"אל תתקשר אליי" - נסגר זמנית: אתר האינטרנט שמשמש כמאגר מספרי הטלפון שאסור לפנות אליהם בפניות שיווקיות - אמנם מאפשר הזנת פרטים על ידי צרכנים, אבל לחברות מסחריות שרוצות לדעת למי לא להתקשר נמנעת כרגע הגישה אליו משום שהוא מושבת בשל חוסר תקציב.
המאגר החל לפעול בינואר 2023. אזרחים שנרשמו אליו ביקשו שגורמים שיווקיים לא יצרו קשר טלפוני או דיגיטלי למספרי הטלפון הניידים והנייחים שהזינו למאגר. הוא פועל לפי תיקון 61 לחוק הגנת הצרכן שמחייב עוסק שעורך שיחות שיווק טלפוניות או דיגיטליות, לברר האם מספר הטלפון הנמען רשום במאגר "אל תתקשר אליי".
1 צפייה בגלריה
שיחת טלפון
שיחת טלפון
לחברות מסחריות שרוצות לדעת למי לא להתקשר נמנעת כרגע הגישה למאגר
(צילום: shutterstock)

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן היא זו שמנהלת את המאגר. לפי הרשות, המאגר הפסיק לפעול בשל חוסר תקציב. לטענתה היא מימנה את המאגר משום שהוא מחויב לפעול על פי חוק, למרות שהסיכום התקציבי היה שונה וכלל מימון ממשלתי.
המשרד לשוויון חברתי לא נענה לפניות להעביר מימון למאגר לכן למרות חשיבות השירות - לא היה ביכולתה של הרשות להפעילו.
כעת הרשות מחפשת עם משרד הכלכלה פתרונות חלופיים שיאפשרו את חזרת המערכת לפעילות במהירות האפשרית.
הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן מסרה בתגובה: "מערכת אל תתקשרו אליי מומנה על ידי הרשות ומשרד הכלכלה במשך כל השנה הנוכחית, על אף התחייבות המשרד לשוויון חברתי להעביר את התקציב. המערכת פועלת על מנת לאפשר מימוש החוק הרלוונטי בחוק הגנת הצרכן. עקב בעיית תקציב לא תוכל הרשות להמשיך לממן את תפעול המערכת. למרות פניות חוזרות ונשנות עוד משנת 2023 להעברת תקציב לרשות לשם תפעול המערכת, לא הועבר התקציב הנדרש. מערכת אל תתקשרו אליי חשובה לציבור הצרכנים ומשרתת היטב את מטרות החוק, הרשות ומשרד הכלכלה מנסים לפעול למציאת פתרון שיאפשר את חזרת המערכת לפעילות מלאה".