עלייה של 18.7% ברווח הנקי של שטראוס ברבעון ראשון של שנת 2024, שהסתכם ב-159 מיליון שקל. הסיבות: בעיקר קיטון בהוצאות המס בישראל לעומת הרבעון המקביל של 2023 (ברבעון הנוכחי הפרשות המיסים של שטראוס הסתכמו במיליון שקל בלבד לעומת 40 מיליון שקל ברבעון אשתקד), וכן עליית המחירים שיזמה החברה. מניית החברה נפלה בכ-6.5% בבורסה בת"א.
מכירות שטראוס עלו ב-1.7%, אולם נרשמה ירידה ברווחיות המחלבות למרות ירידה במחיר החלב הגולמי ובפעילות הקפה בארץ ובחו"ל. הקבוצה כולה רשמה עלייה במכירות בסך 1.4%, שהסתכמו ב-2.59 מיליארד שקל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
 מוצרי שטראוס
 מוצרי שטראוס
מוצרי שטראוס
(צילום: מירב קריסטל)
שטראוס רשמה ירידה ברווח התפעולי, כאשר שיעורו מסך המכירות הסתכם ב-7.8% לעומת 8.1% ברבעון המקביל ב-2023. הקיטון נובע מעלייה במחיר חומרי הגלם, בעיקר הקפה הירוק. לדוגמה, זן הרובוסטה עלה בכ-60% לעומת אשתקד.
הרווח הגולמי השתפר, ושיעורו עמד על 33.7% לעומת 32.8%, זאת כתוצאה גם מעליות מחירים וגידול מכירות. חלק משמעותי מהגידול במכירות שמתגלגל לרווחיות הגולמית נובע מחזרת נתח השוק של הממתקים והשוקולד שהגיע ל-26.6% לעומת 21.3% ברבעון המקביל אשתקד. בשיא עמד הנתח של שטראוס בשוק הממתקים על 29%.
בישראל, השוק החזק של שטראוס, נרשמה עלייה של 4.2% ברווח הגולמי. המכירות בארץ רשמו עלייה קלה בסך 1.7% והסתכמו ב-1.3 מיליארד שקל.
הרווחיות של פעילות הקפה בברזיל, שסובלת מעליית מחירי הקפה, ממשיכה להישחק וצנחה ב-36% ברבעון, ועלייה של 0.3% בלבד במכירות למרות התייקרות במוצרים שביצעה שטראוס בברזיל. הסיבה לכך היא התחרות העזה בברזיל מצד חברת ג'ייקובס, שרוצה לכבוש את השוק, לצד עליית מחירי הקפה הירוק.
מירב קריסטל, כתבתינו לענייני צרכנות על גל עליות המחירים
(צילום: ירון ברנר )
פעילות המים של שטראוס בסין רשמה הכנסות של 193 מיליון שקל, עלייה של 3%. הרווח התפעולי הסתכם ב-23 מיליון שקל, עלייה של 10% לעומת הרבעון המקביל.
המחלבות והסלטים רשמו ירידה של 12% ברווח התפעולי, למרות שמחיר החלב הגולמי ירד. בשטראוס מסבירים זאת לאור הוצאות שיווק אגרסיביות ברבעון הראשון של השנה, כגון קמפיינים חדשים לחיזוק המותג הוותיק, מילקי.
שי באב"ד, מנכ"ל שטראוס, אמר: "אנחנו ממשיכים ביישום התוכנית למיקוד בפעילויות הליבה ומנועי צמיחה, לצד ההתמודדות עם עליית מחירי חומרי הגלם".
פורסם לראשונה: 12:05, 27.05.24