כצפוי, הריבית בארה"ב לא הופחתה הערב ונותרה ברמה הגבוהה של 5.5%, בפעם השביעית ברציפות. זאת, ימים אחדים לאחר שהריבית באיחוד האירופי הופחתה לראשונה מזה חמש שנים ברבע אחוז לשיעור של 4.25%. הפד מבהיר כי בשלב הזה אין מקום להזדרז בהורדת ריבית ראשונה וכי תהיה כנראה רק אחת כזאת השנה.
יצוין, כי חלוצת הפחתות הריבית לאחר תקופת האינפלציה הגבוהה הייתה ישראל שעל רקע המלחמה הפחיתה את הריבית ב-1 בינואר השנה ברבע אחוז לשיעור של 4.5%.
היום בצהרים (ד') פורסם מדד המחירים בארה"ב שנותר ללא שינוי בחודש האחרון אולם האינפלציה השנתית ירדה מעט מ-3.4% בחודש שעבר ל-3.3%. המדד הגבוה לא מאפשר לפי שעה להוריד את הריבית בארה"ב וההערכות הן שהבנק הפדרלי (הפד) לא יפחית את הריבית בארה"ב בינתיים וכי הורדת ריבית תבוצע כנראה רק פעם אחת השנה, קרוב לוודאי לקראת הסתיו.
1 צפייה בגלריה
יו"ר הפד ג'רום פאוול
יו"ר הפד ג'רום פאוול
יו"ר הפד ג'רום פאוול
(גטי)
ב-8 ביולי יחול המועד הבא של החלטת הריבית בישראל והערכות האנליסטים כעת הן שהריבית לא תופחת, בשל העלייה המחודשת באינפלציה שמצויה כעת בשיעור שנתי של 2.8%, אולם עלייה חזויה של חצי אחוז לפחות תגרום לעלייתה בחודש הקרוב אל מעל לרף של 3%, שהוא הקצה העליון של היעד שקבעה הממשלה בחוק התקציב לשנת 2024 - 1% עד 3%.