ישראכרט קיבלה את אישור רשות שוק ההון לשווק פוליסות חיסכון וקופות גמל להשקעה. מדובר בהרחבה של הרישיון הקיים של חברת כרטיסי האשראי לשווק מוצרי חיסכון לצד שיווק ביטוחים ללקוחותיה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מנכ"ל ישאכרט העוזב רון וקסלר לא ניהל עד כה משא ומתן מול בתי השקעות שמנהלים פוליסות חיסכון וקופות גמל להשקעה. מחליפו, רן עוז, מנכ"ל מגדל הנוכחי, יהיה ככל הנראה האחראי להמשך פיתוח שיווק מוצרי החיסכון (שחלקם מנוהלים במגדל) בחברה. פיתוח הפעילות עדיין מותנה באישור הפיקוח על הבנקים.
ענף פוליסות החיסכון מנהל על פי הערכות 75 מיליארד שקל. עד כה, סוכני הביטוח היו המפיצים העיקריים של פוליסות החיסכון בעוד הם גוזרים על פי הערכות כ-350 מיליון שקל בשנה משיווק פוליסות אלו.
מקס, בדומה לישראכרט, היא שחקנית טרייה בתחום זה לאחר שקיבלה את הרישיון לשווק פוליסות אלה באפריל השנה.
קופות הגמל להשקעה הושקו בשנת 2016. יתרון המיסוי העיקרי של קופות אלו הוא האפשרות לפדות את הקופה לאחר הפרישה מבלי הצורך לשלם מס רווחי הון. למרות היתרון, חמש שנים לאחר השקתו, הענף מנהל 27.7 מיליארד שקל, פחות מחצי מהיקף הנכסים המנוהלים בפוליסות החיסכון.
הבעיה העיקרית של ענף קופות הגמל להשקעה היא שבניגוד לפוליסות החיסכון, אין מי שמשווק אותן באופן ישיר או בלעדי. הבנקים מעדיפים שהלקוחות יותירו את הכספים בחשבון המנוהל בבנק וסוכני הביטוח מעדיפים לשווק את פוליסות החיסכון תוך גזירת עמלה שמנה. כך קופות הגמל משווקות בעיקר באופן ישיר על ידי בתי ההשקעות תוך השקעה בפרסום ושיווק. לפער הזה יכולות להיכנס ישראכרט ומקס.
לחברות כרטיסי האשראי מתאפשר לעסוק בתחום הביטוח בעקבות ההטבה שניתנה על ידי ועדת שטרום. הוועדה קבעה כי יש להפריד את הבעלות של הבנקים על חברות כרטיסי האשראי על מנת להגביר את התחרות בענף האשראי. בתמורה להפרדה, הוחלט כי חברות האשראי יוכלו להציע ללקוחות מוצרים נוספים פרט לאשראי דוגמת ביטוח וניהול חסכונות.