שעות ספורות לפני הודעת החלטת הריבית של הבנק המרכזי בארה"ב, שער הדולר יורד היום (רביעי) בעולם וגם בישראל. הדולר נסחר הבוקר בשער של 3.404 שקלים, ירידה של 0.9%, והאירו יציב ונסחר סביב 3.62 שקלים.
הסיבה לירידה בשער הדולר היא ההערכות שהעלאות הריבית בארה"ב יתמתנו בעת הקרובה, לאחר שאתמול התברר שהאינפלציה בארה"ב הצטננה באופן משמעותי, והיא עומדת כעת על קצב שנתי של 7.1% בלבד, לאחר שכבר הגיעה בחודשים הקודמים לתשעה אחוזים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
דולר
דולר
דולר
(צילום: shutterstock)

היום יפרסם הפד, הבנק המרכזי של ארה"ב, את שיעור הריבית החדש, וככל הנראה הוא יעלה אותה בכחצי אחוז ואולי במפתיע אף בפחות. האנליסטים סבורים כעת כי האינפלציה תתמתן במחצית הראשונה של שנת 2023 אך עדיין תהיה גבוהה ותחייב ריסון מוניטרי מתמשך, אף כי בשיעורים נמוכים של העלאות ריבית, כנראה, ברבעי אחוזים.
מחר תפרסם הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את שיעור המדד בישראל לחודש נובמבר שיהיה לפני האחרון לשנת 2022. ההערכות הן שהמדד יעלה עוד ושהשנה תסתיים במדד שנתי שיפורסם באמצע ינואר של כ-5.5%, לעומת 5.1% עד כה.
בנק ישראל צפוי להעלות את הריבית כנראה רק ברבע אחוז ב-2 בינואר הקרוב, כאשר שיעור העלייה יושפע לא מעט משיעור העלאת הריבית בארה"ב היום.