הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב אישרה בשבוע שעבר תוכנית של חברת קרסו נדל"ן לפינוי בינוי במתחם הלביא בגבעתיים. על פי הדיווח היום (ב') של החברה לבורסה לניירות ערך בתל אביב, מדובר בתב"ע (תוכנית בניין עיר) לפרויקט התחדשות עירונית ברחוב הלביא 2-8, במסגרתו יוקמו שני מגדלי מגורים בני 33 קומות עם 250 יחידות דיור חדשות בין רחוב לביא ורחוב צל הגבעה ברמת גן.
מדובר בפרויקט משולב פינוי-בינוי ובינוי-פינוי, שיוצא לדרך אחרי עיכובים של כ-20 שנה. התוכנית הישנה במתחם קודמה על ידי משרד הבינוי והשיכון ונדחתה, והתוכנית שאושרה היוותה גרסה מתוקנת. הפרויקט מוחזק בבעלות מלאה של החברה. נכון למועד הדיווח, קרסו החתימה 86% מבעלי הקרקע במתחם על הסכמי פינוי בינוי, המהווים את הרוב הדרוש בחוק ליציאת הפרויקט לדרך, והיא פועלת להחתמת שאר הדיירים עד ל-100%.
1 צפייה בגלריה
מתחם הלביא בגבעתיים קרסו נדלן
מתחם הלביא בגבעתיים קרסו נדלן
מתחם לביא בגבעתיים
(הדמיה: אלכס לובימוב)
התוכנית משתרעת על פני שטח של 7 דונם. במתחם הקיים ייהרסו 3 בנייני רכבת טוריים (רכבות) בני 2-3 קומות עם 69 דירות ישנות בנות 2-3 חדרים וכן מבנה ששימש צרכנייה. התוכנית מציעה הריסה ופינוי מבנה הצרכנייה והמבנה המערבי. הפרויקט כולל גם שני מבנים לשימור בחלק המזרחי, שיועברו לעיריית גבעתיים לטובת דיור בר השגה (בעיקר דיור להשכרה ארוכת טווח), וכן כ-400 מ"ר של שטחי מסחר.
החברה פועלת לקידום תוכנית עיצוב אדריכלי ולהוצאת היתרי בנייה מכוח התב"ע (תוכנית בניין עיר), וצופה קבלת היתר בנייה במהלך שנת 2027. החברה צופה ששווי המכירות בפרויקט יעמוד על כ-650 מיליון שקל. על התכנון הופקד אדריכל משה צור. יצוין כי מתחם לביא הוא מתחם מעונות פועלים שהוקם בין השנים 1935-1937 בשולי רמת יצחק דרומית לרמת גן.

רמת גן: מגדל בן 35 קומות עם 200 דירות

בתוך כך, קבוצת MyTown דיווחה היום כי השיגה את הרוב הדרוש לקידום פרויקט התחדשות עירונית ברמת גן, הממוקם ברחוב הגת. הפרויקט יכלול הריסה של 3 בניינים ותיקים בני 4 קומות עם 55 דירות, בנוסף ל-20 יחידות מסחר ומשרדים, זאת לטובת הקמה של מגדל מגורים בעירוב שימושים שיכלול 35 קומות עם כ-200 דירות. לפי נתוני אתר מדלן, מחירי דירות חדשות סביב הפרויקט עומדים על כ-2.7 מיליון שקל ל-3 חדרים.
התמורה לדיירים תכלול תוספת לשטח הדירה של 15-19 מ"ר, בניית מרפסת בשטח 12 מ"ר, חניה ומחסן. על פי הדיווח, הצפי להיקף הכנסות בפרויקט נאמד בכ-600 מיליון שקל. תכנון הפרויקט מתבצע על ידי משרד קיקה בראז. החברה מיוצגת על ידי המחלקה המשפטית הפנימית של החברה ואת בעלי הדירות מייצג משרד דן הלפרט.
יוסי חסון, מנכ"ל קבוצת MyTown, ציין כי "מדובר בפרויקט יוקרתי במרכז העיר רמת גן עם תכנון אדריכלי וסטנדרט בנייה חדשני בסביבה מתחדשת. כחלק מהאסטרטגיה העסקית של הקבוצה, לצד קידום התחדשות עירונית ברובעים 3-4 בתל אביב, אנו מרחיבים את הפעילות שלנו במיזמי פינוי בינוי באזורים מרכזיים, במקביל להקמת מגה פרויקטים בערים שבהן פוטנציאל ההתחדשות העירונית טרם מומש כדוגמת קריית מלאכי, אור עקיבא, נתניה ועוד".