32 נוסעים הגישו בתחילת החודש לבית משפט השלום בתל אביב תביעה בסך כ-414 אלף שקל נגד חברת התעופה בלו בירד (Airways Bluebird) בגין ביטול טיסה אשר תוכננה להמריא מכרתים לישראל.
בלו בירד היא חברת תעופה יוונית הנמצאת בבעלות ישראלית. החברה היא מן הבודדות שהמשיכה לטוס מישראל ואליה בתקופת ימי הלחימה של מלחמת חרבות הברזל, וישראלים רבים טסו באמצעותה ליעדים שונים.
התביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד דורון רוזנברג, עוסקת בטיסה חזרה מכרתים שנרכשה במסגרת כרטיסי טיסה הלוך ושוב בקו תל אביב-כרתים, שנרכשו בסכום ממוצע של כ-2,000 שקל לכרטיס. על פי התביעה, הנוסעים התבקשו להגיע לשדה התעופה בהרקליון בכרתים ב13:30, לקראת הטיסה חזרה לישראל, שתוכננה להמריא ב-16:40. ואולם, לטענת התובעים הטיסה התאחרה תחילה לשעה 17:50, ולאחר מכן נדחתה ל-20:30 לפני שהוכרזה סופית כמבוטלת בשעה 23:00. על פי התביעה, רק בשעה 1:00 הגיע נציג החברה והפנה את הנוסעים להתפזר במלונות, כך שהם הגיעו לחדריהם רק בסביבות שעה 2:00.
"עד לשעה זו לא היה בפי הנתבעת ולו פיסת אינפורמציה על מה שאמור להתרחש, והתובעים נותרו במצב של חוסר ודאות וחוסר אונים" מצוין בתביעה. "הנתבעת גם לא דאגה לתובעים הסובלים מסוכרת או מהגבלה אחרת המצריכה מזון מסוים, והם נאלצו לחפש מזון מתאים ברחובותיה של כרתים".
לטענת התובעים, גם טיסות שאליהן פוזרו באופן שרירותי ביום המחרת התעכבו ונדחו בחלקן, כך שחלק מן הנוסעים הגיעו ארצה רק ביום שלישי, לאחר 32 שעות עיכוב. "כל זאת התנהל ללא מתן שוברי מזון רציפים וללא מזון מתאים לחלק מהתובעים, בחוסר אכפתיות ותוך הצגת מצגי שווא, כאשר הנתבעת אינה מקיימת חובותיה על פי חוק".
לטענת עו"ד רוזנברג, המייצג את עשרות הנוסעים, יש להשית על הנתבעת פיצויים לדוגמה מכוח סעיף 11 לחוק שירותי תעופה (כלומר – פיצויים גבוהים שנועדו לשם הרתעה), הואיל והנתבעת נהגה כלפיהם ברשלנות ובחוסר אכפתיות. לתביעה צורפה טבלה המפרטת את רשימת הנוסעים, עלות הכרטיס שרכשו, מספר שעות העיכוב וחישוב הפיצוי הנתבע. טרם הוגש כתב הגנה.
מחברת בלו בירד נמסר בתגובה: "התביעה הועברה למשרדנו היום. נלמד את פרטיה ונמסור את תגובתנו במסגרת ההליך המשפטי".