בית המשפט המחוזי בחיפה מינה היום (רביעי) נאמן לשלוחה הישראלית של אתר יושופס. כמו כן, הוציא בית המשפט צו פתיחת הליכים לחברת לידור לוגיסטיקה לצורך שיקומה בהסכמת החברה. בקשה שהגישה החברה לצו עיכוב הליכים (הליך פחות דרסטי משפטית, ל.ד) נמחקה בהסכמת החברה. לחברת לידור לוגיסטיקה חובות לנושיה בסך של כ-4 מיליון שקל.
במהלך הדיון בבית המשפט ציין עו"ד אופיר רונן, שמייצג 12 עובדים לשעבר בלידור לוגיסטיקה, כי הם תומכים במינוי נאמן לחברה. "העובדים תומכים במתן צו לפתיחת הליכים בחלופת שיקום כלכלי, במטרה לשמר את החברה כעסק חי, להמשיך את פעילותה ואת העסקת עובדי החברה ולמקסם את החזר החובות לנושיה", כתבו העובדים בהתנגדות שהגישו לבית המשפט.
1 צפייה בגלריה
יושופס
יושופס
יושופס
(צילום מסך מתוך אתר יושופס)
השופטת, עפרה אטיאס, הורתה לנאמן שמינתה, עו"ד שמואל לביא, להגיש לבית המשפט דוח ראשוני ובו הערכה לגבי היתכנות השיקום של החברה.
עו"ד אופיר רונןעו"ד אופיר רונןצילום: באדיבות נדיה פוכנץ

"הכנסות של עשרות מיליוני שקלים"

לידור לוגיסטיקה, ששייכת לקבוצת יושופס ונמצאת בבעלות מוטי מזומן, מפעילה את האתר ushops.co.il לצורך פעילותה בתחום היבוא האישי. לקוחות החברה, ישראלים ברובם, מזמינים באמצעות האתר מוצרים ביבוא אישי מארה"ב, אנגליה ומדינות אירופה. "למיטב ידיעתנו, במשך שנות פעילותה הוזמנו באמצעות הקבוצה עשרות אלפי מוצרים, אשר הניבו לחברה עשרות מיליוני שקלים", טענו העובדים בפנייתם לבית המשפט.
בא כוחה של לידור, עו"ד אליעד שחם, ציין בדיון כי החברה חזרה לפעילות תקינה ושוטפת, וכי היא תסכים לצו פתיחת הליכים במסלול של שיקום.
ממוטי מזומן נמסר בתגובה: "החלטת בית המשפט למנות בעל תפקיד לליווי החברה נועדה להגן על לידור לוגיסטיקה ולאפשר את שיקומה. החברה לא חדלה לפעול לרגע, והיא תמשיך לעשות זאת תוך תשלום לנושיה ומתן שירות מעולה ללקוחותיה".