בשיתוף שופרסל
ענף החקלאות סובל בחודש וחצי האחרון ממחסור חמור בידיים עובדות. לאחר ה-7 באוקטובר עובדים זרים רבים החליטו לעזוב את הארץ, וענף החקלאות, שמתבסס ברובו על כוח העבודה של העובדים הזרים, נותר לבד.
לפי ההערכות, מעל 7,000 עובדים זרים מתאילנד שהועסקו בענף החקלאות עזבו את ישראל מאז פרוץ המלחמה. באותה השבת השחורה נרצחו למעלה מ-20 עובדים תאילנדים, 18 נפצעו, 19 נחטפו וכ-30 נחשבים נעדרים, וכפועל יוצא מכך המשפחות וממשלת תאילנד לחצו על העובדים שנמצאים בישראל לעזוב. בנוסף, 22 אלף עובדים פלסטינים לא נכנסים לעבוד בחקלאות וכל אלו מביאים לכך שחסרים כ-30 אלף עובדים בחקלאות.
4 צפייה בגלריה
עובדי שופרסל מתנדבים במשק
עובדי שופרסל מתנדבים במשק
עובדי שופרסל מתנדבים במשק
(שופרסל)
מלבד המחסור בידיים עובדות, שדות חקלאיים רבים אינם ממוקמים בסמוך למרחבים מוגנים ולעיתים החקלאים נאלצים לעבוד ממש תחת אש. החקלאים נותרים עם פירות וירקות שעלולים לעבור ישר להשמדה וחלקם לא מצליחים לעבד את השדה כך שיהיה מוכן לשתילה או לזריעה לעונה הבאה.
הקשיים אמנם רבים, אך יש גם תקווה - חקלאי ישראל עטופים באהבת הציבור. אלפי ישראלים טובים מגיעים להתנדב בקטיף ובתחזוקה במקום העובדים שעזבו, וברחבי הארץ מתארגנות יוזמות מרגשות כמו יריד מכירות לתוצרת החקלאית המקומית והתנדבויות מאורגנות בשדות.
4 צפייה בגלריה
עובדי שופרסל מתנדבים במשק
עובדי שופרסל מתנדבים במשק
"אם שופרסל לא היו עוזרים לי היום לא הייתי משווק"
(שופרסל)
מפשילים שרוולים - ומושיטים יד לחקלאים
גם קבוצת שופרסל החליטה להירתם ולסייע לאותם החקלאים לשוב ולעמוד על הרגליים. כך, מאות עובדות ועובדי שופרסל מתנדבים בשדות, בגידולים ובמטעים בדרום ובכל הארץ כחלק מפרויקט מיוחד שיזמה הרשת למען שגשוג החקלאות הישראלית.
"אתם הלוחמים שלי", אומר בהתרגשות החקלאי מתן גל מפעמי תש"ז למתנדבים שהגיעו לעזור בקטיף פירות ההדר. גל, שעובד עם שופרסל כבר 10 שנים, מספר: "אני פרדסן, אנחנו עובדים עם שופרסל כ-10 שנים ובגלל המלחמה נקלענו למצוקה של עובדים. החבר'ה משופרסל היקרים והמתוקים באו לעזור לנו ולקטוף לנו. אם לא היו עוזרים לי היום לא הייתי משווק".
4 צפייה בגלריה
עובדי שופרסל מתנדבים במשק
עובדי שופרסל מתנדבים במשק
"אנחנו פה בשביל כולם"
(שופרסל)
"גאווה ישראלית, אנחנו פה בשביל כולם", משתפת בת שבע בנג׳ו, אחת המתנדבות משופרסל שהגיעה לסייע בקטיף וצביקה ביידא, מנכ״ל שופרסל אונליין, משתף בתחושת העשייה המשמעותית: "זאת תחושה נהדרת לקחת חלק באיזשהו מעשה, באיזשהו מאמץ".
למתן גל, שכבר ראה עשרות עובדים במהלך שנותיו כחקלאי, חשוב להדגיש: "הם עושים הרבה. שלא יחשבו שזה רק לתמונות, הם עושים ורק עם גישה כזו אנחנו ננצח".
"כל כך מרגש שכל עובדי שופרסל הגיעו לכאן לעזור לחקלאים לעמוד על הרגליים", מוסיף אופיר אלקיים, עובד שופרסל ומתנדב. ניצן גולדברג, המשנה למנכ״ל ומנהל אגף סחר ושיווק בשופרסל, מסכם: "אנחנו מחויבים לחקלאי ישראל ובטח לחקלאי העוטף והדרום ולראות פה את כל העובדות והעובדים של שופרסל קוטפים יחד זו הרגשה מדהימה".
4 צפייה בגלריה
עובדי שופרסל מתנדבים במשק
עובדי שופרסל מתנדבים במשק
"אנחנו מחויבים לחקלאי ישראל"
(שופרסל)
בנוסף לסיוע הפיזי בקטיף, קבוצת שופרסל השיקה תוכנית סיוע מיידית ונרחבת לחקלאי ישראלים מתוך הבנה ששיקום העשייה החקלאית בישראל צפוי להיות ארוך, מורכב ויקר. התוכנית כוללת עמדות מכירה ייעודיות לירקות ופירות מהעוטף, מתן אשראי והקדמת תשלומים לעשרות חקלאי העוטף, הרחבת רכישת הסחורה מיישובי העוטף, מתן עדיפות מלאה לתוצרת ישראלית מקומית ועוד.
בשיתוף שופרסל
פורסם לראשונה: 14:17, 26.11.23