הצלחה למכרז קרקע לדיור להשכרה במגדל העמק. החברה הממשלתית לדיור להשכרה, דירה להשכיר, מדווחת היום על מכרז ראשון שנסגר בהצלחה בעיר.
במסגרת המכרז, אליו ניגשו 5 חברות שונות, שווקה קרקע עליה ניתן להקים פרויקט הכולל 196 דירות סך הכל, מתוכן 102 יוקצו להשכרה ארוכת טווח למשך 15 שנים והיתר, 94 דירות, למכירה בשוק החופשי. בנוסף, על פי תנאי המכרז, רבע מהדירות המיועדות להשכרה יושכרו במחיר מופחת לזכאים.
נציין כי זהו המכרז הראשון של דיור להשכרה בו תתאפשר פריסת תשלומים על פי המתווה החדש של משרד השיכון ורשות מקרקעי ישראל. צעד זה אושר לאחרונה כדי להפוך את המכרזים לאטרקטיביים יותר ליזמי הנדל"ן וזאת בשל הקושי ליזום פרויקטים מסוג זה בסביבת הריבית הגבוהה.
הזוכה במכרז היא חברת 'האחים בוסקילה' שהציעה כ-26 מיליון שקל בעבור הקרקע כולל הוצאות פיתוח ומע"מ. נזכיר כי החברה מתחייבת להיות גם אחראית על תפעול הפרויקט להשכרה וייעוד הדירות יהיה להשכרה למשך 15 שנה לפחות.
1 צפייה בגלריה
שכונה חדשה במגדל העמק בה ייבנה פרויקט להשכרה ארוכת טווח
שכונה חדשה במגדל העמק בה ייבנה פרויקט להשכרה ארוכת טווח
שכונה חדשה במגדל העמק בה ייבנה פרויקט להשכרה ארוכת טווח
(הדמיה: אסף פרץ)
הקרקע בה זכתה כעת החברה ממוקמת בשכונה המערבית של מגדל העמק הגובלת מדרום בקיבוץ יפעת, סמוכה לכביש 75 וכן גובלת בצידה המזרחי בשכונות הוותיקות של העיר. מהחברה הממשלתית לדיור להשכרה נמסר כי: "הצלחת המכרז יחד עם מספר המציעים הגדול, מצביעה על חזרה של היזמים לשוק השכירות ארוכת הטווח והאטרקטיביות שלו בעיניהם גם בפריפריה. הצלחת מכרז זה במגדל העמק מצטרפת למכרזים שנסגרו בהצלחה בשנה החולפת בירושלים ובגני אז"ר".

מכרז בעל חשיבות אסטרטגית

יצחק גולדקנופף, שר הבינוי והשיכון מסר כי: "שוק הדירות להשכרה הינו נדבך חשוב בתחום הדיור, המספק פתרון איכותי וזמין למגורים בהתאמה לצרכים המשתנים של האזרחים. המכרז במגדל העמק מצטרף לכלל הפעילות שלנו באמצעות דירה להשכיר לביסוס והרחבתו של שוק זה".
מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל ינקי קוינט בכנס שלמאי המקרקעיןמנכ"ל רשות מקרקעי ישראל ינקי קוינט צלם: פוטו מרסלו
מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יהודה מורגנשטרן: "בתקופה האחרונה שוק השכירות חווה תנודות משמעותיות. דיור להשכרה במחיר מפוקח נותן מענה לרבים מאזרחי ישראל המחפשים וודאות לטווח ארוך. בפרויקט זה לראשונה תתאפשר פריסת תשלומים על פי המתווה שקידמנו. נמשיך לקדם תוכניות בכל רחבי הארץ".
יעקב קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל: "זהו מכרז בעל חשיבות אסטרטגית רבה למגדל העמק ולאזור הצפון. המכרז הוא חלק מתוכנית רב שלבית שאנחנו מובילים באזור לבניית למעלה מ-1,700 יחידות דיור, לצד שטחי מסחר ומשרדים שייצרו מאות מקומות עבודה חדשים לאזור הצפון".
ענבל דוד מנכלית החברה הממשלתית דירה להשכיר ענבל דוד מנכלית החברה הממשלתית דירה להשכיר צילום: דורון לצטר
ענבל דוד, מנכ"לית דירה להשכיר: ״אנו שמחים על הצלחתו של המכרז הראשון במגדל העמק המיועד להשכרה ארוכת טווח. סגירתו המוצלחת מהווה המשך השגת היעדים שחברת דירה להשכיר קבעה לשנים הבאות - להביא את בשורת השכירות ארוכת הטווח לכל אזור בארץ, מרכז ופריפריה כאחד, מתוך אמונה שלציבור שוכרי הדירות מגיעה אלטרנטיבה ראויה לדירה בבעלות ולשוק השכירות החופשי הבלתי מפוקח".