אינטל מתכננת לפטר אלפי עובדים בשבועות הקרובים, כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות בלומברג. זאת במסגרת תוכנית התייעלות נרחבת שמטרתה לחסוך בעלויות ולממן מאמצים להחזיר את החברה למסלול של צמיחה. על פי מקורות המקורבים לחברה, ההכרזה על הפיטורים צפויה להתפרסם כבר השבוע. נכון להיום, אינטל מעסיקה כ-110 אלף עובדים ברחבי העולם.
זו אינה הפעם הראשונה שאינטל מבצעת קיצוצים בכוח האדם. ב-2023, החברה צמצמה את מצבת העובדים בכ-5%. החברה מעריכה כי צעדי ההתייעלות יחסכו עד 10 מיליארד דולר עד שנת 2025.
1 צפייה בגלריה
אינטל
אינטל
אינטל
(צילום: רויטרס)
מנכ"ל החברה, פאט גלסינגר, הוביל השקעה סכומי עתק במחקר ופיתוח במטרה לשפר את הטכנולוגיה של אינטל ולהחזיר אותה למעמד מוביל בתעשיית השבבים. בשנים האחרונות, מעמדה של אינטל נשחק תחת הנהגת קודמיו של גלסינגר, כאשר מתחרות כמו AMD הצליחו לסגור פערים ולגזול נתח שוק משמעותי.
אתגר נוסף שעומד בפני אינטל הוא התקדמותן המהירה של חברות כמו אנבידיה בפיתוח שבבים מתקדמים המותאמים למשימות הקשורות לבינה מלאכותית. תחום זה הפך לאחד הרווחיים ביותר בתעשייה בשנים האחרונות. במקביל, אינטל מתמודדת עם ביקוש לא יציב לשבבים המיועדים למחשבים ניידים ונייחים, שהם עדיין ליבת העסקים של החברה.
כחלק מהאסטרטגיה החדשה, גלסינגר מתכנן להפוך את אינטל ליצרנית שבבים עבור חברות אחרות. בשבוע שעבר, החברה גייסה את נאגה צ'נדרסקאראן מחברת מיקרון טכנולוגיה לתפקיד מנהל התפעול הגלובלי, במטרה לשפר את יכולות הייצור של החברה.
אנליסטים צופים כי בדוחות הכספיים לרבעון השני של 2024, שיפורסמו בקרוב, תדווח אינטל על הכנסות דומות לאלו של השנה שעברה. עם זאת, הם מעריכים כי תחול צמיחה מתונה במחצית השנייה של השנה, וסך ההכנסות לשנת 2024 כולה יגדל ב-3% ל-55.7 מיליארד דולר. אם תחזית זו תתממש, זו תהיה השנה הראשונה מאז 2021 שבה תרשום אינטל גידול בהכנסות השנתיות.
למרות האתגרים, הנהלת אינטל מביעה אופטימיות זהירה לגבי העתיד. החברה מקווה כי השקעותיה במחקר ופיתוח, לצד צעדי ההתייעלות, יאפשרו לה לחזור למסלול של צמיחה ולשמור על מעמדה כאחת החברות המובילות בתעשיית השבבים העולמית.