הרווח הנקי של התעשייה האווירית בתשעת החודשים של 2022 זינק ב-54% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד ועמד על כ-202 מיליון דולר. בכך, מדובר בתקופה הרווחית ביותר בתולדות החברה, אשר פרסמה הבוקר (חמישי) את דוחותיה הכספיים. בהתייחס לרבעון השלישי בלבד, זינק הרווח הנקי של החברה בכ-135% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכם בכ-73 מיליון דולר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
מהדוחות עוד עולה כי מכירות החברה בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו בכ-3.601 מיליארד דולר בהשוואה לכ-3.205 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד - גידול של 12%. לפי החברה, הגידול נובע נובע מצמיחה בכל חטיבות החברה.
1 צפייה בגלריה
התעשייה האווירית
התעשייה האווירית
התעשייה האווירית
(צילום: אבי מועלם)
נתח המכירות של החטיבות הצבאיות בינואר-ספטמבר עלה בכ-10% לכ-3 מיליארד דולר בהשוואה לכ-2.745 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד, ונתח המכירות של חטיבת תעופה באותה תקופה עלה לסך של כ-996 מיליון דולר בהשוואה לכ-872 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
מכירות החברה ברבעון השלישי בלבד הסתכמו בכ-1.242 מיליארד דולר, בהשוואה לכ-1.041 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד - גידול של 19%.
נתח המכירות לייצוא של החברה דווקא ירד מעט הן בתשעת החודשים הראשונים של השנה והן ברבעון השלישי לבדו ועמד על 72% ו-74%, לעומת 73% ו-76% בתקופות המקבילות אשתקד, בהתאמה.
הרווח הגולמי של החברה הסתכם בתשעת החודשים הראשונים בכ-647 מיליון דולר בהשוואה לכ-500 מיליון דולר בתקופה המקבילה ועמד על כ-18% מסך המכירות. ברבעון השלישי בלבד הרווח הגולמי של החברה עמד על כ-220 מיליון דולר.
בהתאם, החברה דיווחה כי רשמה הוצאות מיסים של כ-76 מיליון דולר נטו בתשעת החודשים הראושנים של החברה, בהשוואה לכ-39 מיליון דולר נטו בתקופה המקבילה אשתקד.
יו"ר התעשייה האווירית, עמיר פרץ, אמר עם פרסום הדוחות: "חוסר היציבות הביטחונית ברחבי העולם מייצרת דרישה למערכות שלנו שממשיכות להוכיח עצמן מול כל המתחרים ולכן אנו ממשיכים בנוכחותנו בכל התערוכות ברחבי העולם, שם אנו מחזקים את הקיים ובונים את התשתית ליעדים הבאים".
מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי, הוסיף: "הגידול המשמעותי ברווחיות החברה נובע מהפעילות המאומצת והמרשימה של החברה בארץ ובחו"ל, לצד הצלחות עסקיות ושיתופי פעולה רבים בעולם. בחודשים האחרונים זכתה התעשייה האווירית במספר פרויקטים אסטרטגיים המהווים פריצת דרך טכנולוגית ומבצעית, וממחישים את עוצמתה של החברה כפורצת דרך עולמית".