אישה בארצות הברית, שזרקה קערה רותחת עם אוכל על פניה של עובדת ברשת המסעדות צ'יפוטלה, נידונה לחודש מאסר, ובנוסף, לחודשיים עבודה ברשת מזון מהיר, כך לפי דיווח ב-CNN.
רוזמרי היין (39), אם לארבעה, הודתה באשמת תקיפה וקיבלה את גזר הדין בשבוע שעבר בבית משפט באוהיו, אחרי שנראתה בסרטונים שצולמו ב-5 בספטמבר נוזפת באמילי ראסל, עובדת בצ'יפוטלה, ולאחר מכן מטיחה בפניה את הקערה הרותחת.
1 צפייה בגלריה
צ'יפוטלה
צ'יפוטלה
צ'יפוטלה
(צילום: Shutterstock)
השופט, טימותי גיליגן, נתן לה אפשרות לבחור בין עונש מאסר של 90 ימים, לבין מאסר של 30 ימים ו-60 ימי עבודה ברשת מזון מהיר. "את רוצה ללכת בנעליה במשך חודשיים וללמוד איך צריך להתייחס לאנשים, או שאת מעדיפה לשבת בכלא לאורך כל התקופה?", שאל אותה השופט.
"היא קיבלה את מה שמגיע לה", אמרה ראסל על העונש של היין. אגב, השופט גיליגן אמר שלא בטוח שהיין באמת מצטערת על מה שעשתה, שכן במהלך הדיון באולם המשפט היא עדיין התלוננה על האוכל שקיבלה בסניף. "היא עדיין לא מבינה שמה שעשתה הוא לא מתאים. לא קיבלת את קערת הבוריטו שלך כמו שאת אוהבת, וככה את מגיבה?", אמר השופט במהלך הדיון. גיליגן גם רמז לה שהיא לא תהיה מרוצה מהאוכל בבית הכלא.
תיעוד המקרה ברשת X (לשעבר טוויטר):

"בואו ניתן לה את ההזדמנות שטעות אחת לא תגדיר את שארית חייה", אמר עורך דינה, ג'וזף אומלי, שסיפר כי היין עדיין לא מצאה עבודה באחת מרשתות המזון המהיר.
לפי גזר הדין, היין תצטרך לעבוד לפחות 20 שעות בשבוע, ועוד קודם לאשר את מקום העבודה עם בית המשפט. "בכל פעם שצפיתי בסרטון התרגזתי יותר ויותר", אמר השופט. "מצד שני, אני לא רואה בה סיכון גדול יותר מעוד מישהו שמגיע מהרחוב למסעדה. הסתכלתי עליה כעל מישהי שאיבדה את קור רוחה".
השופט הוסיף כי זו לא הפעם הראשונה שתקרית אלימה במסעדה מגיעה לאולם בית המשפט שלו. לפני כמה שנים הוא שפט מקרה בו לקוח שלא קיבל עוגייה כחלק מארוחה במקדונלד'ס נתן אגרוף לעובד. הנאשם נאסר ל-90 ימים. "אני דן בתיקים כאלה יותר ממה שהייתי רוצה", ציין גיליגן, לו ניסיון של 30 שנים כשופט.
ראסל עצמה סיפרה לבית המשפט שהיא מתמודדת עם הלחץ שנוצר לה מהאירוע, ואף עזבה את צ'יפוטלה ומצאה עבודה אחרת. כמו כן, היא רוצה ללכת לטיפול פסיכולוגי. אחת מחברותיה החלה בגיוס כספים עבורה ברשת, ועד כה נאספו 7,300 דולר, כשרוב הכסף נאסף מאז שגזר הדין של היין פורסם בתקשורת.