בנובמבר יתקיימו בארה"ב הבחירות לנשיאות, ואז ייקבע מי מבין המועמדים – ג'ו ביידן ודונלד טראמפ – יזכה להתגורר בבית הלבן לעוד ארבע שנים.
אך עבור כל שאר האנשים שרוצים לגור במבנה המפורסם יש את האפשרות לרכוש העתק שלו, שנבנה לפני קרוב למאה שנים בקליפורניה. אם כי מדובר בהעתק קטן יותר, המתפרס על פני 2,230 מ"ר, כלומר כמחצית מהגודל של הבית הלבן המקורי בוושינגטון הבירה.
1 צפייה בגלריה
העתק של הבית הלבן
העתק של הבית הלבן
העתק של הבית הלבן
(צילום: Concierge Auctions)

הבית שונה לצורתו של הבית הלבן ב-1930, ושוכן על שטח של 620 דונם במחוז סן מטאו. השבוע הוא יועמד למכירה פומבית. ניתן להגיש הצעות החל מיום חמישי.
הבית כולל גם חדר סגלגל וכן 11 חדרי שינה. החלק החיצוני כולל גם גני ורדים כמו במקור. אלכס בולז'אן, סוכן הנדל"ן שמארגן את המכירה, ציין עוד כי היותו של הנכס מרוחק מהכביש הראשי, מעניק פרטיות לדיירים ומוסיף "לתחושה הנשיאותית שלו". הבית כולל גם אולם קולנוע ביתי, חדר כושר ומרתף יינות.
נקודת דימיון נוספת קשורה להיסטוריה העשירה שיש לשני המבנים. הבית בקליפורניה אמנם נבנה כבר בשלהי המאה ה-19, אך הוא קיבל את צורתו הנוכחית לאחר שנרכש על ידי ג'ורג' הרסט, בנו של טייקון התקשורת וויליאם רנדולף הרסט. ב-1927 הוא שכר את האדריכלית ג'וליה מורגן ליצור העתק של הבית הלבן. להרסט היו שאיפות נשיאותיות משל עצמו, והוא תכנן לתרום את הנכס לממשל האמריקני כדי שישמש כמעון הנשיאותי בחוף המערבי - תוכנית שלא יצאה לפועל.
בשנה שעברה הוצע הבית למכירה עבור מחיר של קרוב ל-39 מיליון דולר, זאת כשנה בלבד לאחר שנרכש על ידי יזם הנדל"ן מהרדאד אלי ואשתו נדה אלי עבור 15 מיליון דולר. לפי הדיווחים, הם שיפצו את פנים הבית כדי להפוך אותו למודרני יותר בעלות של 6 מיליון דולר. הבית כולל כאמור 11 חדרי שינה, 9 חדרי רחצה מלאים ו-5 חצי חדרי רחצה, המפוזרים ברחבי ארבע קומות.
בכל מקרה, זה לא ההעתק היחיד של הבית הלבן. חיקויים דומים הוקמו במדינות נוספות בארה"ב, כולל באטלנטה ודאלאס.