תקלה בתחנת דלק בקריית אונו: לקוחות תחנת לוי אשכול מתלוננים שכלי הרכב שלהם קירטעו, העלו עשן, לא התניעו, או נתקעו אחרי שמילאו בנזין 95 בתחנה. כשביררו מה קרה לאחר שמועות שבמקום נמכר לכאורה דלק מהול במים, נאמר להם לטענתם שמכל הבנזין מולא בטעות בסולר. בחברת פז עוד בודקים מה קרה בתחנה, מודים שהייתה תקלה אך עוד לא מאשרים שהבנזין הוחלף בסולר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בחברה טענו שמדובר בטעות אנוש, שהלקוחות יפוצו בהמשך ושאין נזק לכלי הרכב, אבל הלקוחות מחו: "עשרות מכוניות מושבתות, עלויות התיקון גבוהות", כתבה אחת הלקוחות. "מקווה ומאמינה שאכן תעמדו במילה ותחזירו עד השקל האחרון כולל מיכל דלק מלא שהלך לפח".
4 צפייה בגלריה
סולר במקום בנזין? אילוסטרציה
סולר במקום בנזין? אילוסטרציה
סולר במקום בנזין? אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
לקוחה אחרת כתבה: "ברור שנגרם נזק. האוטו לא מניע והייתי צריכה גרר כדי לפנות אותו למוסך שלא נדבר על זה שהלך לי יום עבודה ועוגמת נפש שנגרמה לי אתמול".
לקוח סיפר ל-ynet: "הרכב התחיל להשמיע קולות מוזרים ואז כבה. סולר נצרך אחרת ונדלק פחות חזק מבנזין לכן האוטו לא התניע. הציעו לי מיני שירותי גרר ושירותים לשאיבת דלק שגוי, אבל זה עולה ביוקר ואני מקווה שפז אכן יפצו".
4 צפייה בגלריה
תלונות לקוחות פז
תלונות לקוחות פז
תלונות לקוחות פז
(צילום מסך מהפייסבוק)
4 צפייה בגלריה
תלונות לקוחות פז
תלונות לקוחות פז
תלונות לקוחות פז
(צילום מסך מהפייסבוק)

אחד הצרכנים של התחנה, שהיא אחת התחנות הבודדות הפועלות באזור, טען: "המשאית של אספקת הדלק סיפקה אתמול בטעות סולר במקום בנזין למשאבות בנזין. אתמול שאבו במשך שעות את הדלק מהמשאבות בגלל הטעות הזאת".
4 צפייה בגלריה
תלונות לקוחות פז
תלונות לקוחות פז
תלונות לקוחות פז
(צילום מסך מהפייסבוק)

לקוחה אחרת טוענת שזאת לכאורה לא הפעם הראשונה ויש לקוחות נוספים שהסכימו עמה. "לפני ארבעה חודשים זה קרה לי. זאת תחנת הדלק היחידה שאני מתדלקת בה, אף פעם לא נשארתי עם מעט דלק, תמיד פול. כמה שעות אחרי שתדלקתי באתי לנסוע האוטו לא מניע! אין תגובה!
"קראתי לידידים, לגרר, אף אחד לא ידע מה זה. במשך כמה ימים האוטו היה במוסך. מסתבר שזה המשאבה של הדלק והמוסכניק טען שכאילו משהו בדלק לא היה תקין. בקיצור יצאתי עם קנס של 3,000 שקל".
מזל עראמי תדלקה אתמול בבוקר בתחנה את מכונית הטויוטה קורולה שלה. "נסעתי ישר הביתה ובצהרים כשהתחלתי לנסוע שוב האוטו התחיל לעשן ולגמגם. וזה אוטו אחרי טיפול גדול וטסט, הגרר שהתקשרתי אליו אמר לי 'אף פעם לא גררתי טויוטה'. אחר-כך נכנסתי לפייסבוק, ראיתי שמדברים על הדלק, והבנתי שגם אני תדלקתי שם. בשירות הלקוחות לקחו ממני מספר כרטיס אשראי, ומצאו שאכן תדלקתי שם. הבחורה אמרה ששמאי שלהם יגיע למוסך והחברה תשלם על התיקון. היא הייתה מאוד נחמדה, אבל זה לא עוזר לי שהיא הבטיחה שהשמאי ייצור איתי קשר תוך 14 ימי עסקים. יש לי רכב עם תו נכה, הילד שלי נכה ובלי אוטו אני לא יכולה להוציא אותו מהבית. היום כבר הפסדתי בגלל התקלה יום עבודה וטיפול הידרותראפי לילד. אני לא אשרוד ככה שבועיים".
מהנדס הרכב דוד נמרי אמר ל-ynet, כי "תדלוק רכב בנזין בסולר גורם פחות נזק מהמצב ההפוך, של תדלוק רכב דיזל בבנזין. אם בעת התדלוק היו במכל יותר מ-50% בנזין, האוטו גם ימשיך לנסוע אך יקרטע. אם המכל היה ריק ומכיל בעיקר סולר כעת, האוטו ייתקע. בדרך כלל מספיק יהיה לשאוב את הסולר מהמכל ולמלא בבנזין. אבל במכוניות בנזין מודרניות תדלוק בסולר עלול להשבית את הממיר הקטליטי, שהתיקון שלו לא זול".
מפז נמסר בתגובה: "החברה בודקת תקלה נקודתית במיכל דלק אחד בתחנה בקריית אונו-לוי אשכול. התקלה טופלה מיד והתחנה פועלת כסדרה. התקלה התרחשה לפרק זמן קצר ונוגעת למספר מצומצם של לקוחות מולם עומדת החברה בקשר ואותם תפצה על כל נזק ככל שנגרם. חברת פז מחויבת לסטנדרטים המחמירים ביותר ולשירות הטוב ביותר. אנו מתנצלים על אי הנוחות".