למרות המלחמה, רונן נמני הבעלים של "קפה קפה" ורשתות נוספות, פותח רשת חדשה בשם "ד"ר בייגל" - רשת דוכנים בקניונים שתמכור בייגל שייובא מארה"ב עם מגוון של 16 מילויים לבחירה, במחיר של כ-40 שקל לבייגל. בראיון ל-ynet הוא אומר: "הפאסט-פוד הכי עובד. אנשים מחפשים פתרונות זולים".
הסניף הראשון של הרשת החדשה ייפתח בעוד מספר שבועות בקניון ראשונים עזריאלי בראשל"צ, ולאחריו בקריון בקריית-ביאליק, ובדרום. הרשת פועלת באמצעות זכיינים והכוונה לפתוח דוכנים בכל הארץ.
1 צפייה בגלריה
רונן נמני ואלי כהן
רונן נמני ואלי כהן
רונן נמני
(צילום: שחר נמרי )
נמני: "בפאט אנד פאף, רשת הבייקרי שלנו, הכנסנו מוצר של בייגל ממולא וזה עף. בטח בתקופה הזאת, שאנשים מחפשים פתרונות זולים. זה זול יותר מלשבת לאכול בבית קפה".
גם "פאט אנד פאף", שפתחה לפני שנה סניף ראשון בכיכר מסריק בתל אביב, מתרחבת. סניף ענק נוסף ייפתח בנמל ת"א בהאנגר בשטח 600 מ"ר, שפינתה חברת ההייטק WIX. סניף נוסף ייפתח בהרצליה פיתוח, במקום שבו פעלה מסעדת "טאבולה" הוותיקה, וסניף שלישי בקריית-אונו ליד המסעדה האסייתית "קיסו". כל הסניפים בבעלות נמני, ללא זכיינים, והכוונה היא לפתוח 10 סניפים.
בנמל ת"א זכה נמני גם במקום שבו פעלה גלידה אוטלו, ויפתח במקומה סניף של חומוס כספי. נמני: "אני והראל ויזל מחזיקים היום חצי נמל ת"א עם המותגים שלנו".

יותר מ-200 סניפים

קבוצת נמני מפעילה יותר מ-200 סניפים בארץ תחת רשתות שונות: קפה קפה, הסושיה, נגיסה, פרנג'ליקו, חומוס כספי, רובן, פיאנו פיאנו, לחם בשר, ווק אווי, פאט אנד פאף ועוד. נמני: "קשה היום למצוא זכיינים אבל זה משרת אותנו, כי פותחים בדקדקנות רבה. אין גם כוח אדם, הענף בכאוס מטורף. אתמול הייתי ביום סיור שטח, בסניפים שהיו מדוגמים ומבריקים אני מוצא חלון לא נקי ופח מלא. אבל אני לא יכול לבוא בטענות, כי הזכיין בעצמו עומד ושוטף כלים. אני 25 שנה בביזנס וארבע השנים האחרונות הן הכי קשות".
לדברי נמני, "למדנו לחיות בכאוס, כבר שכחתי מה זה לנהל עסק בשגרה. צימצמנו רק לסניפים רווחיים. בקפה קפה היו בשיא כ-120 סניפים, היום 80. הוצאנו מנות לא כלכליות, שחומרי הגלם בהן התייקרו מאוד. הרבה בתי קפה עברו לפורמט בייקרי שהתפעול שלו זול יותר וחוסך בעלות כוח האדם שזינקה, אבל כל זמן שאפשר לפתוח - פותחים".
יש הצפה של עגלות קפה בכל מקום. זה לא פוגע בבתי הקפה? נמני: "כל אחד שיש לו עץ פותח מתחתיו עגלת קפה. זה הכי פשוט לתפעל, זה לא מסעדה שמחייבת השקעה של 3 מיליון שקל. ביקרתי בעגלות, הן בעיקר מוכרים את הטבע מסביב. זה נחמד לסוף שבוע, אבל באמצע השבוע אנשים לא מגיעים בכמויות, ולכן זה לא ממש תחרות".
בזמנו פורסם שאתה במגעים להביא את פרט א מנג'ר לישראל, מה קרה עם זה ומה אתה חושב על ביטול הזיכיון? נמני: "אני והראל ויזל היינו אומרים להביא יחד את פרט א מנג'ר לארץ ואז הגיעה הקורונה, והבריטים אמרו שהם מקפיאים. עברו שנתיים ואני קורא שוויזל והאחים ירזין מביאים את המותג, הייתי בשוק. פניתי אליו והוא אמר שירזין פנו במקביל. אני אוהב את ויזל, הוא אחד המוכשרים שיש. הביטול של הזיכיון, לדעתי, שיחק לטובתו. אם היום היו פונים אליי לקבל אותו, לא הייתי נוגע. במצב של היום לשלם תמלוגים של 2% עד 3% לרשת מחו"ל זה כמו 10% מהמחזור נטו, זה לא רווחי. תראי מה קרה לסבן אילבן, אבינועם בן מוחה הציע לי להצטרף ולא האמנתי בזה".