על רקע הידיעות שישראל הציבה אולטימטום להרגעת גבול הצפון עד סוף שבוע הבא, והאיומים שמשמיעים בחיזבאללה כלפי קפריסין, אם תשתף פעולה עם ישראל במלחמה בלבנון, הבורסה בתל אביב ננעלה בירידות שערים חזקות. ת"א 35 ות"א 125 ירדו ב-1.8% ות"א בנקים ב-3.1%.
יש לציין כי גם אמירותיו היום של שאול גולדשטיין, מנכ"ל חברת ניהול מערכת החשמל נגה, על כך שאם המדינה תותקף "אחרי 72 שעות בלי חשמל בישראל - אי אפשר יהיה לגור כאן", גרמו לפאניקה בבורסה.
1 צפייה בגלריה
ירידות בבורסה בתל אביב
ירידות בבורסה בתל אביב
ירידות בבורסה בתל אביב
(צילום: shutterstock)
המסחר בבורסה התנהל בשבועות האחרונים על רקע המתיחות בגבול הצפון והמשך הלחימה בעזה בירידות שערים, אך דווקא בימים האחרונים הבורסה התאוששה מעט ונרשמו עליות שערים במדדים השונים.
מי שספגה ירידה משמעותית מאוד היא מניית ויקטורי, זאת על רקע החשדות החמורים נגד בעלי החברה אייל רביד בעניין חשד לתיאום מחירים. מניית ויקטורי התרסקה בכ-8.8%.
בבנקים ובבתי ההשקעות מציינים כי כל אמירה בתחום הצבאי והמדיני משפיעה לאחרונה על "מצב הרוח" בבורסה, ובכל פעם שמושמעים איומים שמרמזים על החמרת הלחימה בצפון - שערי המניות בבורסת ת"א יורדים, גם כאשר בבורסות אירופה וארה"ב שערי המניות עולים.

בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד ויקטורי

במקביל לצניחת מניית ויקטורי, לבית המשפט המחוזי מרכז הוגשה היום בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד הרשת, אייל רביד ואחרים. המבקש, שהינו בעל מניות מקרב הציבור, טוען באמצעות עו"ד ליאור להב כי "עניינה של בקשה זו, היונקת חיותה מחוק ניירות ערך, הוא בנזק שנגרם לבעלי המניות של ויקטורי, שעה שדיווחה ויקטורי, בדיווח מיידי, ביום 19.6.2024, כי התקבל בידה ביום 19.6.2024 מכתב מרשות התחרות, לפיו היא שוקלת להגיש כתב אישום נגד ויקטורי ונגד בעל השליטה בויקטורי, אייל רביד, בשל עבירות על חוק קידום התחרות בענף המזון וחוק התחרות הכלכלית, וביחס לויקטורי".
המבקש טוען במסגרת הבקשה לאישור יצוגית כי דיווח זה הביא לצניחה חדה בשער מניית ויקטורי והיא סיימה את יום המסחר בירידה של למעלה מ-8 אחוזים. עוד נטען כי המבקש מחזיק ב-100 מניות ויקטורי, אותן רכש ב-12 בדצמבר 2022. נזקו של המבקש עומד על סך 329.3 שקל.
מרשת ויקטורי נמסר: "הבקשה טרם הומצאה לחברה וממילא אין בכוונתה לנהל אותה בכלי התקשורת. יחד עם זאת, על פני הדברים מדובר בבקשה שאין בה דבר וכל כולה מבוססת על גזרי עיתון ותו לא. ויקטורי פעלה מאז ומעולם בשקיפות מלאה ותמשיך לפעול באופן זה לטובת הציבור ובעלי מניותיה".
פורסם לראשונה: 15:47, 20.06.24