הפער במחירים בארצות הברית בין איסוף עצמי של מזון ממסעדה לבין הזמנה במשלוח הפך לעצום. מצב זה גורם לחלק מהאנשים לצמצם את הוצאותיהם. כך לפי דיווח ב-Business Insider.
בפברואר האחרון, רווי וודאן, יוצר תוכן מסיאטל פרסם סרטון שמציג את עלות סנדוויץ' ממעדניה מקומית שנקנה במקום לעומת במשלוח באובר איטס. הכריך במשלוח עלה 19 דולר לעומת 16 דולר במעדניה. בנוסף, לאחר הוספת דמי שירות ומיסים, חלקם קשורים לשכר השליחים בסיאטל, המשלוח קפץ ל-34 דולר. וזה עוד בלי טיפ. יותר מפי 2 מאשר אם הלקוח היה בוחר לקנות את הסנדוויץ' במעדניה ולא במשלוח.
וודאן סיפר שעכשיו הוא מעדיף ללכת ארבעה רחובות למעדנייה כדי לקחת את הסנדוויץ' בעצמו. "שווה לי לבזבז 10 דקות הליכה ברחוב ולחסוך 20 דולר", הוא אמר.
למרות ההבדלים במחירים, חברות המשלוחים מדווחות כי הביקוש נשאר קשיח. הן DoorDash והן Uber דיווחו על רווחים שעלו על ציפיות האנליסטים והראו כי אנשים רבים עדיין מוכנים לשלם עבור משלוח, גם אם הם חוסכים בתחומים אחרים.
טוני שו, מנכ"ל DoorDash, אמר בשיחה עם משקיעים אחרי פרסום הדוחות לרבעון השני של החברה כי "אנחנו רואים ביקוש חזק מאוד מצד הצרכנים. אנחנו לא רואים בפועל חלק מהאתגרים שאתם עשויים לשמוע עליהם או לקרוא עליהם".
דרה חוסרושאהי, מנכ"ל Uber, הוסיף בשיחה שביצע גם הוא עם משקיעים כי החברה לא ראתה ירידה בשימוש בפלטפורמה למשלוחים או לנסיעות משותפות. "לקוחות Uber נוטים להיות אמידים יותר", אמר. "אך החברה לא ראתה אפילו ירידה בקרב לקוחות בעלי הכנסה נמוכה יותר. משלוחים הפכו כבר לעניין של הרגל, הרבה יותר ממה שרבים הניחו", הוסיף חוסרושאהי.
אחת הסיבות לכך שחברות המשלוחים טוענות שהביקושים עדיין חזקים היא מאחר שמספר המינויים החודשיים שלהן ממשיך לעלות. במסגרת המינוי, הלקוחות מקבלים הנחות על הזמנות ממסעדות.
מנגד, לאחרונה היו הרבה סימנים שהצביעו על כך שסועדים בעלי הכנסה בינונית ונמוכה מנסים לחסוך בהוצאות. רשתות מזון מהיר כמו מקדונלד'ס וטאקו בל החלו להציע מנות זולות יותר בתקווה למשוך סועדים שלא מעוניינים לבזבז הרבה בחוץ. לקוחות אפילו נוסעים בעצמם לסניפי דומינוס פיצה כדי לאסוף את ההזמנה שלהם על מנת לחסוך כסף בעלויות המשלוח. כך טען מנכ"ל החברה בחודש יולי האחרון בשיחה עם ביזנס אינסיידר.
הפרמיה שסועדים משלמים כדי לקבל את האוכל שלהם עד הבית עלולה להיות משמעותית. מחקר של FinanceBuzz מינואר האחרון הראה שהזמנות בסניפי מקדונלד'ס ושייק שאק בארה"ב דרך חברות המשלוחים השונות עלו פי 2 יותר מאשר הזמנה של המנות בסניף.