עיריית ירושלים מבקשת להעלות את התעריף לשעת חנייה בכחול-לבן עבור מי שאינו תושב העיר, מסכום של 6.9 שקלים כיום ל-12.6 שקל – זינוק של כ-83%. ההצעה צפויה לעלות מחר (שני) בוועדת הכספים העירונית - ולאחר שתאושר במועצת העיר היא תעבור לאישור של משרדי הפנים והתחבורה.
זאת, לאחר שבשנה שעברה העלתה עיריית תל אביב-יפו את העלות לשעת חנייה בכחול-לבן עבור מבקרים, מכ-7 שקלים לשעה לסביבות 12 שקל, ובחודש אפריל האחרון גם עיריית רמת גן הקפיצה את המחיר - מ-6.3 שקלים ל-11.88 שקל לשעה במרבית רחובות העיר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
מצוקת חנייה בירושלים
מצוקת חנייה בירושלים
מצוקת חנייה בירושלים
(צילום: גיא אסייג)
בעיריית ירושלים טוענים כי "המהלך נועד לעודד הגעה לירושלים ותנועה בה ברשת התחבורה הציבורית הרחבה שבעיר. בשנים האחרונות פותח מערך התחבורה הציבורית בעיר, תוך קידום ופיתוח מערך הרכבות הקלות, הקמת נת"צים ומתן העדפה לתחבורה ציבורית ברמזורים, וכן קו רכבת מהיר ונוח מירושלים להרצליה, דרך תל אביב. כמו כן, מפעילה העירייה חניוני 'חנה וסע' סביב צירי הרכבת הקלה, כדוגמת הר הרצל ונחל צופים, אשר מציעים חנייה ללא עלות למשתמשים בתחבורה ציבורית וברכבת הקלה".
ההחלטה של שלוש העיריות להכפיל את מחיר החנייה התאפשרה בעקבות "רפורמת החנייה" שעברה בממשלה הקודמת, במסגרת חוק ההסדרים. הרפורמה אפשרה לראשונה לרשויות המקומיות להעלות את מחיר החנייה באופן עצמאי, בין היתר במטרה לצמצם את השימוש ברכב פרטי במרכזי ערים וכדי לעודד שימוש בתחבורה ציבורית.
לאחר העלאת המחירים בתל אביב, סגנית ראש העיר מיטל להבי, שגם מחזיקה בתיק התחבורה בעירייה, טענה בריאיון ל"כסף חדש", הפודקאסט הכלכלי של ynet, כי "המחיר עדיין זול". לדבריה, "התחרות צריכה להיות מול החניונים. אנחנו רוצים שלאנשים יהיה יותר קל להיכנס לחניון ציבורי, לחניון של המשרדים או לחניון עסקי ולא להחנות בכחול-לבן. בשביל זה צריך להעלות את המחיר".
מירב קריסטל, כתבתינו לענייני צרכנות על גל עליות המחירים
(צילום: ירון ברנר )