הדולר נסחר היום (רביעי) במסחר הרציף סביב שערים של 3.75-3.74 שקל, לעומת שערו היציג אתמול שנקבע על 3.77, אולם בסופו של דבר נקבע שערו היציג אחר הצהריים על 3.76. שערו של האירו נקבע על 4.12.
ההתחזקות המוקדמת של השקל היום על חשבון המטבעות הזרים, שלבסוף התמתנה, הגיעה על רקע המגעים למיתון התגובה הישראלית כלפי איראן, שייתכן שלא תחייב תגובה נגדית, הדיווחים על רצון חיזבאללה להפסקת אש ולקראת, ככל הנראה, הותרת הריבית בשיעורה הנוכחי (4.5%) ע"י בנק ישראל אחר הצהריים, עם הערה על העלאת ריבית בעתיד הקרוב. לעומת זאת, המטבע המקומי נחלש מעט בשעות שלאחר הפיגוע בחדרה.
1 צפייה בגלריה
שקל דולר ואירו
שקל דולר ואירו
שקל דולר ואירו
(צילום: shutterstock)
כמו כן, מחר יפרסם החשב הכללי במשרד האוצר את נתוני תקציב המדינה לחודש ספטמבר, וההערכות הן שהגירעון בו יגדל עוד וכי תהיה לכך השפעה על שערות המטבעות הזרים.
יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים, מימון והשקעות: "פעילות ערה של יצואנים המבקשים לנצל את רמות השערים הגבוהות, בין היתר, לצורך תשלומי שכר ומיסים, בולמת את פיחות השקל אל מעל לרמת 3.8 שקל לדולר. להערכתנו, האירועים בזירה הביטחונית והחשש מהסלמה בעימות אל מול איראן עשויים להמשיך ולתמוך בפיחות השקל ובפריצת מחסום 3.8 שקל לדולר".
אור פוריה, יו"ר פוריה פיננסים: "שער הדולר ממשיך להיסחר בטווח המוכר תוך שמירה על אותם כללי משחק: הסלמה במצב הביטחוני מקרבת את שער הדולר לקצה העליון של הטווח, בעוד רגיעה ודיבורים על הפסקת אש מביאים לירידה לכיוון הקצה התחתון".
פורסם לראשונה: 13:13, 09.10.24