פינוי בינוי במערב חדרה: לאחר למעלה מעשור של קידום ואישור תוכנית התחדשות עירונית - פרויקט פינוי בינוי ראשון בשכונת גבעת אולגה יוצא לדרך. את הפרויקט מובילה חברת אורון נדל"ן שהחלה היום (ה') בהריסת שלושה מבני מגורים ישנים ברחוב הגדוד העברי. מדובר ביריית הפתיחה לפרויקט CONCEPT SEA VIEW שבמסגרתו ייבנו במקום שלושת הבניינים שיהרסו שני מגדלי מגורים. מגדל אחד בן 24 קומות והשני- בן 32 קומות. סך הכל עתיד לכלול הפרויקט 238 דירות בנות 3, 4.5, 5 ו-6 חדרים.
נציין כי הפרויקט הוא חלק מפרויקט נרחב יותר המקודם באזור שעתיד לכלול בהמשך 1,780 דירות סך הכל במקום 352 דירות ישנות. עוד מתוכננים במתחם מבני ציבור, מרכז תעסוקה ומסחר, שטחים ציבוריים, תשתיות כבישים חדשות וגם מחלף חדש שיוביל מגבעת אולגה ישירות לכביש 2 (כביש החוף).
1 צפייה בגלריה
הדמיית פרויקט פינוי בינוי של חברת אורון נדל"ן בגבעת אולגה חדרה
הדמיית פרויקט פינוי בינוי של חברת אורון נדל"ן בגבעת אולגה חדרה
הדמיית פרויקט פינוי בינוי של חברת אורון נדל"ן בגבעת אולגה חדרה
(אורון נדל"ן)
החברה קיימה היום אירוע במסגרתו נהרסו המבנים הישנים אליו הוזמנו והגיעו 36 המשפחות שפינו את דירותיהן הישנות. עוד נכחו באירוע גם נציגי עיריית חדרה, מנהלת ההתחדשות העירונית של העיר וגם הנהלת קרן ארכימדס – הקרן שמעניקה מימון לפרויקט. שיווק הפרויקט כבר החל ובחברה מספרים כי מחירי הדירות עומדים על החל מ-1.8 מיליון שקל.
מיכל צור, בעלת דירה באחד המבנים הישנים שרכשה את דירתה לפני 25 שנים מספרת על התהליך שעברו היא ושכניה: "עברנו דרך מאוד ארוכה עם הפרויקט. אני הייתי מעורבת בתהליך מראשית דרכו ועד עכשיו אני לא מאמינה שהגענו לרגע המיוחל הזה. היו המון קשיים ומהמורות, אנשים שלא האמינו והיו פסימיים אבל התגברנו על הכל והמשכנו קדימה. הקשר עם החברה היה טוב, אמין ומקצועי מהתחלה, הם נתנו לנו תחושה שאפשר לסמוך עליהם, קיבלנו מענה בכל שלב לכל בעיה או בקשה ואנחנו נרגשים לצאת לדרך. כמובן שעם ההתרגשות יש גם תחושות של עצב, בכל זאת מדובר על חיים שלמים שנבנו בדירות האלה, היסטוריה, שכנים שמכירים אחד השני, חברים. אבל, אני מסתכלת קדימה לעתיד, לדירה החדשה ולחיים החדשים שנתחיל פה וזה משמח ומרגש אותי ואת שאר הדיירים". את בעל הדירות בפרויקט ייצג עו"ד אלדר אדטו, ראש מחלקת הנדל"ן במשרד ברנע.

"סנונית ראשונה"

"אנחנו מאוד שמחים ונרגשים לצאת לדרך. בימים אלו, יותר מתמיד, יש חשיבות ונחיצות של פרויקטים של התחדשות עירונית בבניינים ישנים ולא ממוגנים", כך אמר היום מנכ"ל אורון נדל"ן מקבוצת אורון אחזקות והשקעות, מריו קופל. "פרויקטים של התחדשות עירונית הם הרבה מעבר לבניה. הם נותנים הזדמנות לעשות שינוי חברתי אמיתי, במקומות שהכי זקוקים לשינוי כזה. היכולת להעניק לדיירים, הזדמנות לגור בדירה חדשה, בבניין חדש, באזורים שהופכים מישנים ומתפוררים לאזורים מתחדשים, היא הרבה יותר מבניית הפרויקט. אני מודה לכל השותפים שלנו בתהליך ומאחל לכולנו דרך צלחה".
ניר בן חיים, ראש העיר חדרה התייחס אף הוא לפרויקט ואמר: " תהליך הפינוי בינוי בגבעת אולגה הוא סנונית ראשונה בשכונה בה מתוכננת התחדשות עירונית של אלפי דירות ומהווה בשורה יוצאת דופן עבור התושבים שלה בכלל, ובפרט עבור בעלי הדירות במתחם עצמו. 36 דיירים החלו בתהליך לפני כעשור וכעת רואים במו עיניהם את פרי עמלם יוצא אל האור ויזכו לאיכות חיים גבוהה יותר. העיר חדרה סיימה את שנת 2022 עם למעלה מאלף היתרי בניה, כאשר בתכנון לשנים הקרובות יש עוד למעלה מ-5,000 יחידות דיור שיקבלו היתרי בניה".
טלי ריצ׳מן, מנכ״לית ומייסדת ארכימדס המממנת את הפרויקט אמרה: "פרויקט הפינוי-בינוי בגבעת אולגה הוא אחד הפרויקטים הראשונים שארכימדס ליוותה וברמה האישית אני מאוד מתרגשת לראות את העבודה הקשה הופכת למציאות בשטח".