מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) במשרד החקלאות סיכלו את שיווקם של 32 טונות אבטיחים, שככל הנראה גודלו ברשות הפלסטינית. הפקחים בשיתוף שוטרי משמר הגבול, הגיעו למחסום א-זעים, שבעוטף ירושלים, ועצרו לבדיקה משאית פול טריילר בה נמצאו האבטיחים המוברחים ב-72 מכלים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
אבטיחים שהושמדו
אבטיחים שהושמדו
חלק מהאבטיחים שהושמדו
(צילום:משרד החקלאות)
מחקירה ראשונית עולה כי האבטיחים הועמסו בשטחים חקלאיים ברשות הפלסטינית. נהג המשאית הוא אזרח ישראלי, תושב הצפון, שהציג למפקחים תעודת משלוח מזויפת. לאחר בדיקה וחקירת הממצאים נמצא כי תעודות מקור הגידול מזויפות, ומציגות תוצרת חקלאית מבקעת הירדן, במטרה לחמוק מהבידוק והבדיקות הנערכות בשטח. הנהג עוכב לחקירה, ונפתחו נגדו הליכים משפטיים.
במשרד החקלאות מדגישים כי תוצרת צמחית הנכנסת לישראל באופן מוסדר, עוברת פיקוח וביקורת במעברי הגבול על ידי מפקחי המשרד. זאת, במטרה לוודא כי אינה נושאת מזיקים, נגעים, שאריות חומרי הדברה וחומרים נוספים. הכנסת תוצרת ללא פיקוח, שאינה עוברת תהליכי בדיקה יסודיים, עלולה לגרום לנזקים בלתי הפיכים לחקלאות המקומית ומהווה סכנה לבריאות הציבור. משרד החקלאות מציין כי אבטיח הוא פרי מאוד רגיש בשל תהליך הריסוס ולא קיים עליו פיקוח בשטחי הרשות. כמו כן, לא ידוע באיזה מים מושקים האבטיחים. לפיכך, כלל הסחורה שנמצאה - הושמדה.
ועידת האנשים של המדינה 2024 - בדרך לצאת מהמשבר
(צילום: סנטרל הפקות)