1 צפייה בגלריה
 בית משפט
 בית משפט
אילוסטרציה
( אילוסטרציה: Shutterstock)
בית המשפט למשפחה בראשל"צ מתח לאחרונה ביקורת חריפה על אב שביקש לבטל תשלום מזונות נמוך יחסית, של 10,50 שקל בחודש, לבנו בעל הצרכים המיוחדים. השופט נחשון פישר דחה את התביעה על הסף וחייב את האב בהוצאות גבוהות של 55 אלף שקל.
"אין ולא יעלה על הדעת כי יבחר מאן דהוא להגיש תביעות סרק לבית המשפט... ולגרור את הצד השני להליכים מיותרים, יקרים, אשר מלבד עלותם הכספית, גוררים בצידם ימים של מטרד, שעות ולילות של חוסר שינה, דאגה, מצוקה רגשית, פחדים והכל בלא כל סיבה או הצדקה", כתב בפסק הדין.
מדובר בהורים לילד עם צרכים מיוחדים שהגיעו לפני שנתיים בלבד להסכם מזונות אחרי יותר משנה שבה ניהלו עורכי הדין שלהם משא ומתן. חרף העובדה שמדובר בסכום מזונות זעום וחלפו רק שנתיים, הגיש האב תביעה לביטול התשלום ובה ביקש גם להחליף את האם כהורה מרכז של צורכי הילד, ודרש שתעביר לו דוחות על השימוש שלה במזונות שהוא משלם.
עו"ד מילי אשר לביאעו"ד מילי אשר לביאארקדי רסקין
האם, בתגובה, ביקשה לדחות את התביעה על הסף בטענה שאין לאב עילה להפחתת המזונות, והשופט פישר הסכים איתה.
בפסק דין חריף הוא קבע שהתביעה "משוללת כל בסיס, מקוממת ומרגיזה" והוגשה רק כדי להטריד את האם ולפגוע בה – מה שהאב הצליח לעשות. "צר לי וכואב הלב", כתב.
לאחר שדחה את התביעה על הסף הודיע השופט לאב שההתנהלות שלו תעלה לו במחיר כבד, וחייב אותו לשלם לאם הוצאות של 55 אלף שקל.
"לא תמיד כאשר יבוא אדם לבית משפט בתביעות סרק מתוך כוונה להטריד, יצא הוא בידיים נקיות", נכתב בפסק הדין. "יש פעמים ופניה לבית המשפט תגרור אחריה חיובים כלכליים כבדים, חלקם השבת הוצאות אשר מוציא הצד הנתבע וחלקם הבעת דעתו ומורת רוחו של בית המשפט, מעלם ההליך אשר ננקט".
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ האב: עו"ד מיכל פנקל • ב"כ האם: עו"ד שירה שואף דגן • עו"ד מילי אשר לביא עוסקת בדיני משפחה • הכותבת לא ייצגה בתיק • ynet הוא שותף באתר פסקדין