרקליון בכרתים ב13:30, לקראת הטיסה חזרה לישראל, ‏שתוכננה להמריא ב-16:40. ואולם, לטענת התובעים הטיסה התאחרה תחילה לשעה 17:50, ולאחר מכן ‏נדחתה ל-‏20:30 לפני שהוכרזה סופית כמבוטלת בשעה 23:00. על פי התביעה, רק בשעה 1:00 הגיע ‏נציג ‏החברה והפנה את הנוסעים להתפזר במלונות, כך שהם הגיעו לחדריהם רק בסביבות שעה 2:00. ‏
‏"עד לשעה זו לא היה בפי הנתבעת ולו פיסת אינפורמציה על מה שאמור להתרחש, והתובעים ‏נותרו במצב ‏של חוסר ודאות וחוסר אונים" מצוין בתביעה. "הנתבעת גם לא דאגה לתובעים הסובלים מסוכרת או ‏מהגבלה אחרת המצריכה מזון ‏מסוים, והם נאלצו לחפש מזון מתאים ברחובותיה של כרתים". ‏
לטענת התובעים, גם טיסות שאליהן פוזרו באופן שרירותי ביום המחרת התעכבו ונדחו בחלקן, כך שחלק ‏מן הנוסעים הגיעו ארצה רק ביום שלישי, לאחר 32 שעות עיכוב. "כל זאת ‏התנהל ללא מתן שוברי מזון ‏רציפים וללא מזון מתאים לחלק מהתובעים, בחוסר אכפתיות ותוך הצגת מצגי שווא, כאשר הנתבעת אינה ‏מקיימת חובותיה על פי חוק". ‏
לטענת עו"ד רוזנברג, המייצג את עשרות הנוסעים, יש להשית על הנתבעת פיצויים ‏לדוגמה מכוח סעיף 11 ‏לחוק שירותי תעופה (כלומר – פיצויים גבוהים שנועדו לשם הרתעה), הואיל והנתבעת נהגה כלפיהם ‏ברשלנות ובחוסר ‏אכפתיות.‏ לתביעה צורפה טבלה המפרטת את רשימת הנוסעים, עלות הכרטיס שרכשו, ‏מספר שעות העיכוב וחישוב הפיצוי הנתבע. טרם הוגש כתב הגנה. ‏
מחברת בלו בירד נמסר בתגובה: "התביעה הועברה למשרדנו היום. נלמד את פרטיה ונמסור ‏את תגובתנו ‏במסגרת ההליך המשפטי".‏