חברת רפאל מערכות לחימה, מפתחת "כיפת ברזל" ,"קלע דוד" ו"מעיל רוח" סיימה את הרבעון הראשון של 2024 עם מכירות בהיקף של 3.901 מיליארד שקל, עלייה של 31.5% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. יותר ממחצית המכירות - עבור צה"ל.
1 צפייה בגלריה
סוללת כיפת ברזל
סוללת כיפת ברזל
סוללת כיפת ברזל שפיתחה רפאל
(צילום: שאול גולן)

הרווח הנקי זינק ביותר מ-450% והסתכם ב-232 מיליון שקל (המהווים כ-5.9% מהמכירות) לעומת רווח בסך 48 מיליון שקל אשתקד. היקף ההזמנות בסיכומו של הרבעון הראשון עומד על 7.793 מיליארד שקל, עלייה של 16% לעומת הרבעון הראשון של 2023 וצבר ההזמנות עומד על כ-55.5 מיליארד שקל (בסיכומה של שנת 2023 היה הצבר 52.4 מיליארד שקל).
רפאל היא חברה ממשלתית שאינה נסחרת בבורסה אך מעבירה נתונים כספיים לרשות החברות. בחברה מועסקים יותר מ-9,500 עובדים. ברבעון הראשון קלטה רפאל בעקבות הגדלת הפעילות, 800 עובדים חדשים והכוונה לקלוט עוד 1,400 עובדים עד סוף השנה.
החברה, בדומה לתעשייה האווירית ואלביט - התעשיות הביטחוניות הגדולות של ישראל, רוכבת על גל הביקושים האדירים למערכות צבאיות בעולם שהולך ומתחמש מאז המלחמה באוקראינה ומלחמת חרבות ברזל - שהקפיצה את הביקושים למוצרי התעשייה המקומית לאחר הפגנת ביצועים במהלך המלחמה.
לדברי יואב תורג'מן, מנכ"ל רפאל, "הגידול ברווח נובע מגידול משמעותי במכירות ברבעון ביחס לרבעון מקביל אשתקד. לרפאל 37 חברות בנות ואנחנו רואים שיפור לטובה בביצועים העסקיים וגידול בהיקף הפעילות שלהן. קופת המזומנים שלנו גדלה ואיתה הכנסות המימון. בנוסף רשמנו ירידה בהוצאות התפעוליות של החברה. קיבלנו הזמנות חדשות ברבעון בהיקף של 7 מיליארד שקל - גידול של 16% ביחס לרבעון מקביל".
יו"ר רפאל, ד"ר יובל שטייניץ: "רבעון מעולה לרפאל ותרומה סופר משמעותית לביטחון ישראל. על אף המאמץ האדיר שהושקע במלחמת חרבות ברזל ולמרות גיוס המילואים הנרחב משורותיה - רפאל מסכמת רבעון מצוין עם שיפור של עשרות ומאות אחוזים ביחס לשנה שעברה ברוב הפרמטרים. רבעון עם פריצות דרך טכנולוגיות חסרות תקדים גם כלפי השווקים הבינלאומיים".