מגזר המזון של אלקטרה וקרפור המשיכו לצמצם הפסדים: מ-33 מיליון שקל ל-11 מיליון ברבעון השני של 2024. הרשת נהנתה, כמו מתחרותיה, מעיתוי חג הפסח שהיה השנה ברבעון השני, גידול במספר הנשארים בארץ בעקבות המלחמה, עליות מחירים והמשך הסבת סניפים לקרפור. הרשת רשמה גידול של 7.4% בהכנסות ברבעון השני שהסתכמו ב-812 מיליון שקל, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. המכירות בחנויות זהות עלו ב-11%.
המכירות בחנויות שהוסבו לקרפור עלו בשיעור של כ-16% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, אם כי הגידול במספר הקונים כתוצאה מהסבת סניפים התמתן - היות וברבעון הראשון של 2024 חל גידול של 53% במכירות בסניפים שהוסבו לקרפור. ייתכן וההסבר הוא בסקרנות שגורר סניף שנפתח בפורמט חדש ומודרני בקרב הלקוחות, ששוככת לאחר מכן.
גם הגידול של 7.4% בהכנסות ברבעון הנוכחי התמתן בהשוואה לרבעון הראשון של 2024, בו זינקו ההכנסות ב-31%. המכירות למ"ר ברבעון השני הסתכמו ב-29 אלף שקל למ"ר לעומת 26 אלף ברבעון המקביל. סניפים של יינות ביתן ומגה שהוסבו לקרפור הציגו צמיחה גבוהה יותר - 36 אלף שקל למ"ר לעומת 31.7 אלף למ"ר.
בדוח אין שום פירוט לגבי התוצאות והביצועים של 46 סניפים שנותרו תחת יינות ביתן ומגה. בשלב זה נוכחותם של מוצרי קרפור בסניפים נמוכה מהמצופה והחברה עדיין נתקלת בקשיי יבוא. לאחרונה אמר צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה (אמ"צ), חברת האם של רשת יינות ביתן, כי "קל יותר לייבא פצצת אטום לישראל מדאודורנט".
החברה שיפרה ברבעון השני את שיעור הרווח הגולמי, והוא עלה ל-30% מכלל המכירות לעומת כ-26% ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בשיעור הרווח הגולמי נובע מהמשך הסבת סניפים ומגידול בפדיון של הסניפים המוסבים לצד קיטון בעלויות שונות. הרווח התפעולי לפני הכנסות אחרות הגיע ל-24 מיליון שקל לעומת הפסד של 50 מיליון שקל. שיעור הרווח התפעולי כ-3% מהמחזור ועדיין נמוך ביחס למתחרות.
למרות השיפור בתוצאות יש לציין כי החוב נטו למגזר המזון ללא הסכמי שכירות עמד על 463 מיליון, והרשת זקוקה להון חוזר גבוה כדי לממן את פעילותה והמשך השקעותיה. נדרשת רווחיות תפעולית גבוהה יותר לכסות על צרכיה.
פעילות 7 אלבן שנסגרה לאחר שכשלה מצוינת בדוח כ"פעילות מופסקת" לאחר שהחברה מכרה תמורת 3 מיליון שקל את פעילותה, המלאי והציוד של 7 סניפיה לסבן אקספרס, תוך הפסד בסך כ-70 מיליון שקל. בדוח מצוין כי הזיכיון להפעלת 7 אלבן נשאר בידי אלקטרה מוצרי צריכה לשלוש שנים נוספות בהן תוכל למכור אותו או להפעילו מחדש, או לשכוח ממנו.
סך הכל ברבעון השני הציגה אלקטרה מוצרי צריכה תוצאות טובות שנבעו בין השאר משיפור בתוצאות קרפור, ושיפור במגזר הפנאי ומוצרי חשמל ופחות במזגנים.
צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה: "מגמת הצמיחה ממשיכה ברבעון השני עם תוצאות חזקות שהן תולדה של התחזקות מגזר המזון, קמעונאות חשמל, Adidas ו-Columbia אשר רשמו גידול בהכנסות. Carrefour מציגה שיפור דרמטי כתוצאה מהפעולות שביצענו, בין היתר, הסבת 102 סניפים ל-Carrefour והמשך הסבת סניפים נוספים תוך המשך שיפור הרווח הגולמי, הגדלת המכירות והקטנת ההוצאות. במהלך הרבעון השלמנו את איחוד הפעילות של מגזר מוצרי צריכה חשמליים, המאחד את פעילויות הסחר, הלקוחות והמיזוג על מנת לממש את פוטנציאל הסינרגיה בין המגזרים".
בסיכום הרבעון רשמה כל קבוצת אלקטרה מוצרי צריכה רווח נקי זעום של 106 אלף שקל בהשוואה להפסד של 21.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד שנבע רובו, לדברי החברה, מהעלות הגבוהה של הסבת סניפי קרפור. הכנסות אלקטרה מוצרי צריכה עלו ברבעון השני ב-17% והסתכמו ב-1.7 מיליארד שקל. עלייה זו נבעה מגידול בסניפים זהים של מגזר הקמעונאות החשמל, המזון והספורט (אדידס וקולומביה) הודות לעלייה במכירות לסיטונאים בהשפעת המלחמה (הצטיידות חירום), גידול במכירות אדידס, מוצרי חשמל שקוזזו בחלקם על ידי ירידה במכירות בתחום המזגנים ומערכות החום, בעיקר ביצוא שלהם לאירופה שנפגע עקב שינוי רגולציה באירופה וירידת מחיר הגז, שפגע במכירות מערכות החימום של אלקטרה באירופה.
בעקבות הדוחות יורדת מניית אמ"צ במסחר בבורסה בכ-4%.