קבוצת גולף, שבשליטת כלל תעשיות, פרסמה היום את דוחותיה לרבעון השלישי הכוללים תוכנית התייעלות במסגרתה יסגרו 20 חנויות מתוך 320, בהן חנויות עדיקה (החברה מפעילה אתר אונליין). כמו כן תופסק ההתקשרות בהסכם שכירות של המרכז הלוגיסטי של עדיקה ומרבית עובדיה יפוטרו. זאת בנוסף לפיטורים של כ-30% מעובדי המטה של הקבוצה שבו מועסקים כ-200 עובדים, כלומר, כ-60 עובדים. במקביל, יצומצמו הזמנות מלאי כולל הזמנות שכבר נעשו לעונת הקיץ הבאה וכעת חלקן יבוטלו.
החברה מציינת כי בעקבות המלחמה וירידה של 67% במכירות בשבוע הראשון של אוקטובר היא הוציאה 22% מעובדיה (440) לחל"ת, שאת חלקם היא מתחילה כעת להחזיר עקב התאוששות המכירות.
1 צפייה בגלריה
גולף, עדיקה
גולף, עדיקה
גולף, עדיקה
(צילום: יובל חן)
במקביל, מנהלת החברה מו"מ עם בעלי הנכסים שהיא שוכרת להפחתת שכר הדירה. הצורך בצעדי ההתייעלות כפי שמופיע בדוחות גולף, נובע מהגידול בהפסד התפעולי ברבעון השלישי, שהסתכם ב-21.1 מיליון שקל לעומת 4.2 מיליון ברבעון מקביל אשתקד. כמו כן, המשך הפעלת אתר האון ליין יהיה תלוי בביקושים בשנה הקרובה.
החברה פועלת בשני תחומים - אופנה ואופנת הבית, כאשר עיקר ההפסד במגזר האופנה. סך כל המכירות שהסתכמו ב-206 מיליון שקל, ירדו ברבעון השלישי ב-11.5%. מגזר האופנה אליו מוזגה עדיקה ירד לבדו ב-17.3%.
אופנת הבית ירדה ב-6.7%, הרווח הגולמי של החברה ירד ב-12.7%. להערכת גולף היא תצליח לסיים את הרבעון הרביעי כתוצאה מצעדי ההתייעלות, עם EBITDA חיובי בהיקף של 12 עד 17 מיליון שקל.
לדברי אייל גרינברג, מנכ"ל קבוצת גולף, "הרבעון השלישי התאפיין בירידה במכירות הנובעת מפעילותה ההפסדית של עדיקה שהגדילה את ההפסד במגזר ההלבשה ב-5 מיליון שקל והקטינה את הפדיון למטר במגזר זה ל-1,274 שקל למ"ר. פתיחת המלחמה והשפעותיה הכוללות על החברה הובילו להחלטתנו לצמצם משמעותית את פעילות עדיקה, כך שהפגיעה בגין עדיקה צפויה להיפסק במהלך 2024 לאור תוכנית ההתייעלות שהחלנו בה כבר בחודשים האחרונים, כולל סגירת רשת חנויות עדיקה, פינוי המרלוג והיפרדות ממרבית עובדיה. הקטנו משמעותית את מטה החברה וצמצמנו הוצאות שיווק ופרסום. כמו כן, אנו פועלים לסגירת חנויות הפסדיות והתאמת הסכמי שכירות בחלק מהנכסים. אנו מאמינים כי צעדים אלו יסייעו לשיפור משמעותי ברווחי החברה בשנת 2024. ההתמקדות בעסקי הליבה של גולף תוביל להאצה במהלך ההשבחה בשנה הקרובה, הכוללת הקמת מרכז לוגיסטי בקיסריה, פתיחת חנויות קונספט חדשות ומהלכים נוספים".
נזכיר, כי גם קבוצת קסטרו הודיעה על תוכנית התייעלות וצמצום 20–30 סניפים מפסידים.
ענף האופנה סבל עוד טרם המלחמה מחולשה בעקבות ההאטה הכלכלית בארץ שפגעה בכוח הקנייה של הצרכן. המלחמה תרמה לפגיעה נוספת בתחום האופנה ולאי ודאות כלכלית שתלויה גם במשך המלחמה ותוצאותיה. אי לכך החברות שחוששות מהמשך החולשה בענף נאלצות להיערך ולהתייעל במטרה לצמצם הוצאות.