לקוחות חנות am:pm באבן גבירול-נורדאו ת"א הפיצו ברשתות החברתיות מודעה שנתלתה בסניף. לפי המודעה אירע בסניף "מקרה מביש": קופאית עזבה את הסניף מבלי שהודיעה על כך והשאירה אותו ואת הקופה פתוחים ללא השגחה.
ההמשך מסקרן עוד יותר: "אנו מודים לכל אחד ואחד מכם על הנאמנות, היושרה והטיפול המסור. אשמח אם אלה שהיו בקופה יתקשרו אליי על מנת לתגמל אתכם ולהודות לכם".
מה עשו הלקוחות שמגיע להם תגמול מהסופר ועל מה יש להודות להם? מנהל החנות באבן גבירול 161, שיקו אלטיד סיפר ל-ynet שהאירוע אירע בשישי בערב - אחד המועדים העמוסים ביותר ברשת שסניפיה פתוחים בשבת: "העובדת עזבה כי כנראה הרגישה לא טוב. היא לא עדכנה אף אחד ואחרי שעה מרגע העזיבה, התקשרו אלינו מהביטחון ואמרו לנו שפנו אליהם לקוחות והסניף פתוח ללא השגחה בכלל. בלי אף אחד".
יש שם רק עובדת אחת?
"היא הייתה אמורה להיות שם לבד כמה שעות. מרוב פאניקה - נכנסתי למצלמות לראות מייד איזה תוהו ובוהו התרחש בשעה הזאת שבה אף אחד לא השגיח על הסניף. בכל זאת מדובר על עשרות אלפי שקלים שמפוזרים בכל הסופר. ולהפתעתי הרבה גיליתי שכמה דקות אחרי שהיא עזבה - כל הלקוחות שהיו בחנות - פשוט החלו לשלם בעצמם בקופה.
"היו 3-2 לקוחות שתפסו פיקוד וממש התחילו להעביר אחד לשני מוצרים. הם ניסו להבין איך מפעילים את האשראי וכל פעם שהקופה של המזומן נפתחה, הם מיד טרקו אותה בחזרה כדי שלא תהיה טעות ויחשבו שמישהו גנב ממנה. הם פרטו אחד לשני עודף על הקופה. זה היה פשוט מחזה מדהים. בתור מישהו שכבר היה כמה חודשים טובים במילואים - התמוגגתי. באותו רגע, עם כל הצער שמסביב, כשראיתי את הלקוחות הקבועים שלנו עושים אחד לשני חשבונות - לא האמנתי.
"היה מישהו שהיה בקופה רבע שעה ואשכרה קיבל אחד אחרי השני כל מי שהיה בסופר ועשה להם חשבונות והשאיר את הכסף על הקופה עם החשבונית. זה היה מדהים. ואחרי זה ערכנו בדיקות גם בקופות וגם במצלמות ולא ראינו שהיה חסר משהו! אף אחד לא גנב משהו, אף אחד לא יצא מהחנות בלי לשלם. אני קצת הייתי בשוק מהסיפור הזה. בכל זאת, שישי בערב במרכז ת"א, סניף ריק לחלוטין, זה לגמרי עסקת זהב".
באמת מזל שהיו שם רק צרכנים טובים.
"כן, אבל הייתי מצפה מאנשים שאם הם רואים שאין אף אחד בקופה - שילכו מהסניף. ובמקום זה הם החליטו לעזור גם אחד לשני וגם לסופר (בשעה הזאת החנות הייתה יכולה להפסיד הרבה כסף מ.ק)".
והמודעה שתליתם בסניף - היא כדי להודות לאותם אנשים?
"כן, היו כמה אנשים משמעותיים, שבמשך דקות ארוכות עזרו ללקוחות, עזרו לסופר וגם השגיחו. הרגשנו שהמינימום זה שייצרו קשר או שניצור איתם קשר, לפצות אותם בשובר קנייה או שי קטן".
והיו כאלה שחזרו אליכם?
"הייתה הלקוחה שדיברה עם שירות הביטחון. יצרנו איתה קשר דרך הביטחון וכל השאר פחות באו לחשוף את עצמם. אותה אחת קיבלה מאיתנו שובר של 300 שקל לקנייה בחנות. נשמח לתת משהו גם לשאר האנשים, הם פשוט לא ממש התנדבו לגלות מי הם. מה שבטוח - הם ישראל היפה".