לא רוצים שנקנה בזול? עוד מותגים נחסמו למשלוח לישראל באתר האופנה אסוס. האתר הבריטי, שפופולרי במיוחד בארץ, חסם בימים האחרונים את מותגי קולומביה, ד"ר מרטנס וליווייס למשלוח לישראל. כבר זמן רב שמותגי זארה כמו ברשקה וסטרווידריוס חסומים שם, מוצרי אסתי לאודר, מוצרי UGG וגם פריטים של טופשופ, למרות שעזבו את ישראל.
כמו כן, חלק מדגמי נייקי ואדידס שנמכרים באסוס לא נשלחים לישראל, במיוחד אלה שמחיריהם נמוכים במיוחד ונמכרים באיזור האאוטלט של האתר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
4 צפייה בגלריה
אסוס אין משלוחים לישראל
אסוס אין משלוחים לישראל
ביגוד של ליווייס אותו לא ניתן לשלוח לישראל
(צילום מסך מתוך האתר)
4 צפייה בגלריה
אסוס אין משלוחים לישראל
אסוס אין משלוחים לישראל
קולומביה
(צילום מסך מתוך האתר)
4 צפייה בגלריה
אסוס אין משלוחים לישראל
אסוס אין משלוחים לישראל
באג או חסימת יבוא אישי?
(צילום מסך מתוך האתר)
בחלק מהמקרים נראה שהיבואנים בארץ ביקשו מהחברה בחו"ל לחסום את היבוא האישי, ולאפשר להם בלעדיות, ובמקרים אחרים מדובר כנראה בסיבה אחרת: טכנית, מחסנים שלא שולחים לארץ או באג. בכל מקרה, למרות הצהרות עבר של מחוקקים בישראל שיסכלו ניסיונות כאלה, קשה למנוע מהיצרן בחו"ל לחסום משלוח של המותג שלו לארץ. קשה גם להוכיח שיבואנים ישראלים מבקשים חסימה כזאת. לפעמים זאת פשוט מדיניות של המותג בחו"ל - שהוא יימכר רק על-ידי הנציג המקומי ולא באמצעות יבוא אישי, כדי להטיב עם היבואן המקומי ולמנוע תחרות מחירים.
כך נראה לכאורה שקורה עם מוצרי קוסמטיקה של מאק, בובי בראון, קליניק ושאר מותגי אסתי לאודר. יחד עם זאת, חלק ממותגי הקוסמטיקה שלא נמכרים בארץ, גם כן חסומים באסוס כמו שרלוט טילבורי, שם אין יבואן ישראלי שלכאורה חוסם את הייבוא שלהם. בנוסף, המותג אנדר ארמור היה חסום בעבר למשלוח לישראל בחסימה שאירעה לפתע פתאום, ולפני מספר חודשים נפתח שוב לישראלים.
לקוחה קבועה באסוס אמרה ל-ynet: "אני מאוד מקווה שזה באג. כבר ידוע שפריטים זולים של ליוייס הם לא שולחים, אבל עכשיו הכל חסום למשלוח אלינו. בדקתי עשרות פריטים בשבת, כלום לא נשלח. המליצו לי לעבור לקנות בארץ במבצעים או מאיביי ואמזון".
4 צפייה בגלריה
אסוס
אסוס
אסוס
(צילום: רויטרס)
רעות לונברג, מומחית קניות אונליין ומנהלת קבוצת "רעות תקני לי" בפייסבוק, אמרה ל-ynet: "לא הצלחתי למצוא איזה דפוס למשל באדידס ונייקי כדי להבין למה חלק מהדגמים נשלחים לישראל וחלק לא, אם כי לרוב מדובר בדגמים שנמצאים בסייל. גם חלק מהביגוד של המותגים האלה לא נשלח.
"עכשיו הצטרפו מותגים חסומים חדשים וזה מבאס כי לליווייס מחירים מעולים, והייתי קונה שם הרבה מהמותג. גם קולומביה אסוס מכרו המון ללקוחות בישראל. אני לא מבינה למה חסמו. אני מרגישה שאלה חסימות יבוא, אבל אני לא באמת יודעת. אסוס הופך כך לפחות רלוונטי לישראלים. פעם הייתי מעלה מבצעים של אסוס בקבוצה והייתה צהלה מטורפת. היום אני מעלה אסוס בקבוצה ויש הרבה תגובות של מרמור: הם לא שולחים זה וזה וזה. מוצרי UGG היו קונים אצלי בערמות, והמוצרים פתאום נחסמו למשלוח לישראל. זה באמת מרתיח. זה היה אתר מאוד חזק בישראל והוא נחלש, לכן הם מציעים הרבה קופונים לאחרונה, בהגזמה, אין כמעט רגע בלי קופון וזה ממש לא היה ככה".