מפעל כפרית בכפר עזה חזר לפעילות, חודש לאחר שעשרות מחברי הקיבוץ נרצחו בשבת השחורה. המפעל לא נפגע בהתקפה, אך לא חזר לפעול עד כה משום שהצבא הכריז על כפר עזה כשטח צבאי סגור, וניתן היה רק להוציא סחורה מוגמרת ממחסניו. היום דווח כי המפעל בראשות המנכ"ל דניאל זינגר חוזר לפעול.
שלושה מעובדי המפעל נרצחו באסון שהתרחש לפני חודש: אביב קוץ, חבר הקיבוץ ודירקטור בחברה נרצח עם אשתו ושלושת ילדיו; נדב גולדשטיין, סמנכ"ל הפיתוח העסקי, ודורית בר אילן, עובדת החברה. כמו כן, נרצחו ונפגעו עוד עשרות בני משפחה וקרובים של נושאי משרה ועובדים נוספים בחברה.
1 צפייה בגלריה
המפעל בישראל מונה 160 עובדים ועובדות שמועסקים בתחומי התפעול והייצור, לוגיסטיקה ואריזה וכן מהנדסים.
המפעל בישראל מונה 160 עובדים ועובדות שמועסקים בתחומי התפעול והייצור, לוגיסטיקה ואריזה וכן מהנדסים.
מפעל כפרית בכפר עזה
(צילום: אבי רוקח )
עמוס אפשטיין, ששימש בעבר כמנכ"ל החברה, איבד בטבח את חתנו אופיר ליבשטיין, ששימש כראש מועצת שער הנגב, ואת נכדו ניצן ליבשטיין, הבן של אופיר, ונכד נוסף, נטע אפשטיין, הבן של בנו.
המפעל ממוקם שלושה ק"מ מהגדר והעסיק 150 עובדים לפני האסון, שחלקם מפונים כעת לשפיים, מלונות בתל אביב ועוד. החברה ארגנה כעת הסעות ממרכז הארץ לעובדים.
חברת כפרית היא יצרנית מובילה בתחום התערובות והתרכיזים עבור תעשיות הפלסטיק בארץ ובעולם ולה שבע חברות בנות שפועלות בחו"ל, בין היתר בגרמניה, ארה"ב, קנדה, סין ושבדיה, עם מחזור של מעל מיליארד שקל בשנה.
הקיבוץ הוא בעל השליטה במפעל ומחזיק ב-57.6% ממניותיו. הפניקס מחזיק ב-13.2% והשאר בחזקת הציבור. החברה התרחבה במשך השנים בעיקר לפעילות בחו"ל באמצעות רכישות ומיזוגים, והיא נסחרת כיום בשווי 320 מיליון שקל.
מפעל כפרית הוא בין האחרונים מבין המפעלים בקיבוצי העוטף שחזרו לפעול, לאחר שעד כה הודיעו על חזרה לפעילות דפוס בארי מקיבוץ בארי, מפעל פולירון לייצור מזרונים מקיבוץ זיקים ואחרים. מפעל נירלט בקיבוץ ניר עוז למשל עדיין לא חזר לפעול לאחר שנשרף על ידי המחבלים.
המנכ"ל, דניאל זינגר, מסר: "יש לנו עובדים מהאזור שמגיעים לעבודה ואנחנו מסיעים עובדים מתל אביב, כל מי שירצה לעבוד יוכל. אנחנו עושים כרגע מה שאנחנו יכולים וזה ישתפר מיום ליום - קודם כל נייצר את המוצרים הכי דחופים ללקוחות. המפעל בכפר עזה הוא לא המפעל הגדול ביותר של קבוצת כפרית, יש מפעל גדול יותר בסין ועוד שישה מפעל בחו"ל שהמשיכו לעבוד רגיל במהלך המלחמה, תמכו בכפרית ישראל וייצרו את מה שאנחנו לא יכולנו לייצר בארץ במהלך המלחמה".
עוד הוסיף כי "אין לנו שום כוונה להזיז את המפעל מהקיבוץ. הוא יישאר כאן, בבית".