יריית הפתיחה של הקרבות בין רשתות השיווק לשחקן החדש בשוק, רשת קרפור, החלה עם פתיחתם של 50 סניפי הרשת הצרפתית הבוקר (ג') שהובילה להתנפלות של הלקוחות. אולם, בעוד בשלב זה המותג הפרטי של קרפור זול יותר משל שופרסל, רמי לוי ערך השוואה אל מול המותג הפרטי שלו וטען בשיחה עם ynet: "קרפור לא יהיו יותר זולים מאיתנו. בחלק מהמותגים אני זול מהם בכ-10% כבר עכשיו. סל הקניות הכולל ברמי לוי ישאר הזול במדינה".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
חלק מהספקים בהם מתחרה המותג הפרטי של קרפור כבר הודיעו על מבצעים: ויסוצקי יצאה במבצע של אריזה שנייה ב-50% הנחה. כעת הציפייה היא שגם שאר הרשתות, ובראשן שופרסל לה יש את נתח השוק הגדול ביותר במותג הפרטי - יגיבו בימים הקרובים בהתאם ויישרו קו. בינתיים, שופרסל יצאה במבצע בגין חג השבועות.
ההערכה היא שכניסת קרפור צפויה לחולל שינוי בשוק לפחות בחודשי הפתיחה הראשונים, בהם היא מציגה מחירים נמוכים גם במוצרים שאינם מהמותג הפרטי שלה. לדוגמה: עגבניות ב-3.9 שקלים לק"ג, מלפפונים ב-2.9 שקלים לק"ג, סלסלת תותים ב-9.9 שקלים לק"ג ועוד. יחד עם זאת, יצוין כי מחירי סניף ה"היפר" הגדול של קרפור זולים בכ-10% מהמחירים בשאר סניפי הרשת שפועלים תחת המותגים "סיטי" לחנויות שכוניות ו"מרקט" לחנויות בינוניות בגודלן.
בטקס שנערך הבוקר ברעננה נכחה כל צמרת קרפור העולמית, בראשות הנשיא אלכס בומפרד, לצד שר הכלכלה - ניר ברקת, האחים זלקינד - בעלי זכיינית הרשת בישראל אלקטרה, צביקה שווימר - מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה ואורי קילשטיין, מנכ"ל קרפור ישראל.
הסניף החדש באזור התעשייה ברעננה, שהיה סניף של יינות ביתן לפני כן, הוא אחד משלושת סניפי "היפר" שתפעיל הרשת והוא הושק במקביל ל-49 סניפים נוספים, רובם בפורמט עירוני.
קילשטיין אמר במעמד השקת הסניף כי "היום מתרחשת רעידת אדמה בשוק המזון הישראלי", אולם בשלב זה ככל הנראה מדובר על הגברת התחרות בלבד, ולא "מהפכה". למעשה, כל זמן שהרשת לא מציגה את המגוון המלא של מוצרי קרפור שהיא צפויה להכניס לארץ, הנוכחות של מוצרי המזון של הרשת הצרפתית דלה ביחס לגודלו של המגוון הרגיל המוצג בסניף ההיפר ברעננה, המשתרע על פני 3,000 מ"ר.
כך למשל, הרשת הציבה דגלון עם סמל קרפור ליד מוצריה ויש גם מעברים ארוכים בהם דגל אחד או שניים בלבד מתנוססים בהם, לצד מעברים ארוכים בלי אף דגל בכלל.
לטענת קרפור, יש 430 מוצרי מזון ברשת, אבל בחלק מהמקרים מדובר באריזות שונות של אותה קטגוריה. הנוכחות היותר מורגשת הייתה בחומרי ניקוי של קרפור, שמספרם גדול מיותר משל מוצרי המזון והם מוצגים בבמה מיוחדת בכניסת לחנות ובמחירים אטרקטיביים, אם כי כמעט זהה בהשוואה למותג הפרטי של רמי לוי.
על אף שבשיפוץ הסניפים הושקעו 250 מיליון שקל, הסניף ברעננה מודרני אך מעוצב בפשטות. מי שציפה ל"שיק פריזאי" ככל הנראה יתאכזב. אפילו בתצוגת המאפים, כמעט כל המוצרים הם שם פילסברי, במגוון רגיל של רוגעלך, בורקס וכד'.
מנגד, סניפי ה"סיטי" ששטחם מאות מ"ר בלבד מעוצבים יותר וחוויית הקנייה בהם מהודרת יותר בשלב זה. עבור הצרכן, היתרון ברכישה ברשת הוא במחירי ההשקה המוזלים שהיא גובה כעת ויש לקוות שלא מדובר ב"פיתוי ראשוני" וכי גם בעוד מספר חודשים נמצא את אותה רמת מחירים, על אף המשך עליות הריבית והאינפלציה.
אחת הלקוחות שביקרה בסניף החדש באשדוד אמרה: "בשביל צרפתים כמוני, זו מסיבה גדולה כי באמת האווירה מצרפת" לקוחה נוספת הוסיפה: "אנחנו מאוד שמחים. אני צרפתייה ובצרפת אני מכירה את המוצרים. אני מקווה שזה יהיה כמו שם ושיהיה המון עבודה וחיים בשכונה".