ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (א') את ביטול ההיטל על העסקת עובדים זרים בישראל. מטרת ההחלטה שיזם שר האוצר, אביגדור ליברמן, היא להקל על העסקים בעת משבר הקורונה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
המדובר בהיטל משנת 2003, שאיננו עומד גם לדעת משרד האוצר כעת במבחן הזמן ובייעוד של החקיקה. יחד עם זאת, הביטול דורש את אישור הכנסת, אשר צפוי להינתן כבר בימים הקרובים.
1 צפייה בגלריה
פועל תאילנדי עובד בשדה
פועל תאילנדי עובד בשדה
עובד זר בשדה
(צילום: אלעד גרשגורן)
לפני כחודש הורה שר האוצר לבטל את ההיטל המיוחד והסביר כי החליט על הביטול "כדי להבטיח את המשך הצמיחה והורדת יוקר המחיה. לכן אנחנו נוקטים במספר צעדים כאשר נתתי כבר הנחיה למשרד האוצר להכין הצעת חוק לביטול ההיטל על עובדים זרים שנע בין 15% ל-20% וזה מרכיב משמעותי בהורדת יוקר המחיה".
הביטול ייעשה לפחות בשלושה תחומים עיקריים: בענף הבנייה, בבתי המלון ובמסעדות. העלות לקופת המדינה: כ-700 מיליון שקל.
איגוד המסעדות והשף חיים כהן מסרו בתגובה: "בהמשך לפגישתו של חיים כהן עם ראש הממשלה, שר האוצר ושרת הכלכלה, אנחנו שמחים על אישור הצעת החוק היום לביטול ההיטל בוועדת השרים לענייני חקיקה. מדובר בהכבדה מיסויית שהייתה מיותרת ושהקשתה מאוד על העסקים הקטנים והמסעדות בפרט, ותורמת ליוקר המחייה".
בעלי עסקים ובהם איגוד המסעדות הודו לשר האוצר ליברמן, "שעמד בהבטחתו ומקדם את ביטול המס לטובת כלל הציבור בישראל ומקווים שהמס המיותר הזה, שלא קיים כמעט באף מקום אחר בעולם, יבוטל החל משנת 2022".