עוד נתון המלמד על יצוא הכישרונות הישראלים לארה"ב ועל התפקיד המוביל של האקדמיה הישראלית בהצלחתן של חברות סטארטאפ, דווקא בארה"ב: מספר היזמים מייסדי חברות היוניקורן (חברות ששוויין מוערך ביותר ממיליארד דולר) בארה"ב, שבוגריהן רכשו השכלה אקדמית בישראל, עולה על מספר הבוגרים מכל מדינה אחרת שייסדו חברות כאלה.
מחקר חדש שערך פרופ' איליה סטרבולייב מבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטת סטנפורד, שנערך בקרב 531 חברות אמריקניות שהפכו ליוניקורנים בין השנים 1997 ל-2019, מצא, כי מתוך 1,263 המייסדים שלהם, 266 רכשו את ההשכלה האקדמית שלהם מחוץ לארה"ב, ומתוכם 42 (16%) הוכשרו במוסדות אקדמיים בישראל - יותר מכל מדינה אחרת. אחרי ישראל בדירוג - הודו במקום השני עם 40 מייסדי יוניקורנים, קנדה בשלישי עם 37, ובריטניה במקום הרביעי עם 25.
1 צפייה בגלריה
(צילום: Shutterstock)
מבין 42 מייסדי חברות ההייטק שלמדו בישראל - 16 למדו באוניברסיטת תל אביב, 11 בטכניון, 8 באוניברסיטה העברית, 4 באוניברסיטת רייכמן בהרצליה (לשעבר המרכז הבינתחומי) ו-3 במכללה האקדמית תל-אביב-יפו.
בכירים בתעשיית ההייטק הישראלי מזהירים כבר שנים, כי מדינות מתחרות ביניהן כדי לגייס או לשמר יזמים ומומחי טכנולוגיה אשר יכולים לתרום לפיתוח הכלכלי שלהן. היזמים נחשבים לב-ליבה של תעשיית ההייטק בכל מדינה, והם גם מביאים אחריהם את המשקיעים. מסקר של איגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI) שהתפרסם בחודש יולי האחרון עולה, כי שיעור הסטארטאפים שנוסדו בידי ישראלים אך בוחרים להתאגד בחו"ל זינק מ-20% בשנת 2022 - לכדי 44% בשנת 2023, עוד לפני ה-7 באוקטובר.
דלית נאור, דיקנית ביה"ס למדעי המחשב במכללה היחידה המופיעה ברשימה, האקדמית תל אביב יפו, ברכה אתמול על הנתונים, שמלמדים על כך "שבית הספר שלנו למדעי המחשב מוסיף להצמיח את המובילים בתעשייה".
מה הסיפור עם הנפילה הגדולה של אנבידיה?