מנכ"ל סלקום אבי גבאי הודיע על התפטרותו ליו"ר החברה דורון כהן. כך דיווחה הבוקר (ראשון) החברה לבורסה לאחר שהדבר פורסם ב"כלכליסט". לפי הודעת החברה, טרם נקבע מועד לסיום כהונתו. מניית סלקום מאבדת כ-4% במסחר בת"א אחרי הודעת ההתפטרות.
לאחר ההודעה לבורסה התייחס גבאי להתפטרות בהודעה לעיתונות: "סלקום היא חברה מצוינת ובעבודה מאומצת של כל חלקיה, העובדים, ההנהלה והדירקטוריון, הצלחנו לאחרונה להחזירה למסלול ההשקעות והרווחיות. כעת בשלה העת עבורי לפנות לאתגרים חדשים". לפי פרסום ב"כלכליסט", הסיבה להתפטרות נעוצה בכך שגבאי ויו"ר בזק לשעבר שלמה רודב מנהלים מגעים מתקדמים יחד עם קבוצת ארקין של מורי ארקין לרכישת השליטה בחברת פרטנר. מניית פרטנר מגיבה לפרסום בעלייה חדה של 7%.
1 צפייה בגלריה
אבי גבאי, מנכ" סלקום
אבי גבאי, מנכ" סלקום
אבי גבאי, מנכ"ל סלקום
(צילום: אלכס קולומויסקי)
יו"ר החברה דורון כהן הוסיף: "אבי גבאי חולל בשנתיים האחרונות שינוי עצום בחברת סלקום, שכולל בראש ובראשונה הנחת תשתית ליחסי החברה עם ציבור לקוחותיה ושיפור בחברה על כל רבדיה ובתוצאותיה הכספיות. השינוי הונח על שלושה יסודות: בניית אמון בין החברה ללקוחות, בניית מערכת יחסים של שותפות בין ההנהלה והדירקטוריון לנציגות העובדים והעובדים, ושיפור מאסיבי בתשתיות של החברה. לסלקום הנהלה חזקה ויציבה, אשר תמשיך לשמור על יציבות וצמיחה בתקופת הביניים ובעתיד".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
גבאי, לשעבר יו"ר מפלגת העבודה והשר להגנת הסביבה מטעם מפלגת כולנו, מונה לתפקיד מנכ"ל סלקום לפני כשנתיים. בעבר שימש גבאי מנכ"ל בזק בשנים 2008-2013 ולאחר פרישתו פנה כאמור לחיים הפוליטיים. אחרי שנחל מפלה בבחירות לפני שנתיים, עזב את הפוליטיקה.
סלקום נסחרת בבורסה לפי שווי שוק של 2.3 מיליארד שקל ובתשעת החודשים הראשונים של 2021 רשמה רווח של שישה מיליון שקל על הכנסות של שלושה ממיליארד שקל. רווח זה בא לאחר שלוש שנים של הפסד בנתון זה - בחישוב תשעת החודשים הראשונים של השנה. בחישוב רבעוני רשמה סלקום רווח ברבעון האחרון שעליו דיווחה - הרבעון השלישי של 2021, וכן ברבעון הראשון של השנה.
כניסתו של גבאי לתפקיד מנכ"ל החברה לוותה בציפיות גבוהות, בוודאי של מי שמינו אותו לתפקיד. ב-2013 גבאי פרש בשיא מתפקיד מנכ"ל בזק - מונופול שהוא פרת מזומנים בענף לא תחרותי. בתקופה שלו, שיעורי הרווחיות של בזק היו מהגבוהים במשק. אבל זה היה ממש רגע לפני מהפיכת התקשורת שטילטלה את השוק, כשסלקום ופרטנר היו רק "מפעילות סלולר" ולא "קבוצות תקשורת" מתחרות, כשטלפון קווי ניתן היה להשיג רק בבזק, וכשאיום התחרות בסיבים האופטיים הגיע רק מהמיזם של חברת החשמל.
שבע שנים אחרי, גבאי הגיע לקבוצה שנמצאת במשבר הקשה בתולדותיה: עם ירידה דרמטית בהכנסות בתחום הסלולר התחרותי ועם הכרח בקיצוצים כואבים כולל פיטורי 600־700 עובדים. הוא הגיע לחברה שיצאה בלית ברירה לתחומי פעילות חדשים ותובעניים, שגם הם לא מייצרים הכנסות מספקות, כמו טלוויזיה, אינטרנט ותשתית אופטית. בשנה האחרונה, כאמור, רשמה החברה רווח.
פורסם לראשונה: 09:10, 21.11.21