בלעדי: קרן ההשקעות גרין לנטרן שמנוהלת בידי ריצ'י האנטר רכשה את השליטה (75%) בחברת הולנדיה - יצרנית המזרונים הוותיקה, הנחשבת לגדולה בישראל בתחום המזרונים ועולם השינה.
משפחת ברססט, הבעלים ומהייסדים, יישארו שותפים בחברה עם אחזקות בסך 25%, כאשר המנכ"ל אבי ברססט ימשיך לנהל את החברה. העסקה מתבצעת לפי שווי חברה בסך 350 עד 400 מיליון שקל שישולמו בשלבים ולא מיידית. חתימת העסקה לרכישת השליטה בהולנדיה בוצעה היום בצהריים (א') והיא כפופה לאישור של רשות התחרות.
1 צפייה בגלריה
ריצ'י האנטר
ריצ'י האנטר
ריצ'י האנטר, מנהל קרן גרין לנטרן
(צילום: אוראל כהן)
קרן גרין לנטרן השקיעה עד כה במחלבות גד, בגלידה פלדמן, ביצרנית הוופלים והגביעים גילרו, ביצרנית הנקניקים יחיעם, במשק וויל יצרנית טופו, בפיטריות מרינה, בהום פלייס ולאחרונה הצטרפה לקבוצת שרכשה את השליטה בסלקום.
הולנדיה נמצאת בצמיחה בשנים האחרונות. החברה פועלת תחת שלושה פורמטים: הולנדיה, איירופלקס וסילי אורתופדי, כולל אופצייה להרחיב את פעילות בחו"ל. מחזור המכירות של החברה מוערך בכ-350 מיליון שקל והיא מפעילה שמונה חנויות בבעלותה בפריסה ארצית.
הולנדיה הוקמה בשנת 1981 על ידי משפחת ברססט, חקלאים ממושב אורות. אב המשפחה, שסבל מכאבי גב, חיפש מיטה נוחה והחל לשווק בישראל את המיטות של חברת אופינג ההולנדית, שנחשבה לחלוצה בתחום המיטות המתכווננות. בהמשך הבן אבי מונה למנכ"ל.
החברה משווקת גם את מותג המזרונים. בתחום הסופר פרימיום היא משווקת את מזרוני היוקרה מצרפת – טמפור והמותג הבריטי ויספירינג, שמשמש את בית המלוכה הבריטי. זאת לצד מזרונים ביצור עצמי מהמפעל בשדרות, שספג נזק כבד מירי טילים מעזה ב-2019 וגם במלחמת חרבות ברזל חטף פגיעה ישירה מרקטה. החברה מעסיקה 200 עובדים.